Ik liep samen met Astoria door de Wegisweg omdat ze per se wilde gaan shoppen. We waren nog niet helemaal weer samen maar dit was prima voor het moment. Ik, Draco Malfoy, ik was gevallen voor iemand die duidelijk niks wilde. Ik had eerlijk gezegd het ook niet moeten verwachten aangezien we elkaar ons hele leven zo'n beetje gehaat hebben. Ik kon niemand bedenken om terug naar toe te gaan, maar daar was Astoria. Ze was me komen opzoeken op het werk en ik had me niet in kunnen houden. Natuurlijk moet ik ervoor boeten en kwam Hermione binnenvallen. Wat ik pas door had toen ik haar stem hoorde. Astoria had mijn blik gezien en stond er op dat ik haar vertelde wat er gaande was dus dat heb ik gedaan. Niemand kan het me kwalijk nemen, ik was niet in een relatie met iemand. Ik had Hermione die ochtend moeten negeren net als zij ook tegen mij deed, en toen ik op het moment stond om naar haar toe te gaan, in het kort, Astoria kwam toen net binnen.
Nu stond ik dus hier. Astoria was een gewadenwinkel in gegaan en ik bleef buiten staan. Opeens kwam er met een noodgang een hele kleine uil aanvliegen met een brief voor mij. Ik pakte het aan en het uiltje was met dezelfde snelheid weer verdwenen.
"Wij van Azkaban willen u, Draco Malfoy, mededelen dat de heer Lucius Malfoy veroordeeld is tot de kus van een dementor. De heer Malfoy heeft onvergeeflijke misdaden gepleegd daardoor zijn we genoodzaakt door de wet om hem de kus te geven. Er is gelegenheid om afscheid te nemen indien gewild."
Ik kon het niet geloven, mijn vader gaat dood.. Ergens wist ik dat hij het verdiende maar ik had het niet verwacht. Ik haal mijn hand door mijn haren en zucht. Astoria kwam de winkel uit lopen met twee tassen vol. "Alles goed..?" Vraagt ze. Ik geef haar de brief. "Oh. Draco wat erg voor je." Zegt ze en drukt de brief weer in mijn handen zodat ze haar tassen weer goed kan vastpakken. "Hij had het ergens verdiend denk ik." Zeg ik tegen haar. "Oh nou ja, laten we naar die winkel daar gaan." Zegt Astoria terug en ze loopt al weg. Ik sleep mezelf maar achter haar aan.
JE LEEST
What Now? (Dramione) (Dutch)
FanfictionNa de oorlog is de hele toverwereld weer opgebouwd, professor Mcgonagall is het nieuwe schoolhoofd van Hogwarts en alles is weer normaal in de toverwereld. Goede tijden zijn aangebroken voor heksen en tovenaars. Harry, Ron, en Hermione zijn afgest...