36

1.6K 27 0
                                    

Eva ploft naast Wolfs op de bank, ze hebben net gegeten en afgewassen. 'De wasmachine draait' zegt Eva 'zullen we een film kijken'. Hij kijkt op zijn horloge 'zullen we naar het Tribunaal lopen, samen met Fleur een borrel drinken om het gezellige weekend af te sluiten' Eva lacht 'vooruit maar, op naar het café.
Samen lopen ze het café binnen, Fleur staat achter de bar. 'HEYYY' hoe is het met jullie? Was het leuk? En ze krijgen allebei een dikke zoen. 'Ja het was heeeel leuk we hebben een heerlijk weekend gehad en bedankt voor het regelen het was een goed hotel'. Zegt Eva blij. 'Om eerlijk te zeggen was ik wel jaloers want ik wilde ook mee maar dat mocht niet van mijn vader'. Zegt Fleur verlegen. 'Ach de volgende keer gaan we iets met z'n drieën doen dat beloof ik'. 'Ohhh sorry Fleur de keer daar op als je het niet erg vind' Fleur kijkt verbaasd. Eva bloost 'over 2 weken gaan we samen een dagje sauna maar niet tegen je vader zeggen want dat is een verrassing'. Ze knikt. 'Wolfs volgend weekend moeten wij werken toch?' 'Ja wat dan?' 'Wacht even vertel ik zo' 'Fleur zullen we zaterdagavond naar de bioscoop gaan met z'n drieën?'
'Ja gezellig Eef' 'als jullie bellen hoe laat jullie klaar zijn met werken kook ik bij jullie, goed?' 'Helemaal top' lacht Eva. 'Ik ga weer gauw verder met m'n werk spreek jullie zo nog'.
Wolfs pakt Eva bij haar heupen 'zo heb ik je weer voor mezelf' grapt hij 'wat hadden jullie allemaal te bespreken?' Eva zoent hem en vertelt wat ze hebben afgesproken. 'Je moet ook weer eens een keer iets samen met Fleur doen Wolfs, dat mist ze' hij knikt 'ik probeer van de week wel om een paar uurtjes eerder naar huis te gaan kunnen we een tochtje op de motor maken' 'goed idee zal ze leuk vinden, maar uhh dat wil ik ook nog wel een keer hoor'. Hij lacht 'straks in het voorjaar hebben we daar alle tijd voor'. Hier ik had een wijntje voor je besteld en zelf neemt hij een slok van zijn Whisky. Ze lacht 'Ik drink de afgelopen weken wel vaker een wijntje'. 'Komt omdat het samen gezellig is' en hij zoent haar teder op haar lippen.

Het is donderdag middag half 3, ze hebben al heel de dag bureauwerk verricht. Wolfs komt uit het kantoor van Mechels en loopt door naar de koffiecorner, schenkt een kop thee in voor Eva en zet het op haar bureau. 'Over 2 minuutjes bij de kluisjes' fluistert hij.
'Wat is dit allemaal voor geheimzinnigs' komt ze lachend bij de kluisjes. Hij lacht slaat zijn armen om haar middel en drukt haar stevig tegen zich aan. 'Ik mag zo naar huis, Fleur en ik gaan toeren op de motor en we eten onderweg samen iets. Moet ik nog snel iets voor jou klaar maken of regel jij het zelf'. Eva lacht 'ik haal op de terugweg wel Chinees dat is lang geleden' 'maar hoe ga jij naar huis dan'
'Ik rijd zo met Marion en Romeo mee die gaan zo een ronde maken'. Langzaam komen hun hoofden dichter bij elkaar, hun lippen raken elkaar en het veranderd snel in een passionele zoen. Ze schrikken op van het geluid van een schrapende keel. 'Sukkels gaat tie lekker voor het zelfde geldt was het iemand anders die binnen kwam' zegt Marion lachend. Met een rood hoofd laten ze elkaar los 'sorry je hebt gelijk Marion, bedankt' zegt Eva en geeft Wolfs nog snel een kus 'kijken jullie uit onderweg' en ze loopt de kleedkamer uit.  Ze neemt plaats achter haar bureau en neemt een slok thee. Vist haar telefoon uit haar zak en stuurt Wolfs nog een appje.

Eva: dat moeten we maar niet meer doen, we kwamen goed weg.

Wolfs: toch spannend 😉 ben jij nou DE Eva van Dongen die alles durft en nergens bang van is 😜

Eva: we zetten wel onze baan op het spel hoor.

Wolfs: ja je hebt gelijk, maar ik moest even afscheid nemen.

Eva: ja laat mij maar alleen achter met een stapel dossiers

Wolfs: sorry ik maak het snel goed met je XX

Eva: laat je weten als je thuis bent XX veel plezier.

Wolfs: 👍 dank je

Ti's tegen half 11 Eva ligt al in bed, ze hoort de voordeur dichtgaan 5 minuten later hoort ze voetstappen op de trap. Zachtjes gaat haar deur open 'slaap je al' vraagt Wolfs 'nee kom maar verder'  ze klopt naast haar op het bed, hij gaat liggen en geeft haar een kus. 'Hoe was het?' Vraagt ze. 'Heel gezellig, bedankt dat je me hebt aangespoord, Fleur vond het volgens mij ook erg fijn om samen weer iets te doen'. Na het eten hebben we bij haar thuis nog lang zitten kletsen over vroeger en haar moeder over haar over mij en over ons. Ze is blij dat ik weer echt gelukkig ben'.
Hij geeft haar een kus, 'ik wil niet maar ik moet naar mijn eigen bed' zegt hij. En ze wensen elkaar welterusten.

Het spel van de liefde (flikken Maastricht)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu