Hoofdstuk 28

43 2 1
                                    

*Katie*

Ik werd wakker en lag hetzelfde als op het moment dat ik in slaap viel. Ik keek naar Thomas. Zijn haar zag er zo schattig uit. Ik stapte uit bed en liep naar beneden. Ik ging op de bank zitten en keek naar de tv die niet eens aan stond. Ik had geen idee wat ik anders moest doen. De deur van de kamer opende en Joan kwam naar binnen lopen. "Ook zo vroeg wakker" zei ik. "Ja" zei ze. "Laat me raden Percy slaapt nog" zei ik. Joan knikte. "Jongens" zeiden we tegelijk. We lachte en toen ging de deur weer open. Er stonden twee dood moeie jongens. Ik en Joan keken elkaar aan en begonnen nog harder te lachen. Percy en Thomas keken elkaar aan. Thomas liep naar me toe en ging naast me zitten. Percy deed hetzelfde alleen dan bij Joan. "Dus wat gaan we doen vandaag?" Vroeg Percy. "We kunnen gaan zwemmen als Thomas dat red" zei Joan. "Al zou Thomas het wel redden van mij mag hij het niet jullie kunnen gaan zwemmen maar Thomas en ik blijven hier" zei ik. "Is goed kom Percy omkleden" zei Joan. "Katie ik had het makk.." Begon Thomas voordat ik hem onderbrak. "Ik zei al dat je hier blijft wat er ook gebeurt wij gaan hier gewoon een film kijken of zo" zei ik. "Oké als ik maar bij jou ben" zei Thomas. Ik glimlachte en keek in zijn ogen. Thomas pakte mijn hand vast. "Ik hou van je" zei ik. "Ik hou ook heel veel van jou" zei Thomas. "Zullen we ontbijten?" Vroeg ik. "Alleen als jij het maakt" zei Thomas. Ik gaf hem een duw en stond op. Ik pakte wat cornflakes voor ons. Ik gaf een schaaltje aan Thomas en ik hielt er één voor mezelf. We begonnen te eten en toen kwamen Percy en Joan beneden. "Wij gaan later" zei Percy. "Pas op dat je niet blijft vast zitten Percy" riep Thomas. Ik keek hem vragend aan. "Nou als je sex heb onderwater kan je door een vacuüm vast blijven zitten" zei Thomas. Ik rolde met mijn ogen en at verder. "Het is waar" zei hij. "Het maakt me niet uit of het waar is of niet" zei ik. "Echt wel" zei Thomas. "Nee echt niet" "jawel je wil het weten" "wil ik niet" "wil je wel" "nee Thomas dat wil ik niet" "je kan me niks wijs maken Katie" "Thomas soms ben je zo irritant" "weet ik" zei Thomas. Ik rolde met mijn ogen. Toen we klaar waren met eten gingen we ons omkleden. Toen we klaar waren liepen we naar beneden. "Welke film wil je zien?" Vroeg Thomas. "Geen idee welke wil jij zien?" Vroeg ik. "Oké ik heb hier geen zin in" zei Thomas. "Waarin?" Vroeg ik. Ik had oprecht geen idee. "Nou dat nee kies jij maar nee jij moet kiezen discussie dus laten we dan maar pretty woman kijken" zei Thomas. "Waarom die?" Vroeg ik. "Dat is gewoon een leuke film en ik weet dat jij die ook leuk vindt dus goede keus" zei Thomas. Het was waar dus ik deed de dvd in in de dvd spelen en ging op de bank zitten. Ik nestelde me tegen Thomas aan. We keken rustig de film. Ik hoop echt dat ik nu wakker blijf.

Toen de film af was sprong ik blij van de bank af. Thomas keek me geschrokken aan. "Ik ben wakker gebleven de hele film lang" zei ik blij. "Oh ja gefeliciteerd" zei Thomas. Hij gaf me een knuffel. Ik keek hem aan en leunde naar voren om hem te zoenen. Hij liet het toe en onze lippen raakte elkaar. Ik voelde iets nats tegen mijn lip. Ik wist dat het zijn tong was. Ik liet hem binnen en onze tongen speelde een spelletje. "Hi jongens" hoorde ik ineens. Doordat ik schok stopte Thomas en ik met zoenen. "Joan je bezorgd me nog is een hartaanval" zei ik. "Sorry" zei ze. "Was het zwemmen leuk?" Vroeg Thomas. "Ja het was geweldig" zei Joan. "Waar is Percy?" Vroeg Thomas. "Thuis" zei Joan. "Oh dan moet ik gaan doei schat" zei Thomas tegen mij. Hij gaf me een kus en ging weg. "Waar ging dat over" zei ik. "Weet ik niet" zei Joan. "Waarom gaan jij en Thomas niet samen wonen jullie zijn toch altijd samen?" Vroeg Joan. "Nou ik weet het niet we hebben er nog nooit echt over gepraat en zo" zei ik. "Dan moet je dat is gaan doen, maar als jullie gaan samen wonen mag ik dan het huis dat overblijft?" Vroeg Joan. "Van mij wel, maar dan moet je dat ook aan Thomas vragen" zei ik. "Ja ja doe ik" zei ze. Ik voelde mijn telefoon trillen en ik keek naar het berichtje dat ik gekregen had.

Ik slaap thuis lieverd. Ik kom morgen langs zie je dan. Hou van je.
XxxxThomas.

"Thomas slaapt thuis dus dan ga ik nu maar naar bed" zei ik. "Ja ik ook morgen een speciale dag" zei Joan. "Wat is er dan?" Vroeg ik. "Geen idee" zei ze. Soms snap ik echt niks van haar.

UncoverWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu