Chapter 32

1.4K 122 18
                                    

"Park Jin Hee.."

"D...D...Dae...Dae Jung...?"

Dae Jung? Nuguya? Siapa dia...tak..tak kanlah.

"Ya Jin Hee, ini aku. Dae Jung" lelaki separuh umur itu tersenyum sinis. Puan Park menggigil ketakutan. Chorong yang tadinya menangis jadi kaku.

"A..apa kau buat..k-kat sini?? B-bukan..bukan kau dah m-mati ke??" tanya Puan Park resah.

"Kau perangkap aku. Huh. Aku tak mati Jin Hee. Aku koma. Tapi kau dah bunuh isteri aku! Kau memang tak ada hati perut!" Dae Jung menguatkan pegangan tangannya.

"T-tak! Kau dah mati! Se..mua..o..rang.. jumpa..ma-mayat kau!" Puan Park menarik tangannya.

"Itu bukan mayat aku. Itu mayat suami kau...yang kau fikir berada di luar negara sekarang" kata kata Dae Jung membuatkan Puan Park jatuh terduduk. Dia berasa lemas.

"Jom" Dae Jung menarik tangan Hanbin. Hanbin hanya mengikut, lelaki inikah appanya?

"Jin Hee!" panggil Tuan Kwon. Puan Park memandang Tuan Kwon dengan muka pucatnya.

"Y-Young Il...Dae..Jung kembali"

**

"Hanbin!!" panggil Ji Hyo apabila akhirnya dia nampak kelibat Hanbin. Hanbin menoleh, begitu juga dengan Dae Jung.

"A....a...appa?"

"Ji Hyo"

Ji Hyo berlari sepantas yang boleh. Tubuh lelaki separuh umur itu dipeluk.

"Appa!!!" Ji Hyo mengeratkan pelukannya. Saat ini, terasa seperti hanya ada dia dan lelaki yang dipeluk itu sahaja yang ada.

"A..appa?? Betul ke ni appa??" tanya Ji Hyo yang sudah menangis.

"Ye Ji Hyo, ni appa...mianhae..jeongmal mianhae"

"Appa jangan tinggalkan Ji..."

**

"T-tak boleh jadi macam ni!" Tuan Kwon memicit kepalanya.

"Bukan dia dah mati ke?!! Kenapa dia masih boleh hidup?!! Arghh!!"

"D..Dae Jung kata..tu..tu..mayat suami aku..."

Flashback

Dae Jung, Yoo Rin dan Ji Hyo. Satu keluarga bahagia ini sudah bersiap sedia untuk bercuti.

"Semua dah masuk kan??" tanya Dae Jung. Dan disahut dengan ceria oleh Ji Hyo.

"Jom gerak!"

*

Encik Park Tae Min dan Puan Park Jin Hee memandang sesama sendiri.

"Oppa..oppa akan selamat je kan?" tanya Puan Park risau. Encik Park mengangguk dan tersenyum.

Tutt tutt

"Yeoboseyo..."

"Tae Min, kau dah sedia?"

"Dah Young Il"

"Kejap lagi kereta mereka akan datang. Dan waktu tu kau terus rempuh! Faham??"

"Nae"

"Kau kena terus berpindah ke luar negara lepastu..."

"Ye ye. Tapi aku nak kau tengok tengokkan keadaan keluarga aku jugak!"

"Hmm. Cepat bersiap. Sekejap je lagi..."

"Ne"

*

Ji Hyo menguap buat kali ketiganya. Matanya sudah sayu. Tapi dia masih tidak mahu tidur, di mahu melihat pemandangan luar sekarang ini.

"Appa lama lagi ke nak sampai?" tanya Ji Hyo memecahkan kesunyian di dalam kereta.

"Dalam 30 minit lagi, sampailah" jawab Encik Song Dae Jung atau nama sebenarnya Kim Dae Jung.

"Ohh"

"Jalan ni tak banyak kereta yang lalu" kata Puan Song. Yang ada pun satu atau dua buah kereta.

"L..lajunya lori tu.." Puan Song memandang lori yang datang dari arah bertentangan. Hatinya tak sedap.

Krekkkk....

"Chagi berhenti!!!"

"Arghh!!"

"Andwae!"

Tbc
Lmao yehet! Author is back! Prftt tak rasa macam hiatus pun ̄ω ̄ ekceli author uninstall(?) Wattpad haritu~~ prftt dan kini author kembali dgn wattpad yang makin sihat sejahtera. Wuwuwu bila ayat skema mula membiak.

Anw, jom sambung quiz ~

Omg comelnya≧﹏≦ wuarr XD

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Omg comelnya≧﹏≦ wuarr XD

[C] WWW.BODYGUARD.COMWhere stories live. Discover now