Werk was lastig geweest vandaag, Draco en ik hadden elkaar genegeerd en niet eens echt aangekeken. Ik had zo veel spijt van mijn idiote acties en het achtervolgde me. Ik kon nergens anders meer aan denken.
En nu, nu zit ik alleen op de bank. Op de exacte plek waar Draco en ik hadden gekust. Ik streek zachtjes met mijn hand over het kussen waar hij tegenaan had gezeten, ik pakte het kussen op en trok het tegen me aan. Zijn aftershave was nog steeds te ruiken. Alles was beter dan deze doodse stilte, meer dan ooit wenste ik dat Draco Malfoy hier bij me was. Gekke gedachten. Hoe was alles zo snel veranderd in nog geen week.
Voor de vierde keer keek ik in de spiegel, ik bleef mezelf elke keer weer vergelijken met Astoria. Ze had alles wat ik niet had en meer. Stop Hermione.
Ik sleepte mezelf terug naar de bank. Dan maar een film gaan kijken. Er was natuurlijk geen leuke film op tv en ik was te moe om nog een andere op te zoeken. Ik wilde net opstaan om me klaar te gaan maken voor bed toen er een uil op mijn schoot landde. En om eerlijk te zijn ik schrok me kapot. Het beestje werd ongeduldig en begon zachtjes tegen mijn hand aan te pikken om vervolgens steeds harder te pikken. "Ja, ja kalm maar aan hoor." Ik pakte wat te eten voor de uil en gaf het aan hem. Ik pakte het briefje die het uiltje bij zich had gehad en ik opende de envelop. Het was een brief van Ginny, ik schrok me alweer kapot, het bleek een brulbrief te zijn.
"HERMIONE GRANGER KOM NÚ HIERHEEN DIT IS HEEL ERG BELANGRIJK!!!"
"Meen je dit nou?" Mompelde ik. Echt weer iets voor Ginny, ik maakte me wel een beetje zorgen, zou er iets mis zijn?
Ik verdwijnselde naar het adres wat in de brief had gestaan. Of eigenlijk wat de brief naar me geschreeuwd had voordat het zichzelf verscheurde.
Ik had de tijd nog niet gehad om rond te kijken naar waar ik beland was of een roodharig meisje kwam er aan stormen. "HERMIONE BEN JE GEK GEWORDEN?!" Riep ze uit. "Je zei zelf dat ik hier naar toe moest komen Ginny!" Ik zei het verbaasd want dat was ik ook. "En kun je misschien iets zachter praten. "Daar heb ik het niet over Mione!" Zei ze nu iets zachter. Zo noemde Draco me ook altijd en ik voelde een steek in mijn hart en een hol gevoel in mijn maag. "Hoe kon je mij niet vertellen wat er is gebeurd tussen jou en Malfoy?! Je haatte hem toch?!" Ginny klonk niet als Gimny, er was meer aan de hand. "Doe eerst even kalm. Wat is er? En hoe weet je dit?" Vooral het laatste wilde ik weten. "ik was gewoon aan het leren voor de examens en ik was gestrest en ik hoorde Astoria erover praten. Mijn ogen waren groot geworden, ik sloeg een hand voor mijn mond. "Oh nee, oh asjeblieft nee. Draco heeft Astoria verteld van de kus." Hier was ik al bang voor. "Oh Hermione ik weet dat het niet bij een kus is gebleven. Wat ging er in je hoofd om, dit had je zelf makkelijk kunnen bedenken." Wacht, wat?! Ik kon me niks anders herinneren dan een kus. Laat het niet waar zijn asjeblieft. "Ik kan me niks anders herinneren dan een stomme kus. Ginny, wat als het echt zo is? Ik heb een mega ruzie met Draco op het moment." Ik was me er van bewust dat ik wanhopig klonk. Ik was ook wel wanhopig, als ik het me nou gewoon kon herinneren..
"Hoe erg is het?" Vraagt Ginny me dan. "We doen alsof we elkaar niet eens kennen.." De tranen stromen over mijn wangen en Ginny trekt me naar haar toe en geeft me een knuffel.
1 dag tot Ron terugkomt...
JE LEEST
What Now? (Dramione) (Dutch)
FanficNa de oorlog is de hele toverwereld weer opgebouwd, professor Mcgonagall is het nieuwe schoolhoofd van Hogwarts en alles is weer normaal in de toverwereld. Goede tijden zijn aangebroken voor heksen en tovenaars. Harry, Ron, en Hermione zijn afgest...