Chapter 19

1.8K 153 16
                                    

"Dae Jung. Miss Choi nak jumpa" Cha Yeon memberitahu Dae Jung sambil tersenyum kearahnya. Dae Jung membalas senyuman Cha Yeon itu. Dia memang suka melihat yeoja manis itu tersenyum.

"Auch mian mian" serentak Dae Jung dan seorang yeoja ini meminta maaf.

"Ahh biar saya tolong kutipkan" Dae Jung membantu yeoja itu mengutip setiap kepingan puzzle yang berterabur. Dia kenal yeoja ini, dia ialah Song Yoo Rin. Yeoja yang paling pintar dan kaya disekolah itu. Tetapi dia tidak mempunyai ramai kawan dan dia juga pendiam. Dia ada rupa yang lawa...tapi kenapa dia tidak bersosial dengan orang lain? Dia tak sama seperti sepupunya..Hwang Cha Yeon yang sentiasa tersenyum dan peramah. Ada yang kata Yoo Rin sentiasa cemburu dengan kecantikkan dan perhatian yang Cha Yeon selalu dapat.

"Kamsahamida" Yoo Rin memberikan satu senyuman nipis. Hanya untuk Dae Jung. Ya. Sudah lama dia memendam perasaan pada Dae Jung tapi apakan daya, Dae Jung nampaknya lebih tertarik pada Cha Yeon. Sekali sekala dapat bertegur atau memandang Dae Jung sudah cukup baginya.

"Nae cheonma. Saya pergi dulu ya" pinta Dae Jung dan akhirnya dia berlalu pergi. Senyuman di bibir Yoo Rin masih belum hilang, dia berjalan mendekati kawan baiknya, Park Jin Hee.

"Yah kenapa senyum sorang sorang ni?" tanya Jin Hee curiga. Yoo Rin menggeleng.

"Ani, cuma terjumpa dan terlanggar dia" balas Yoo Rin. Cukuplah dengan itu saja, dapat membuatkan dia bahagia.

"Kau ni dah kemaruk cinta dengan Dae Jung tu la" ujar Jin Hee. Sekali lagi Yoo Rin menggeleng.

"Mana ada kemaruk cinta. Cuma aku suka tengok dia. Lagipun dia suka Cha Yeon, aku nak buat apa. It's up to him untuk pilih siapa yang dia mahu hidup bersama" Yoo Rin menjawab sambil memerhatikan Cha Yeon. Cantik, peramah, senyuman yang manis, pintar dan ramai peminat. Cha Yeon memang yeoja yang sempurna.

"Aku benci la dengan kau ni. Kau pun sama je macam Cha Yeon tu. Kau cantik apa. Pandai. And kau pun ada peminat. Bukan tak ada. But the best kau lagi kaya dari si Cha Yeon. Cuma kau anti sosial. Cubalah bercakap dengan orang lain" nasihat Jin Hee.

"Hmm" hanya itu yang keluar dari mulut Yoo Rin.

--------------------------

"Yoo Rin! Finally tamat sekolah! Kau nak kerja apa?" soal Jin Hee.

"Ermm molla. Aku maybe ambik alih syarikat appa aku or just duduk duduk rumah" balas Yoo Rin dengan malas. Dia tidak berfikir tentang kerja lagi.

"Huh untunglah kaya! Pandai pulak tu" jin hee menjelir lidah kearah Yoo Rin.

"Yoo Rin! Jin Hee! Malam ni korang datang tak?" tanya Cha Yeon tiba tiba. Pelik, mereka tak adalah rapat sangat.

"Malam ni?" Yoo Rin mengangkat kening.

"Ada party. Dorang buat dekat Hotel StarL. Aku tak dapat pergi sebab kena ke kampung. Kalau korang pergi, jangan lupa ambik gambar tau!" pesan Cha Yeon. Yoo Rin dan Jin Hee mengangguk.

tbc
Author tak tau la kenapa rajin sangat ni--" prftt ayoo, mana Ji Hyo? Hanbin? Apink? Ikon? Hoho this chapter just throwback untuk readerss lebih faham~ ermm dalam 2 atau 3 chapter lepasni, baru la end flashback. Reader jangan skip baca part flashback, nanti tak faham XD chia chia chia

[C] WWW.BODYGUARD.COMWhere stories live. Discover now