So , ada kawan author ni hah 😂 yg suruh author masukkan request dia ni kat sini. Dont hate me 😭
-
- POV
Jungshi membuka pintu apartment nya. Dia baru sahaja membayar kepada pemilik apartment yanh agak tua sedikit namun dia berasa ragu-ragu untuk mempercayai pemilik tersebut. Orang tua tu meyakinkan Jungshi untuk tinggal di apartment yang KOSONG. Jungshi berharap apa yang dia kata tu semuanya benar.
" ugh! Bersepah nya! Berapa tahun apartment ni ditinggalkan ?! " rungut Jungshi sambil memungut sampah yang berada di atas lantai lalu membuangnya di tong sampah. Sebaik sahaja dia ingin melihat keadaan bilik seorang , dia ternampak seorang namja .
" Yah ! Apa kau buat kat sini?! " namja tersebut juga kelihatan terkejut kerana ternampak Jungshi di situ. Maklumlah dia seorang yeoja.
" aku? Ini apartment aku lah "
" kel-- kejap.. Apartment kau? " soal Jungshi sambil mengangkat kening nya , hairan.
" yes , apartment aku . Aku duluan yang sampai sini "
" banyak cantik muka kau! Ada nampak nama kau tertera kat depan pintu tu?! " namja tersebut agak sentap dengan ayat Jungshi lalu menundukkan kepalanya sedikit.
" menyesal aku percayakan orang tua tak guna tu " baru sahaja dia ingin ke bilik , dia terdengar suara namja tu berkata
" Im minghao aka the8 " Jungshi tidak menghiraukannya dan terus ke bilik.
" agak comel " kata Minghao sambil tersengih.
-A FEW WEEKS LATER-
Selepas beberapa minggu , Jungshi sudah terbiasa dalam apartment tu namun sentiasa bergaduh dngan Minghao. Jungshi langsung tidak dapat berhenti untuk berfikir tentang namja tu. Adakah dia mulai mencintai namja tersebut?
Sedang Jungshi berjalan ke dapur , Jungshi merasakan Minghao yang menarik tangan nya dan memaksanya berpaling. Dia melihat tepat ke arah mata Minghao dengan rasa marah
" apa masalah kau ni hah? " ada Jungshi agak kasar sedikit.
" aku nak kata sesuatu dengan kau " soal Minghao. Dia mengurangkan lagi jarak muka diantara mereka
" aku tak nak " tiga perkataan yang keluar dari mulut Jungshi membuatkan Minghao mendekatkan lagi muka mereka
" aku tak tahu nama kau "
" k-k-kau tak perlu tahu lah! "
" kau tak menyesal ? "
" aku menyesal? Memang sngatt menyesal. Aku menyesal percayakan orang tua tu sebab buatkan aku tinggal dengan namja entah siapa ! " Jungshi cuba melepaskan diri dari genggaman Minghao tetapi gagal.
" lepaskan aku lah! Aku nak-- "
Selepas ciuman tu berlaku . Minghao menarik nafas dan hembus
" aku.. Aish , dengar.. Aku dah sukakan kau sejak kau datang sini lagi.. Mata aku , tangan aku , otak aku semua . Rasa nak tngok kau sentiasa , nak pegang kau sentiasa dan aku tak boleh keluarkan kau dari otak aku. "
Jungshi diam . Dia tidak tahu nak kata apa. Dia mengeluh.
" mianhae sebab aku kasar sngat dengan kau. Aku tk sengaja. Rasa nya perasaan kita sama "
Untuk pertama kalinya , Minghao senyum dan senyumannya membuatkan muka Jungshi merah.
" aww .. So , sekarang kita dah official .. Teda lagi nak ' menyesal sebab percayakan orang tua tu' ? " Jungshi angguk .
" ofcourse "
-end-