'Vandaag gaan we in tweetallen proberen om het verliefdheidsserum te creëren, dit is een erg moeilijk drankje, maar ik denk dat jullie de uitdaging aankunnen.'
Met een schuin oog keek ik naar Ron. Hij begreep mijn hint en stak zijn duim op als teken dat we samen werkte. Een opgelucht gevoel verspreidde zich door mijn lichaam, wetende dat ik onmogelijk geplaatst kon worden bij iemand die ik niet goed kende omdat ik als enige overbleef.
'Jullie mogen zelf de groepjes indelen. Mijn enige voorwaarden is dat ieder tweetal bestaat uit iemand uit Griffoendor en iemand uit Zwadderich.'
Gezucht, gekreun en protesterende geluiden waren het volgende moment te horen en ook ik rolde op mijn plaats met mijn groene ogen. Iedereen wist dat Professor Slakhoorn soms een draadje los had, maar dat het probleem zo groot was werd nu pas bekend.
'Ja, toch wel en jullie gaan samen werken ook,' zei onze Professor op bestraffende toon. 'Het leek me leuk om het een beetje af te wisselen; ik vind dat het tijd wordt om de eeuwige strijdbijl tussen Griffoendor en Zwadderich te begraven. Jullie zijn oud en wijs genoeg om het zelf te doen, maar omdat niemand van jullie daarin slaagt zal ik een handje helpen.
Meteen weergalmde het protest van een paar Zwadderaars hevig door het klaslokaal.
'Hebben jullie liever dat ik de groepjes maak?'
Het gemopper stief uit zodra zijn woorden bekend werden. Er was niets erger dan een leraar die groepjes maakte.
'Wel nu, jullie krijgen van mij twee minuten om een groepje van twee te vormen en plaats te nemen aan een bank. Mochten jullie er niet in slagen dan verzorg ik de tweetallen, maar besef wel dat ik jullie dan de rest van het schooljaar in deze setting zal laten werken.'
Nog steeds maakte niemand aanstalten om in beweging te komen; tot grote ergernis van Professor Slakhoorn.
'Kom, kom; de twee minuten zijn al ingegaan.'
Uiteraard was er niemand die de eerste stap wilde zetten. Mijn ogen gleden over de mogelijkheden die ik had; al bleven de kort hangen bij die van een zekere blonde jongen. Zodra onze ogen elkaar ontmoette merkte ik hoe hij een stap naar voren wilde zetten om zich bij mij te voegen, maar hij werd tegengehouden door een vrouwelijke stem.
'Ik ga met Harry Potter!'klonk de stem van Patty Park luid voordat ik haar vanuit mijn ooghoeken op me af zag benen. Direct vulde een gevoel van afschuw mijn aderen waardoor ik besefte dat ik liever met welke andere Zwadderaar dan ook zou samenwerken.
Patty leek echter wel het toneel te hebben geopend voor de anderen. Ik zag hoe Hermelien langzaam naar een Zwadderaar genaamd Benno Zabini toe liep en hoe Margriet Bullemans naar een angstige Belinda Broom stapte.
'Het lijkt erop dat wij gaan samenwerken, Potter,'siste een vrouwelijke stem in mijn oor waardoor ik enkel mijn ogen kon rollen.
'Dat denk ik niet,' klonk plotseling een kille stem die zowel Patty als mij liet opkijken. Draco Malfidus (wie anders) kwam onze kant op gelopen met een expressieloos gezicht. Zijn ogen gleden kort over het bruinharige meisje voordat ze de mijne vonden. 'Patty, ga jij maar met die bloedverrader Wemel werken. Potter en ik doen samen.'
'Draco, dat is niet eerli-'
'Moet ik mezelf herhalen?'vroeg hij kil met opgetrokken wenkbrauwen. De Zwadderaar droop stilletjes af en zocht inderdaad het gezelschap van mijn beste vriend op.
'Zo, Potter, nu we alleen zijn kunne-'
'Wie zegt dat ik met jou wil samenwerken?'onderbrak ik hem onbeleefd. Ergens voelde ik me vereerd dat hij mij had uitgekozen, maar hij had mijn beste vriend wederom uitgescholden. Dat kon ik niet zomaar voorbij laten gaan.
JE LEEST
Not all Slytherins are bad ~ Drarry
Fanfiction'Ik hou van je Harry en ik haat het!' schreeuwde hij, tranen stromende over zijn wangen. Ik kon geen normale zinnen meer vormen. Mijn hart ging als een gek tekeer, terwijl mijn hoofd leek stil te staan. Ondanks dat ik er van had gedroomd om deze w...