Chapter 16

1.7K 156 20
                                    

"Itik is back" Bomi melemparkan begnya ke atas meja dengan muka menyampahnya.

"Dia dah datang? Kenapa tak berhenti sekolah terus. Kan baru aman" Hayoung meniup niup kukunya yang baru selesai diwarnakan. Kejadian di Kolam Nam sudah dilupakan, kalau Ji Hyo mahu mengungkit, mereka sudah bersedia untuk membalas.

"Guys! Itik dah.."

"Dah tahu la mak cik" Eunji menjeling Namjoo. Namjoo pula tersengih, ingatkan mereka tak tahu lagi.

"Kenapa dia tak mati je?" Naeun memerhatikan saja 6 orang namja yang sedang berjalan. Kejap. Enam? Selalunya lima dan kini berenam? Wow!

"Kalau dia mati, buat penat otak aku je la fikir next plan kita ni" Chorong mengetuk kepala Naeun dengan pen. Naeun mencebik.

"Bodyguard konon. Huh" Eunji tersenyum sinis saat memerhatikan Ji Hyo dan Hanbin yang sedang berjalan masuk ke kelas. Dalam masa seminggu Ji Hyo tidak ke sekolah, mereka telah menyiasat banyak perkara..dan terlampau banyak yang mereka tahu.

Ji Hyo seperti biasa, berjalan sambil tertunduk ke bawah. Entah kenapa, dari waktu dia masuk ke sekolah sampai sekarang ada saja mata memerhatikannya. Lepastu mereka berbisik satu sama lain, cerita apa pulak yang tersebar ni?

"Heh, anak haram dah sampai" Namjoo menepuk tangannya.

'A..anak haram? ' gumam Ji Hyo pelik. Siapa?

"Hoi pompuan, kau kenapa nak tunjuk muka blur kat sini? Kau ni memang tak rasa yang kau tak bermaruah ke? Dasar haram" sindir Eunji. Ji Hyo mengerutkan dahinya. Tidak faham dengan apa yang mereka katanya.

"Auu poor you right? Kitorang, dah..ermm.. spy latar belakang U.And U know apa yang kitorang dapat tahu ? This " Hayoung mencampakkan sehelai kertas pada Ji Hyo.

"Song Ji Hyo anak luar nikah. Ommanya mengandung tanpa berkahwin"

Air mata Ji Hyo bertakung. Apa semua ni?!

"Siapa yang memandai reka cerita ni ?!!!"tengking Hanbin. Kuat! Kuat sekali.

"Bukan reka. Tapi fakta" Chorong menekankan perkataan fakta itu. Air mata Ji Hyo mengalir. Kenapa? Kenapa mereka tak puas hati sangat dengan dia? Tak cukupkah dengan cubaan membunuhnya di kolam haritu? Apa lagi kali ni?

"Tak! Semua ni tipu! Korang jangan nak timbulkan fitnah!" akhirnya Ji Hyo bersuara. Tak apa jika mereka mahu menghina dia itik hodoh, si miskin atau apa. Tapi jangan sesekali membabitkan hal orang tua nya yang sudah tiada.

"Kami tak timbulkan fitnah. Ni memang kenyataannya! Tak percaya? I ada saksi!" Chorong berdiri.

"Ma..mana?! Mana saksinya?!" Ji Hyo mendekati Chorong. Dia sudah tidak dapat mengawal perasaannya lagi.

"Ok. I call saksi tu sekarang juga" Chorong mengeluarkan telefonnya, nombor seseorang di dail.

Tutt tutt

"Yeoboseyo omma"

Tbc
Woah makin pelik this ff. Readers faham? Author rasa dah macam buat drama pulak. Hoho. Malam ni author sambung~~buat cepat, siap cepat, cerita habis. Muehehe

[C] WWW.BODYGUARD.COMWhere stories live. Discover now