43

1.5K 28 1
                                    

Op het buro zit Jente angstig in een hoekje. Als ze Eva ziet verschijnt er een kleine glimlach. Eva gaat op d'r hurken voor haar zitten Wolfs blijft op veilige afstand bij de deur staan. Hij lacht even vriendelijk naar haar als ze schichtig naar hem kijkt. 'Dat is mijn collega Floris Wolfs je mag met ons mee naar huis dan kunnen we daar verder praten maar alleen als jij dat wil. Angstig kijkt ze Eva aan. 'Ga ik dan met jou mee' vraagt ze verlegen. Eva lacht vriendelijk 'ja naar mijn huis, Floris en ik wonen daar samen. 'Oké' zegt ze voorzichtig. Wolfs neemt contact op met Mechels en legt de situatie voor.
Eva stapt samen met Jente achterin de auto. Thuis aangekomen vraagt Eva of ze nog wat wil drinken, ze knikt. 'Wat willen jullie drinken' vraagt Wolfs als Eva met Jente op de bank gaat zitten. 'Cola' vraagt ze verlegen. Wolfs knikt en komt na een paar minuten met cola en chocomel terug. 'Ik maak even een kamer in orde Eef' ze knikt en hij loopt naar boven. Kwartiertje later komt hij beneden 'Eef kan ik je heel even spreken. Ze lopen naar de keuken 'ik heb jouw kamer voor haar in orde gemaakt want in de andere kamers was het veel te koud, ik heb de verwarming aangezet de rest doen we morgen wel, slaap jij vannacht bij mij of zal ik op Fleur d'r kamer gaan liggen' knipoogt hij. Ze grinnikt 'ik lig gewoon bij jou doe niet zo gek' en ze geeft hem een kus. Ze loopt terug naar Jente en vraagt zullen we gaan slapen dan loop ik met je mee naar je kamer. Jente knikt en gaapt 'ik ben moe'. 'Dan komt het goed uit dat we morgen pas om half 10 mogen beginnen' zegt Wolfs, Eva kijkt opgelucht als ze ziet hoe laat het is.
Als ze net een uur liggen te slapen schrikt Eva wakker van gegil. Ze springt uit bed en rent naar haar kamer. Jente ligt helemaal in elkaar gedoken als een bang vogeltje. 'Ik ben het Eva je hoeft niet bang te zijn' 'zal ik even bij je komen liggen tot je weer slaapt' ze knikt verlegen 'ik was bang dat mijn vader me hier vond en dat hij dan extra boos zal zijn'. Eva streelt over haar haren, 'ga maar lekker slapen hier kan hij jou niet vinden'. Tegen 6 uur schrikken Eva en Wolfs weer wakker, Jente ligt te huilen. 'Wat is er meisje?' Vraagt Eva en gaat bij haar op bed zitten. Wolfs blijft in de deuropening staan. 'Ik had een nachtmerrie' huilt ze. Kom maar tegen mij aan liggen zegt Eva. Na een paar minuten is ze rustig. 'Gaat het weer een beetje' ze knikt en zegt dan verlegen 'ik heb honger'. 'Ach meisje toch, kom maar gaan we naar de keuken'. Wolfs loopt al en heeft al een paar boterhammen gesmeerd als ze beneden komen. Nog steeds een beetje bang gaat Jente tegenover Wolfs aan de tafel zitten, Eva gaat naast haar zitten. Wolfs schuift het bord naar Jente toe en ze schenkt hem een kleine glimlach. 'Dank je' zegt ze zacht. 'Graag gedaan Jente' wanneer Eva naar de keuken loopt om wat drinken te pakken kijkt Jente haar angstig na. 'Wat ga je doen Eef' roept Wolfs 'ik schenk even wat drinken in ik kom er aan'. Wolfs knikt geruststellend naar Jente 'ze komt zo terug echt waar roep haar maar'.
'Eva' roept ze zachtjes 'ja ik kom al' roept Eva terug. En Jente d'r blik ontspant weer een beetje. Als Eva weer naast Jente zit zegt ze 'ik loop echt niet weg dat beloof ik' Jente begint zachtjes te huilen, Eva trekt haar op haar schoot. 'Rustig maar je bent hier veilig en Floris is heel erg lief echt waar' fluistert Eva en ze kijkt over Jente d'r hoofd naar hem en geeft hem een luchtzoen. Hij knipoogt naar haar terug. 'Kom we moeten nog even gaan slapen' zegt Wolfs en ze lopen naar boven.
Om half 9 wordt hij wakker hij geeft Eva kleine kusjes. Maak jij Jente wakker want we moeten zometeen gaan.
Wanneer ze op het buro aankomen loopt Wolfs naar Mark en Martijn en legt de situatie uit. 'Jij krijgt zometeen van Eva te horen wat je moet uitzoeken'. Mark wij gaan verder wat ben je nog te weten gekomen?
Eva loopt samen met Jente naar het kantoortje van Mechels. Eva mag samen met Jente in een spreekkamer werken en ze geeft Martijn wat opdrachten om meer info op te zoeken. Eva belt school om haar af te melden.
Wolfs klopt op de deur, Jente verschrikt. 'Sorry' verontschuldigt hij zich. 'Eef ik ben met Mark weg, Mechels vraagt of je even bij haar kan komen'. Mechels vertelt dat er zometeen iemand van jeugdzorg komt, en Martijn heeft contact gehad met familieleden die morgen langs komen om te praten.

In de auto vraagt Wolfs wat Jente graag zou willen eten. Ze glimlacht en zegt verlegen 'Lasagne'. 'Nou dat komt goed uit dat maakt hij als de beste' lacht Eva en ze legt haar hand liefkozend op zijn been.
Wolfs verdwijnt meteen in de keuken en Eva en Jente gaan samen naar boven. Ze hebben besloten dat Jente voor die paar dagen op Eva haar kamer blijft dus Eva verhuist wat spullen en kleding naar Wolfs' zijn kamer. Na een klein uurtje roept Wolfs of ze aan tafel komen. Tijdens het eten vliegt boven de deur open, Jente verstijfd van schrik. 'Pap' klinkt een verdrietige stem. Wolfs springt op en rent naar boven 'wat is er' roept hij geschrokken.

Het spel van de liefde (flikken Maastricht)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu