64

1.2K 26 1
                                    

Wanneer ze op hun kamer komen kleedt Eva zich meteen uit om te douchen. Floris belt zijn vader terug. 'De makelaar belde, wij kunnen zaterdag 3 huizen bekijken in Maastricht maar de eerste bezichtiging is al om 10 uur dus morgen rijden we al richting Maastricht maar ivm een evenement in Maastricht is er geen hotelkamer te krijgen, is het mogelijk dat we in de ponti logeren'. 'Ja tuurlijk pa, ik zou niet willen dat jullie een hotel hadden genomen'. 'Vraag het ook even aan Eva alsjeblieft'. Hij zucht maar steekt zijn hoofd om de badkamerdeur 'Eef mijn ouders willen morgenavond in de ponti logeren of jij dat ook goed vindt'. 'Ja tuurlijk' en ze kijkt hem vragend aan 'leg het zo wel uit'. 'Ja is prima pa, Marion heeft de sleutel ik neem contact met haar op hoe laat je waar de sleutel kan ophalen, zaterdagavond komen wij weer thuis dus als jullie dan ook blijven slapen....'. '....' 'Ja is goed, succes groetjes aan ma'.
Snel kleedt hij zich uit om ook onder de douche te stappen en Eva alles uit te leggen.

Tegen 3 uur stappen ze uit bed, ze hadden besloten om nog even door het centrum te lopen en wat boodschapjes voor de terugweg mee te nemen. Een doos milka chocolade voor Marion om dat ze de post heeft verzorgd. Na het slenteren strijken ze neer op een terrasje in de zon. Wolfs kijkt in de kaart en zijn ogen glunderen. Eva besteld een thee, Wolfs een koffie en met een knipoog wijst hij in het boek iets aan, zwei mal bitte. 'Wat spook jij allemaal uit' vraagt ze hem. Hij kijkt haar glimlachend aan 'ik heb iets besteld en weet zeker dat je dat heel lekker vind, wacht maar af'. Ze kijkt in zijn twinkelende ogen, zo mooi hemels blauw en vol liefde kijkend naar haar. 'Ik hou van jou' fluistert ze. 'Ik weet niet of ik het thuis nog kan vol houden' zegt ze. Hij glimlacht 'ik hou ook van jou, en ik weet zeker dat we het op het werk nog steeds professioneel kunnen houden, thuis is wat anders' grapt hij. 'Je weet best wat ik bedoel' zegt ze geïrriteerd 'ja tuurlijk schatje, we zien wel, lukt het niet gaan we met Mechels praten, maak je nu nog niet druk en geniet van onze laatste vakantie dagen' en geeft haar een liefdevolle zoen. Dan verschijnt de ober met een dienblad 1 the, 1 kaffee und 2 mal sachertorte mit sahne. Eva begint te glunderen 'chocolade taart met slagroom' jubelt ze.

s'avonds liggen ze samen in bed, Wolfs leest een boek en Eva ligt met haar hoofd op zijn arm en speelt gespannen wat met zijn borsthaar 'Wolfs' vraagt ze zacht 'ja' humt hij 'zou jij nu al een kindje willen' vraagt ze zacht, hij kijkt op van zijn boek 'ja heel graag, liever vandaag als morgen maar...ik denk dat het verstandiger is om er nog even mee te wachten' ze slaat haar ogen neer. 'Eef wat is er, wil jij het nu al'. Het blijft stil, hij legt 2 vingers onder haar kin en dwingt haar om hem aan te kijken 'Eef wat is er, praat met me, je kunt alles tegen mij zeggen' zegt hij zachtjes. 'Ik ben de pil gisterenavond per ongeluk vergeten' komt er hakkelend uit. Zijn ogen glimlachen 'als het zo is dan is het zo Eef, dan ben ik de gelukkigste man' zoent hij haar teder en hij voelt haar ontspannen. 'Maakte jij je hier zo druk over' grinnikt hij. Ze zucht 'ja, ik weet dat jij eerst die zeden-afdeling op poten wil hebben en dan pas een kindje dus ik was bang dat je het niet leuk zou vinden' 'Eef een kindje samen met jou, van ons, dat is toch het mooiste wat er is. Dus maak je geen zorgen we zien wel' en zijn ogen stralen als hij haar liefdevol kust. 'Daarom hou ik dus zoveel van jou' glimlacht ze.

Het spel van de liefde (flikken Maastricht)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu