9. Tatlımı o?

226 48 2
                                    

Medyada bir adet Can :d 

Hıımm dur bi şu kulaklığı okula sokmama izin verirlermi acaba? Telefona izin varsa? Buraya gel değişik şey.

 Saçlarımda kurumak bilmedi bir türlü. Öf uğraşamıycam artık. Are you ready? Evet! Bekle beni sıkıcı okul geliyorum. 

Yol boyu sokaklardan geçerken dün akşamı düşünmeden edememiştim. Ve o gizemli kişiyide. Zaten bir daha göremiyeceğime göre de düşünmekten vazgeçmeliyim. Evet.

Şu çocuk benim yanımda oturan değilmi? Ne güzel gözleri var bunun? Masmavi. Bir yerlerden tanıdık geliyor ama? Öf Nübar nerden gelicek allah aşkına yürü hadi. 

"Hey sen?"

 "Ne men? Şey men ne oldu?"

 "Okulda yenisin ha?"

 Yeniyimde bunlar ne ayak şimdi? Dövmeyemi geldiler yetmiş kişi. 

 "Kızım Doruk geliyor!",

-"Saçım nasıl Merve?", 

"Çook yakışıklı bu" 

Bunlara göz devirmeden edemiyeceğim şimdi. Tamam devirdim. Yanımızdan büyük bir havayla geçen "Doruq"u başdan ayağa süzdüm. Böyle şeylere çok önem vermezdim ama havalı gözüküyordu.Kahve-sarı tonundaki özensiz saçları, merdiven gibi olmayan boyu, nebiliyim yürüyüşü bile farklı. Ama ne bu hava değilmi? Yani hepimiz insanız. Öf sana ne iç ses? 

Yine en kolay çözüm olarak fırsat bu fırsat kaçıyım ben buradan deyip okula girmiştim. Şu an sınıfta arkada uyuyan bazılarını saymazsak tam bir üçüncü dünya savaşı çıkartmışdılar resmen. Şunlar niye bir-birlerini öldürecek kadar güleşiyorlar? Sıranın üstünde oturup şarkı söyleyen kızlar, garip dans eden erkekler gerçekten komikti, hemde daha samimilerdi bence. Şu "LİSE" değilen şey hiçde dizilerdeki gibi "BAD BOY and BAD GİRL" kavramında değildi bence. 

 "Oturun, oturun! Açın defter kitaplarınızı test çözün biraz ne bu şamata?" dedi şu ismi Şule olan matematikçi.

 "Nübar? Nasılsın kızım? alışdınmı bakalım okula?" nerden buluştu ki gözleri benle? 

 "Şey hıhıım yaxşıdır" (iyidir)

 "Yahşımı?" dedi Can bana dönerek.

 "Şey yani bu iyi anlamında" 

"Çok garipsin Nıbar" Nıbar neya? Bir öğrenemedi. Hem benmiyim garip sanki ben yaratdım kelimeyi allah allah.

 "Kaldıracakmısın şu elli tonluk bir yerini?" banamı dedi? Elli tonmu? 

"Heey? Kızım malamı bağladın? Kalksana!" malmı? Benmi?

 "Şey men şey durdum,otur" başını sağa sola sallamakla yetinmeyerek bir de beni ittirip sıraya yayıldı. 

 "Doruk geç kalma çocuğum gelicek sefer yok yazıcağım yoksa" hocanın sözüne karşılık tepki bile vermedi bu ayı. Evet ayı. Tam anlamıyla hemde. 

 Sınıfta kimsecikler kalmamıştı. Kos koca üç ders geçti bir kişi bile 'nasılsın?' bile demedi. İyiki evden şu kulaklık denilen şeyi getirdim ha. Üçbin kere aynı radyo kanalını geçsemde oyalanılacak bir şeydi en azından. Az geçmeden içeri sarmaş dolaş bir Alara ve Can ikilisi girdi. Ellerindeki !tatlımı! onların? Yapmayın şunu yapmayın. Ey şu kafanı görmemezden gel Nübar. 

Aniden önüme koyulan tatlılara baktım. Birde ön sırama geçen Alara ve tabiikide yan sırama 'yayılan' Cana. Kulaklarımdaki kulaklığı aşağı kaydırıp boynumdan asılı bıraktım. Ve ikisine boş ve anlamaz bakışlar yolladım. 

"Selam, Nübar!" dedi ilk gün caynaklarını gösteren Alaradan eser bırakmayan ama şimdi şirinmi şirin olan Alara, karşılık olarak dizime koyduğum elimi kadırıp sallayarak 'selam' dedim. 

"Bak sana tatlı aldık Nıbar" dedi Can. 

 "Nübar, adım Nübar." dedim, ve bunu önümden götürürmüsünüz." olarak nokta koydum. 

İkiside anlamaz bakışlarla bir-birine baktılar. Öf onlar nerden bileceklerdi değilmi? 

 "Alarjim, alarjim var" 

 "Aa çok pardon bilmemiştik, yani özür niyetinde getirmiştik" deyen Alaraya başımı omuzuma sabitleyip şirin gülümseme yolladım. Çok kibar bir hareket bence. Allahım o tatlıyı yememek ölüm gibi. 

"Öylemi, o zaman Nıbarınki benim Alara dokunursan kırarım parmaklarını" diye birden bire atladı Can.

 "Gözün doysun Umut Can gözün" diye karşılık vermezmi Alara, bence bunlar çok komik ha, geldiğim günden beri didişiyorlar. Bu sohbetlerine karşılık otuz iki dişlik bir gülümseme yerleştirdim suratıma.

"Aa güldü! O zaman barıştıkmı?" dedi hayretle Alara.

"Küsmemiştimki"Aniden omzuma bir el geçiren Can:

"Bence bu kız çok yahşi kız ya" dedi Can. Omzum kırıldı. Evet tam olarak kırıldı.

 "Can omzunu çürütftün kızın, hayvanmısın?" elimle omzumu ovup bir şey olmaz bakışı attım ikisinede. 

Bütün ders didişip durmuşlardı ve evet bana da eylence çıkmıştı. 

 Tamam çocuklar bu günlük testleriniz bu kadar. Hepsini hazır bekliyorum gelen derse. Şimdi çıka bilirsiniz çıkış zilinede az kaldı zaten.. Elimi ağzıma götürüp esnedim. Yanıma koyduğum defterlerimide alıp kapıya yönlenecekken, yine düşünmeden edemedim şu yanımdakini, niye derslere girmiyor ya? O zaman bizde girmeyelim! Sana ne? Tamam iç ses ya sanada bir şey sorulmuyor.  

"Ördek" #WATTYS2019 (2016) Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin