Request by dumb_25
- POV
"Soonyoung ah~" Jungkook memanggil kawan baik iaitu Park Soonyoung.
"What~" dia meniru aksi Jungkook memanggil nya tadi.
"Jom jalan" Jungkook membuat muka kasihan di hadapan Soonyoung. Ia membuat Soonyoung mengalah dan terpaksa setuju.
"Jom lahh" Dengan kata kata itu , Jungkook terus melompat kegembiraan macam kanak kanak.
~
Di taman , mereka duduk di bangku sambil menikmati aiskrim. Ramai yang berlimpasan menganggap mereka sebagai couple tapi mereka ni sebenarnya bukan lagi padahal masing masing mempunyai perasaan suka tapi malu mahu luahkan
"Soonyoungie, Ada .. " Soonyoung confused . Dia tertanya tanya ada apa? Muka Jungkook tiba tiba semakin dekat dengan muka Soonyoung.
Lips Jungkook bertemu dengan lips Soonyoung . Tetapi hanya dalam beberapa saat , Jungkook meleraikan kiss tu.
" wae? Wae. Wae oppa buat camtu?" Tanya Soonyoung sambil menutup muka nya yang merah bak tomato.
"Ada aiskrim kat lips kau" dia ketawa. Soonyoung memukul bahu nya.
"Aish! Kenapa oppa tak bagitahu jer?" Muka soonyoung masih lagi merah.
"Kotor lah , lagipun oppa nak rasa aiskrim coklat" dia smirk kat Soonyoung.
"Aish.. Jinjja"
~
Malam semakin tiba dan Jungkook ingin menghantar Soonyoung balik. Soonyoung berasa sangat penat tapi seronok sangat sebab dapat luangkan masa dengan crush nya. Tiba" kaki nya tersadung batu mengakibatkan dia jatuh. Jungkook bergegas ke sisi nya.
"Gwenchana?" Dia membersihkan pasir yang berada di baju ku (a/n: like a gentleman)
"Gwenchana yo" Soonyoung berdiri dan cuba untuk berjalan. Walaupun sakit tapi Soonyoung tak nak menyusahkan Jungkook jadi dia terpaksa menahan kesakitan tu.
Tanpa Soonyoung sedari , Jungkook menarik tangan nya .
"Yah! Wae?" Dia melihat Soonyoung dengan serius.
"Tak payah lah kau nak sembunyikan . Aku tahu luka kau tu sakit. Meh oppa dukung kau"
"Erhh tapi.."
"Naik je lah sayang " Soonyoung blush apabila dia memanggil nya sayang. Dia terpaksa mengikut arahan nya. Jungkook mendukung nya secara piggyback
"Oppa ..."
"Hurm?"
"Oppa tak rasa aku ni berat ke?"
"Erh , oppa rasa yang kau ni macam bulu pelepah jer .. terpaksa lah oppa paksa kau makan lepas ni"
"Aish oppa ni"
~~
Jungkook mengambil tuala dan air lalu membersihkan luka Soonyoung.
Semasa Jungkook membersihkan Soonyoung , semua nya awkward. Senyap.
"Soonyoung ah"
" nae?"
"Oppa ada minat orang ni . Dia sangat cantik, baik hati dan pandai" Jungkook berkata tanpa melihat Soonyoung.
"Oh" hanya itu yang soonyoung mampu berkata .
"Siap"
"Gumawo oppa" Jungkook melihat mata Soonyoung dengam mendalam.
Chup~~
"Oppa!"
"Orang tu adalah kau" dia senyum.
"Erh , oh.. erh . Aku pun suka kau" soonyoung berkata sambil malu.
"Please Be Mine"
" I would love that"
Jungkook senyum lalu kiss Soonyoung sekali lagi
~
THE END
MIANHAE SBB TAK IKUT CITA RASA KORANG
READ♡
VOTE♡
COMMENT♡