Laten we beginnen met de man die me een paar maanden geleden had meegenomen, en laten we het hebben over wat er precies is gebeurd. Dus, ten eerste, de man was Lucius. Hoe hij er nog is weet niemand. En voor de eerste keer ooit had hij goede bedoelingen, die hij misschien niet helemaal op de juiste manier heeft uitgevoerd. Het is allemaal geweldig ingewikkeld. Het is namelijk zo dat de man die me daadwerkelijk mee had genomen niet Lucius was, het was Barto Krenck Jr. jr weet wel, de man waarvan iedereen dacht dat hij op 24 juni 1995 de kus van de dementor had gehad. Het bleek dus dat er toen veel aan de hand was, uiteindelijk was hij opgesloten geweest omdat zijn vader het toch niet over zijn hart kon krijgen om zijn zoon de kus te laten krijgen. Ondanks wat hij heeft gedaan voor Voldemort. Hoe? Ik heb geen idee. Ik snap ook niet wat er in zijn hoofd omging. Maar ondanks dat hij Lucius hielp, hij heeft nu echt de kus gekregen. Nadat Lucius hem heeft aangegeven bij de schouwers omdat hij hem niet meer nodig had. Dit klinkt allemaal zo onwerkelijk. Wat Lucius uiteindelijk wilde is een nieuw leven, het bleek dus dat hij ons heeft geobserveerd de laatste maanden, hij wist dat ik close was geworden met Draco. Dit was zijn kans, zei hij. Het ministerie laat hem gaan omdat hij vlak voor zijn kus nog belangrijke tips had gegeven en daarna die tips heeft bewezen door Krenck Jr. op te sporen. Eerlijk gezegd, ik heb geen flauw idee waarom hij niet wordt opgesloten. Draco was alleen zo blij. Ik kon het hem niet aandoen om een klacht in te dienen. En wie weet, misschien kan hij echt zo veranderen. Een ding wat zeker is is dat hij heel strikt wordt gecontroleerd.
Een koude rilling ging over mijn rug toen ik opnieuw wakker werd. De hoofdpijn was erger geworden door de klap van eerder. Ik keek omhoog en ik schrok me kapot. Mijn ogen werden groot, het kan niet. Tegenover me zat Lucius Malfoy. In levende lijven. Is dit een droom? Of eigenlijk, is dit een nachtmerrie? "Jij hoort dood te zijn." Zei ik tegen hem. De kamer was net licht genoeg om hem te herkennen. Hij zei niks terug. "Wat deed Krenck hier?" Weer geen antwoord. "Wat wil je? Waarom ben ik hier." Nog steeds geen antwoord. "ANTWOORD LUCIUS!" Een vreemde boosheid ging door mijn lichaam heen. Boosheid en frustratie omdat ik vast zat. "Hermione. Luister.." begon hij. "Ik, het spijt me. Ik mag hier zijn, ik had tips. Je weet hoe dat gaat. Ik ga Barto straks aangeven bij het ministerie." Hij kon dat wel zeggen maar het was geen goed excuus om me bewusteloos in een donkere koude ruimte op te sluiten. "Ik ga je losmaken, ik wist niet dat je hier terecht zou komen. Barto heeft.. dit geregeld." Hij kwam naar me toe en als ik de beweging kon maken had ik teruggedeinsd. "Rustig, ik ga je alleen losmaken en je alles proberen uit te leggen." Hij maakte me los. "Kijk, ik weet dat de meesten absoluut niet blij zullen zijn met mijn terugkeer, maar dit is mijn laatste kans om het goed te doen, ik ben altijd te bang geweest. En hoewel mijn meningen nu soepeler zijn en anders, ik heb spijt van het volgen van.. je weet wel, hem." Ik was los, de vraag of ik naar hem zou moeten luisteren of weg zou moeten rennen spookte door mijn hoofd. "Ik doe dit allemaal voor Narcissa. De enige persoon die er altijd voor me is geweest, en voor Draco natuurlijk. Ik heb jullie samen gezien."
"Je hebt ons samen gezien?" Ik vroeg me af wat hij allemaal had gezien. "Ik heb een tweede kans nodig, voor Narcissa en Draco. Niet voor mij." Vervolgend vertelde hij me het hele verhaal. Nadat hij me mijn toverstok terug had gegeven en wat water en een of ander magisch ding voor de hoofdpijn gingen we terug naar het ministerie. Ik heb werkelijk geen idee waarom ik hem hielp. Je had Draco's gezicht moeten zien toen hij zijn vader ineens zag. Hij was in shock, ik had hem nog nooit zo zien huilen. Hij dacht trouwens dat ik het niet had gezien. "Hermione, ben je oke?" Vroeg hij me toen hij zich later weer wat had opgefrist. "Ja Draco dankjewel." Ik lachte naar hem. Hij zag er bezorgd uit toen hij het vroeg. "Hermione, Lucius, de schouwers zijn onderweg naar het adres en hij zal zo worden opgepakt." De vrouw die bij het ministerie werkt vertelde ons dat. Draco vroeg me waar het over ging. "Barto Jr." Is alles wat ik zei. "Hij leefde nog? Het moet niet gekker worden hoor." Al snel waren ook alle kranten er. We werden geïnterviewd en gefotografeerd. De kranten de komende weken stonden vol met koppen zoals: ' Malfoy terug, Krenck Jr. Weg' en 'Granger en Malfoy werken samen?' Het was allemaal positief bedoelt over het algemeen. De stukken over Lucius niet altijd. Mensen hadden hun twijfels, wat logisch is. Het enige waar ik aan kon denken was Draco die zo gelukkig leek te zijn met de terugkeer van zijn vader.Nu weet je wat er ongeveer gebeurd is de laatste maanden. Ergens voel ik me nog steeds een beetje vreemd, ik had nooit gedacht dat ik Lucius zou helpen.
Voor als iemand het zou willen weten, ik heb na die dag maanden niet gepraat met Ron of Draco. Ik kon het gewoon niet er ook nog bij hebben. Ik had genoeg aan mijn hoofd met werk en alle drama rond Lucius.
Ik was bezig met wat werk in mijn appartement toen ik ineens geklop op de deur hoorde. Ik legde de veer neer en ik liep naar de deur. Ik deed het open en daar stond Ron. "Hey.." zei ik zacht. "Mag ik binnenkomen?" Ik deed de deur verder open. Hij liep naar binnen, mijn blik viel op de koffers die hij achter zich aan sleepte. "Ik ga terug naar Roemenië, ik wilde afscheid nemen voordat ik wegging. Kijk, Hermione, je hebt de laatste tijd wel duidelijk gemaakt hoe je je voelt tegenover mij. Het is alleen jammer dat je het niet gewoon gezegd hebt." Ik was in de war. "Wat bedoel je? Dat ik wat gewoon had moeten zeggen?"
"Dat je Draco wil, niet mij."
Hij had gelijk besefte ik. Zonder er verder over te spreken namen we afscheid met een lange knuffel. "Ik ga je wel missen Ron."
"Ik jou ook." Ik keek nog hoe hij wegliep, ik zwaaide nog naar hem toen hij over zijn schouder keek. En daar ging hij. Ik had eindelijk de afsluiting die ik nodig had, en hij had me iets belangrijks laten beseffen.
Ik hield van Draco.
JE LEEST
What Now? (Dramione) (Dutch)
FanficNa de oorlog is de hele toverwereld weer opgebouwd, professor Mcgonagall is het nieuwe schoolhoofd van Hogwarts en alles is weer normaal in de toverwereld. Goede tijden zijn aangebroken voor heksen en tovenaars. Harry, Ron, en Hermione zijn afgest...