*requested*
- POV
Park (Nama) merupakan adik kepada Jimin. Walaupun dah besar tinggi panjang ,Jimin masih menganggap (nama) ni baby sister nya. Ketika di jalan raya , Jimin akan sentiasa pegang tangan nya walaupun (nama) tidk mahu dia buat begitu. Bagi Jimin , (nama) lah segalanya.
Jimin tidak pernah memberitahu sesiapa tentang tentang adik kesayangan nya tu. Dia tidak mahu adik nya dikejar oleh sasaeng fans disebabkan nak kenal dengannya.
" oppa ~ sampai bila oppa nak rahsiakan semua ni? " (nama) mencebikkan
" tunggu lah masa yang sesuai "
" oppa selalu cakap macam tu ' tunggu masa yang sesuai ' konon " kata (nama) sambil mengejek ekspresi muka Jimin. Jimin melihat nya sambil tersenyum.
" oppa kata betul , oh ya.. Oppa sibuk esok , hope saeng faham "
Muka (nama) yang pada mulanya ceria dan mencebik ke arahnya bertukar menjadi sedih. Dia menundukkan kepalanya. Jimin meletakkan tangan nya di atas kepala (nama) dan mula menggosok nya dengan lembut.
" oppa janji akan call kamu semasa rehat. Deal? "
" deal "
-WAKTU MALAM DI BILIK (NAMA)-
Jimin berjalan ke arah biliknya tetapi sebelum tu dia ke bilik (nama) dahulu. Dia membuka pintu tu dengan perlahan agar tidak membangunkan adik nya. Walaupun dalam keadaan gelap , dia masih nampak. Dia mula tersenyum sendiri.
Dia mengimbas satu bilik tu. Wow , penuh dengan poster bts.
" dah makin banyak.. " katanya dengan perlahan. Dia memandang (nama) yang sedang tidur nyenyak tidak berselimut. Jimin dengan perlahan mengangkat selimut tersebut dan menutup seluruh bdan (nama) supaya tidak kesejukan.
" Saranghae yo~ saeng. "
- KEESOKAN NYA -
(NAMA) POV
Selepas aku mengucapkan selamat tinggal ku dengan oppa kesayangan aku , aku menuju ke sekolah. Semua masih tertanya siapa namja yang selalu hntar aku ke sekolah tapi aku cuma bagi alasan.
Di hallway, aku berjalan menuju ke locker. Aku membukanya dn mengambil barang keperluan ku seperti buku dan etc. Baru sahaja aku nak tutup pintu locker aku tetiba ada orang yang tutupkan nya tetapi dengan kasar.
" Hai tak guna " hatiku mula berdebar. Seluruh badan ku mula menggeletar.
" macam mana ni " kataku dalam hati.
JIMIN POV
" 1 2 3 4 ! " jerit choreographer kami sambil menunjukkn langkah tarian. Aku terasa pelik. Tak , aku rasa tak sedap hati. Kenapa ye?
" Tak boleh ke kita rehat sekejap? " kami semua memandang Taehyung yang terbaring di atas lantai. Kepenatan .
" baik lah , kamu boleh rehat " yes! Aku bergerak ke arah beg ku dengan pantas. Aku mengeluarkan phone ku. Aku melihat kearah jam pada skrin phone. Dah setengah jam berlalu selepas aku hantar (nama) ke sekolah.
Aku memang rasa tak sedap hati.
(NAMA) POV
" HAHAHAHAHA! Padan muka kau! Ambil ni "
Aku menundukkan kepala ku. Tidak mahu telur yang mereka buang terkena pada muka ku.
" So sad.. Kau nak bagitahu ke orang yang hantar kau selalu tu. "
Air mata mula mengalir. Harap lah cikgu datang untuk selamatkan keadaan.
" woii! "
Semua pelajar termasuk aku melihat orang yang tersebut. Alangkh terkejut nya aku rupanya ..
" jangan ganggu dia "
Jiminnie oppa..
Semua fans Jimin tergila-gila dan mula mengelilingi Jimin . Aku pula tidak dihiraukan di sini.
" Jimin oppa ! Saranghae yo~ "
" oppa , marry me "
Jimin menarik aku untuk mendekatinya. Semua fans Jimin terus memberikan aku pandangan maut mereka.
" oppa! Kenapa nak pegang tangan dia! "
" yeah! Nanti tangan oppa bau tau! "
" siapa dia dengan oppa? Yeojachingu ke? Tak kan ! Lepaskanlah! "
Satu 💢 muncul di dahi Jimin.
" ne , memang dia bukan yeojachingu oppa.. Tapi.. Dia ni dongsaeng aku lah !! "
Semua pelajar disitu terkejut dengan kata-kata Jimin. Yeoja yang tadi buli aku tu pun terus tunduk.
" mianhae.. (Nama) , s-saya akan cuci baju awak , saya akan buat semua homework awak "
Aku baru je nak buka mulut tapi Jimin menyampuk
" Dont touch her , dont talk to her , dont look at her " dia senyum dengan innocent.
" saeng , mari keluar dri sekolah " wait , apa?
" huh? Gila ke?! " aku terkejut .
" oppa dah minta kebenaran dengan cikgu dan sekuriti sekolah . Oppa kasih tau yang saeng ni sakit "
Aku melihat peljar di skeliling ku. Mereka mula membisik-bisik. Mungkin tak percaya lagi.
~
" mianhae sebab tak tahu yang saeng selalu kena buli kat sekolah "
" hm , tak pelah oppa " aku membuka phone ku dan buka tweet.
" oppa , artikel saeng ni adik oppa dah keluar "
" ahaha , tak perlu lah risau tu , kalau dorang kacau saeng pun oppa akan selamatkan saeng lagi " katanya sambil memberikan satu ciuman di dahi ku
-END-
mianhaeeee sbb buruk 😔