*request*
-DI RUMAH TAEHYUNG-
" Yena!!! " Taehyung memanggil nya dari ruang tamu. Yena aka kawan baik Taehyung berlari seperti cheetah dari dapur ke ruang tamu
" bwo?! Apa dah jadi? Oppa okay? " kata Yena dengan cemas. Muka Taehyung berkerut kerana menahan ketawa nya.
" apa yang oppa nak gelakkan sangat ni? Apa dah jadi? "
" takde pape lah.. Saje.. Tapi oppa ada nak bagitahu Yena "
" apa dia ? "
" hi "
" ... "
" Yena? "
Yena mengangkat tangan kanannya di atas. Taehyung hairan dengan kelakuan Yena. Baru sahaja Taehyung hendak bertanya tetapi sudah pun terlambat. Satu ketukan diterima oleh Taehyung. Yena hanya senyum puas dengannya
" itu sebab nak risaukan Yena. Aku tengah masak di dapur kau nak kacau buat apa? Oppa ni.. "
Taehyung memegang kepala nya.
" alah , mianhae Yena. Oppa mana lah tau nak masak. Oppa lapar and Yena je harapan Tae . Omma dan appa Tae selalu tak de kat umah. " kata Taehyung. Muka Yena yang marah dan kasar tadi bertukar menjadi lembut dan bersalah.
" mianhae oppa , tapi .. Boleh tak jangan kacau Yena bila masak.. Ini dah kesepuluh kali dah "
" okay! "
Taehyung menunjukkan senyuman nya yang popular tu ( a/n : just imagine his smileeeee😝 )
~
Semasa makan , Mereka langsung tak bercakap. Sepanjang makan tu , Taehyung asyik memandang ke arah Yena sambil tersenyum sendiri. Yena pun perasan tetapi dia menghiraukan nya.
-SELEPAS MAKAN-
Apabila selesai makan , mereka berdua menonton tv. Taehyung sering memgubah posisi duduknya.
" Oppa.. Kenapa ni? " tanya Yena.
" Yena.. Oppa ada fikir.. Kejap , oppa ambil barang tu dulu " Taehyung berdiri dan pergi ke dapur. Tidak lama kemudian dia kembali dengan sekotak... Pocky?
" Yena! Kita buat ni boleh? " Muka Yena merah apabila melihat kotak pocky itu namun dia masih menganggukkan kepalanya.
Taehyung mengeluarkan sebatang pocky itu dari kotak. Ia nya diselaputi krim berwarna coklat. Taehyung menggigit dibahagian hujung. Yena pun sama.
" okay? "
" mula ! "
Mereka masing-masing menggigit pocky tersebut sedikit demi sedikit. Apabila muka mereka semakin dekat. Yena berhenti.. Dia menyangka bahawa sekiranya dia berhenti Taehyung pun akan berhenti tetapi..
( a/n; seperti d media )Chupp~
Satu ciuman berada di bibir Yena. Ciuman mereka kekal dalam seminit.
" hebat kan? "
Disebabkan malu dah menguasai , dia hnya mampu menganggukan kepalanya.
" Okay , nak tau tak maksud kiss tu? "
Yena memandang nya tepat di mata
" itu maksud nya yang Yena ni official dah dengan oppa.. "
Muka Yena bertambah merah.
" jagiya..do u want to do it again? "
-End-
Mianhae sebab lambat and tak ikut apa yang requester nakkan😢