'Vanmiddag werk je met Wolfs en Mark want ik ben vrij'. Teleurgesteld kijkt hij haar aan 'jammer ik vind het wel leuk met jou'. 'Hoezo moet ik je handje vasthouden'. Grinnikt ze en loopt door naar de verhoorkamer de verdachte zit al klaar.
Tegen half 1 lopen Eva en Martijn richting Wolfs en Mark. Ze legt haar handen op de schouders van Wolfs. 'Wij zijn klaar hij heeft bekend en de pv's zijn geschreven dus Martijn kan jullie helpen. Ze geeft hem haar appel 'ik kan nog even langs huis dus neem jij deze ook maar, ik zie je vanavond'. Ze wil hem een kus geven op zijn wang maar bedenkt zich op tijd, Mark en Martijn staan erbij. 'Geniet van je vrij middag tot vanavond Eef' en geeft een kneepje in haar hand.
S'middags krijgt Wolfs een appje:Eva: hey schatje, hoe gaat het?
Wolfs: gaat wel, we hebben het druk
Eva: heb je zin om vanavond bij mij te komen eten?
Wolfs: ga jij koken dan?
Eva: ja speciaal voor jou
Wolfs: lijkt me heerlijk,
Wacht ff ik moet helpen tot zoEva belt ondertussen met Fleur, 'hoe laat kun je komen ik wil een ovenschotel maken' 'rond 4 uur ben ik er' 'ohhh fijn, lief van je tot straks'
Wolfs: ik ben nog steeds verbaasd van je uitnodiging maar vind het erg leuk
Wolfs: hoe was het trouwens bij de dokter?
Eva: ja nu mag ik je niet teleurstellen hè
bij dokter ging het goed, ik vertel het vanavond welWolfs: ik verheug me op vanavond ik bel als ik weg rij XX
Eva: ik ook XX blijf je ook slapen?😉
Wolfs: tuurlijk 💋
'Je bent een schat Fleur, hoe lang moet het in de oven?' '40 minuten en de carpaccio en het chocoladetoetje staan in de koelkast'. Fleur geeft Eva een kus 'heel veel plezier vanavond'.
'Dank je en we gaan snel samen een keer wat leuks doen'.Fleur is net de deur uit als Wolfs belt 'Hey Eef rond 6 uur ben ik thuis'
'Ok tot zometeen' snel loopt ze naar boven en kleedt zich om, met iets meer make-up op dan normaal loopt ze naar beneden als de deurbel gaat. 'Wie kan dat nou zijn' denkt ze, ze opent de deur en daar staat Wolfs met een mooie bos bloemen en een doos chocolade. 'Voor de mooiste vrouw van Maastricht' lacht Wolfs. Eva bloost en neemt de bos bloemen en chocolaatjes aan 'heel lief van je Wolfs'. Als de deur achter hun sluit slaakt Wolfs een zucht 'Wauw Eef' hij pakt haar gezicht in zijn handen en kust haar liefdevol. 'Je ziet er weer geweldig uit'. Samen lopen ze naar beneden, de lichten zijn gedimt, de tafel mooi gedekt en de kaarsjes branden. 'Ga lekker zitten, een wit wijntje?' 'Alleen als jij ook neemt' antwoordt hij. Ze loopt naar de keuken werpt een blik naar de oven nog 20 minuten mooi. Ze zet de carpaccio alvast op het aanrecht neemt een fles wijn mee en overhandigd die aan Wolfs. 'Dit mag jij doen'. Wanneer hij bezig is met de kurk kan hij zijn ogen niet van haar afhouden 'je haar zit leuk, je moet het vaker los doen' knipoogt hij. Ze glimlacht verlegen. 'Hoe ging het vanmiddag?' Vraagt ze snel. 'Goed het was lekker druk en ik begrijp wat je bedoelt met Martijn hij is zo impulsief en een beetje chaotisch' Eva rolt met haar ogen 'gelukkig, ligt het niet alleen aan mij'. Ze neemt nog een slok van haar wijn en loopt naar de keuken, met 2 borden komt ze terug geeft hem een kus 'eet smakelijk' Wolfs zit met grote ogen te kijken 'mmm ziet er lekker uit'.'Heerlijk Eef' zegt hij als hij zijn bord leeg heeft. Eva staat op om de borden op te ruimen maar Wolfs trekt haar op zijn schoot. 'Je laat me steeds weer versteld staan, je bent geweldig'. Fluistert hij en kust haar weer. Wederom bloost Eva maar dan piept de oven, snel staat ze op en verdwijnt in de keuken. Wolfs glimlacht en laat haar haar gang gaan. Een paar minuten later komt ze met de ovenschaal aanlopen. Zijn mond valt open 'waarom bestel jij bami als ik niet thuis ben? Je kan gewoon koken, of ben je bij de traiteur geweest?' Eva kijkt nu naar de grond, hij begint te lachen 'Eva?' 2 vingers onder haar kin duwen haar gezicht iets omhoog, met rode wangen moet ze hem nu wel aankijken 'Fleur heeft geholpen' bekent ze. Wolfs barst in lachen uit 'en vond je het leuk om te helpen?' Ze knikt 'Zou je mij af en toe ook willen helpen want dat lijkt me erg leuk en gezellig' weer knikt ze. 'Oké afgesproken en je bent nog steeds geweldig hoor' grinnikt hij.
Hij schept op en zij schenkt de glazen nog een keer vol.'Bedankt Eef het was heerlijk' zegt Wolfs als ze samen aan de koffie zitten. 'Graag gedaan, ik wilde een keer iets terug doen en je laten weten dat ik heel blij met je ben. En dat wilde ik gewoon op een doordeweekse avond doen'. Ze loopt op hem af en kruipt op zijn schoot. 'Ik vind het steeds moeilijker worden doordeweeks' bekent ze eerlijk. 'Ik ook' en hij houdt haar stevig vast.
'Het is wel koud buiten maar wil je nog een stukje langs de Maas lopen of kijken we een filmpje' 'langs de Maas' is Eva meteen enthousiast, nu het de laatste tijd vaak slecht weer is heeft ze niet meer hard gelopen.Graag hoor ik wat jullie ervan vinden??
JE LEEST
Het spel van de liefde (flikken Maastricht)
FanfictionVoltooid. Wolfs en Eva werken samen, wonen samen maar hebben geen relatie, ze draaien al een paar jaar om elkaar heen, durven ze het eindelijk aan elkaar toe te geven en zo ja... hoe moet het dan verder....