Diezelfde dag maakten mijn moeder en ik ons klaar om naar Azkaban te gaan. We hadden echt gedacht dat we vandaag weer als gezin samen zouden zijn, mijn moeder en ik waren er immers goed vanaf gekomen. Helaas had pa de mensen niet kunnen overtuigen. Vandaag namen we afscheid. Astoria had nog gevraagd of ze mee moest gaan, maar asjeblieft niet dat zou het nog eens driehonderd keer erger maken. Dat is niet wat ik gezegd heb, ik zei gewoon beleefd nee en ze "begreep" het zei ze. Dat betwijfel ik eerlijk gezegd. Narcissa, mijn moeder dus, kwam voor me staan en ik zag nu al de tranen in haar ogen. Ze deed de hals van mijn trui goed. "Draco we kunnen dit wel, oké? Ik ben zo trots op je.." Zei ze met een kleine geforceerde lach. Ik weet dat ze kapot ging van binnen.
We kwamen aan bij Azkaban en na een heleboel gezeur over veiligheid en een heleboel gefouilleer mochten we naar binnen. Hij. Stond. Daar. Ik had hem al zo lang niet gezien. Ik kon me niet meer vermannen en ik rende naar hem toe en sloeg mijn armen om hem heen. "Het is niet eerlijk." Is het enige wat ik kon zeggen. "Draco luister naar me, je moet sterk blijven en vergeet asjeblieft de vreselijke dingen die ik heb gedaan ik hou van je en ik ben echt trots op je." Zei hij. Hij zei bijna nooit zulke dingen. ".. Ik ook van jou." Zei ik zachtjes terug en hij gaf me een laatste kus op mijn hoofd. Ma gaf hem een knuffel en ze huilde en huilde. Ik ben maar gaan zitten, ik voelde helemaal niks meer. Alles voelde dit moment niet echt, zoals veel mensen zeggen heb ik het gevoel dat ik hem morgen gewoon weer zie.
Toen was het tijd. Lucius ging de kamer in. Ik keek hem na. Geluidloos rolden tranen uit mijn ogen. Hij is weg, echt weg. Ik keek hem na en ik kon niks doen om hem te redden, en hij, hij was net zo machteloos als wij. Mijn vader is weg. Er was een lege plek die niet meer te vullen was. Mijn moeder kwam naast me zitten en het leek alsof ze compleet in shock was, dus ik sloeg een arm om haar heen en leunde mijn hoofd op die van haar.
JE LEEST
What Now? (Dramione) (Dutch)
Fiksi PenggemarNa de oorlog is de hele toverwereld weer opgebouwd, professor Mcgonagall is het nieuwe schoolhoofd van Hogwarts en alles is weer normaal in de toverwereld. Goede tijden zijn aangebroken voor heksen en tovenaars. Harry, Ron, en Hermione zijn afgest...