Request by qad_rina
Jimin POV
Aku x nak dia tahu. Aku tak nak dia tahu pasal benda ni. Biar lah aku simpan perkara penting. Aku x nak buat dia risau. Aku juga nak jaga hubungan persahabatan kami. Eunna..
Mianhae...
Eunna POV
Aku dan Jimin oppa hari nak keluar. Tak sabar nya!. Kami selalu akan jumpa kat tempat kami first berjumpa
Flashback~
Aku menangis di bawah sebuah pokok yang selalu aku lepak. Boyfriend Aku dah minta putus ngan aku. aku menangis kat situ selama beberapa minit tetiba datang seorang namja.
"Anyeong!" Dia greet aku. Aku hnya stare kat dia.
"Begitu ke awak bila jumpa orang? Stare kat dorang jer?" Aku menunduk kan kepala ku.
"Nama saya Jimin.Park Jimin" katanya sambil tersenyum. Aku senyum sedikit ngan Jimin. Dia ketawa.
"Knapa kau ketawa?" Aku tanya sambil menaikkan kening kanan ku.
"Takde lah. Awak comel bila senyum. Awak break ngan namjachingu awak kan?" Aik? Mcam mana pula dia tahu ni? Stalk aku er?
"Hehe.. mesti awak tertanya mcm mana boleh saya nampak kan? Sebenarnya saya lalu kat sini tadi.. jadi saya nampak awak ngan namjachingu awak dan secara tak sengaja saya terdengar pulak conversation kamu" dia tersenyum lagi. Melihat dia senyum membuatkan aku tersenyum juga.
Dia mengusap pipi ku "Saya nak awak senyum okey? Saya tak nak yeoja cantik macam awak ni nangis."
Flashback end~
Semenjak tu kami jadi kawan yang sangat rapat macam couple dah. Haha.. ramai orang salah sangka yang kami ni couple tapi tak sebenarnya. Bila difikirkan dengan apa yang orang kata. Aku memang suka kat dia tapi aku tak rosak kan hubungan kawan kami jadi biarlah aku rapat ngan sekadar bestfriend sahaja.
Setelah beberapa minit, Jimin datang. Kenapa rupa dia pucat? Dia sakit ke?
Dia duduk di sebelah aku. "Oppa sakit ke?" Dia menggelengkan kepala nya. Kami bersiar-siar kat taman,Tengok wayang, Jalan² kat pantai. Sangat seronok.Apabila hari larut malam, kmi pulang ke rumah masing². Aku masih tertanya kenapa Jimin oppa nampak sakit?
Jimin..
Jimin POV
Aku baring di atas katil ku. Is this the end?
Aku tak nak tinggalkan Eunna. Tiba² aku mula terasa sakit di bahagian dada. Aku cuba untuk mencapai ubat ku tpi semua tu terlambat.Eunna POV
Kring kring~ (mcm tu bunyi hp berbunyi?)
"Yeoboseyo?"
"Eunna.."ha? Mak Jimin?
"tolong datang ke hospital. Hal penting" aku shock.
"Ha?! Okey"Aku bersiap dan pantas memandu..
God. Please.. it cant be..Kat Hospital
Aku bergegas bertemu ngan mak Jimin
"Wae yo??" Hati ku mula berdebar. Aku ternampak Mak Jimin yang sedang menangis.
"Masuklah ke dalam. Jimin nak jumpa Eunna" aku menganggukkan kepala ku.
Apabila aku masuk aku nampak jimin yang terbaring kat atas katil. Dia senyum bila nampak aku"Wae?? Wae??" Air mata ku mula mengalir. Dia mengusap pipi ku.
"Mianhae sebab oppa tak beritahu Eunna yang oppa sakit. Oppa tak nak tengok Eunna sedih. Nanti siapa juga yang susah kan?" Dia gelak. Sempat lagi dia gelak time camni."Oppa sepatutnya bagitahu Eunna. Mana lah tahu Eunna boleh tolong." Aku memegang erat tngan Jimin.
"Hurm.. Eunna.." then perkara yang aku tak jangka berlaku. Jimin Oppa kiss aku. Apabila dia broke kiss tu, dia senyum.
"Eunna.. oppa penat.. Oppa nak tidur.. Oppa dah tak tahan lagi dah.. Eunna.. Janji ngan oppa yang Eunna selalu senyum okey.. Oppa sayang ngan Eunna.. Kalau lah oppa boleh tinggal bersama Eunna dan memulakan rumah tangga ngan Eunna.. mesti best kan..malang nya smua tu tak kan terjadi..Eunna.. Jangan sedih tau.. Oppa akan selalu jaga Eunna.. " Aku menangis dngan kata² nya..
"Eunna.. saranghae, Goodbye" mata Jimin tertutup rapat. Aku tak tahu buat apa.. Aku rasa kosong.. Semua doktor datang dan mengelilingi Jimin. Aku masih tak percaya dengan apa yang berlaku.
~~
Selepas beberapa hari ketiadaan Jimin, aku masih terasa sunyi. Aku bercadang untuk pergi ke pusara Jimin. Aku menggantikan bunga yang lama tersebut dengan yang baru.
"Anyeong Oppa.. walaupun baru beberapa hari oppa dah takde. Eunna masih terasa sunyi.. Eunna bosan tanpa oppa.. Eunna tak tahu nak buat apa.." aku bercerita psal hari² ku kat situ walaupun aku tak mendapat sebarang respon pun. Apabila aku hendak meninggalkan tempat tu
"Oppa.. If we were to be reborn.. It would be nice to be with you again" Setitis air mata mengalir di pipi ku.
That will be nice..
Aku melihat sekitar ku. Nothing. Then aku teringat kata² oppa. Oppa akan selalu jaga Eunna. I think he did take care of me. Aku senyum. Eunna janji akan senyum selalu. Itu janji Eunna ngan Oppa.. 'Saranghae..Goodbye..Eunna'
Nado Saranghae.. Oppa..
The End! Hope you like it.