Langkah Syaher mati saat sekujur tubuh terlentang elok diatas sofa ruang tamu itu. Berkerut kerut dahi Syaher.
Apa pula la budak ni buat tidur atas sofa ni? Hish!"Rhea.. wake up !"
Perlahan suara Syaher nyata tidak memberi kesan pada gadis yang masih lena itu."Rhea!! Bangunlah!"
Suara Syaher naik senot. Tapi tubuh itu tetap kaku disitu.
"Arheana! Wake up laa!!"
Tubuh Arheana digoncang kuat. Menyusahkan betul. Kalau ikut hati, nak je dia tinggalkan gadis itu dengan lenanya, tapi takut apa - apa terjadi pada gadis itu.Arheana menggeliat malas. Mulutnya terkumat kamit bila terasa tidurnya diganggu.
Syaher menelan liurnya yang tiba- tiba terasa kesat. butang teratas baju tidur satin Arheana terlepas dari cangkuknya. Kedudukan Arheana yang mengiring membuatkan kedua sisi dadanya bertemu. Lurah rapat jelas pada mata Syaher.Cepat- cepat Syaher mengalihkan matanya. Ah! Pagi- pagi lagi dah diuji begitu.
"Rhea!! Bangunlah!"
Kali ini goncangannya semakin kuat. Wajahnya langsung tidak memandang Arheana. Tak sanggup!!"Hmmmm? Sibuklah. Nak apa?"
Dalam mamai Arheana bersuara. Matanya berat untuk dibuka. Hish! Siapa laa yang berani ganggu aku tidur ni?"Err.. bangun lah. Yang kau tidur sini kenapa?"
Dalam terpaksa Arheana membuka mata. Sayup wajah Syaher yang lengkap berkemeja singgah dimatanya. Tiba- tiba dia teringatkan sesuatu. Lantas Arheana bangkit.
"Eh.. Abang dah nak pergi kerja ke?"
Arheana menggaru kepalanya yang tidak gatal. Apa punya soalan lah tu? Dah pakai macam tu, tak kan nak pergi jogging pulak kan? Ish!"Hmmmm..."
Ringkas jawapan Syaher. Kakinya kembali melangkah meninggalkan Arheana yang masih kelihatan mamai. Kali pertama setelah hampir 4 bulan berkahwin, dia melihat Arheana yang masih mamai. Tak dapat hatinya menolak, Arheana comel bila begitu."Errr..Abang...tunggu"
Helaian kertas yang sudah kemas disusun dicapai dan dihulurkan pada Syaher. Berkerut dahi Syaher melihat kertas-kertas tersusun tebal itu."Apa ni?"
Pandangannya dikalihkan pada helaian yang sudah bertukar tangan itu. Seperti pernah lihat pula ayat- ayat diatas kertas itu."Kertas kerja Abang. Rhea dah siapkan"
Arheana tersengih lebar. Gigi pun belum gosok. Ahh. Apa nak dikisahkan?"Hah? Ker...."
"Yee.. Kertas kerja Abang yang Rhea rosakkan semalam."
Syaher terkedu. Kertas kerja yang setebal 5 inci tu disiapkan dalam satu malam? Biar betul?"Dah.. tak payah buat muka pelik tu. Dah lewat ni. Abang ada meeting kan? Dah jom"
Beg bimbit hitam Syaher dicapai. Langkahnya mendahului Syaher yang masih merenung kertas putih ditangannya."Abang.. Err..Rhea ada ubahkan sikit isi dekat dalam tu. Err.. sikit je. "
Arheana bersuara serba salah. Tiba- tiba dia terfikir, macam mana kalau apa yang dia ubah tu, beri kesan buruk pada Mutiara Holding."Hmmmm"
Masih begitu. Ringkas dan pendek. Arheana mencebik. Bisu agaknya laki aku ni? Time mengamuk, lancar je dia membebel. Tak faham betul!"Nak pergi mana tu?"
Pertanyaan Syaher mematikan langkah Arheana. Nasib saja kedudukannya dengan Syaher agak berjarak. Kalau tak ,dah terlentang dia kat situ."Hantar Abang sampai ke kereta la"
Arheana ketawa kecil. Dia pun dah berjangkit dengan ibu. Terpengaruh dengan cerita dekat tv."Apasal pulak? Bak sini beg tu"
Syaher menghulurkan tangannya. Cepat - cepat Arheana melarikan beg bimbit itu kebelakang tubuhnya."Ish. Kan dalam tv selalu isteri buat macam tu. Tak berdosa pun kan?"
Bebel Arheana. Syaher merenggus kecil. Tak habis- habis dengan cerita dalam tv. Elok sangat kalau Arheana sendiri jadi artis, pelakon. Huh!"Tak payah. Tak payah. Meh sini beg tu"
Serius wajah Syaher. Arheana mencebik. Nak jadi isteri mithali pun susah macam ni. Apa lagi nak goda mamat tak ada perasaan tu? Huh!! Kerja keras betul!"Biar lah. Rhea nak hantar Abang sampai luar je pun, bukan sampai ofis. Tahu lah Rhea tak mandi lagi"
Arheana berkeras. Syaher menghembuskan nafas berat. Bukan sebab kau tak mandi Arheana, tapi........"I said tak payah kan?"
Gadis itu didekati. Lengan Arheana yang masih berada dibelakang tubuhnya ditarik kedepan. Erheana cuak. Hah! Apa kena pulak! Beg bimbit ditangan Arheana dicapai."Tak perlu hantar. Aku boleh pergi sendiri.Butangkan dulu baju kau tu"
Bisik Syaher perlahan. Arheana ternganga. Pandangan terus jatuh pada bajunya.Makkkk!!!!
Darah merah semerta menerjah ke mukanya.sejak bila butang bajunya terbuka?
Deruan enjin kereta Syaher melegakan Arheana.Aiii!! Malu nyaa!! Tapi... sekarang... siapa yang goda siapa sebenarnya ni? Uh! Macam mana dia nak goda Syaher kalau macam tu pun dia dah malu?? Alamak! Lagi satu masalah!
Hi love? U olls sihat?
Sorry for last night. Sis tak sempat nak update. Terpaksa update pagi ni.
So how? Pandangan korang ttg bab ni?kikikiki
Okeylah. Enjoy it. Apa2 komen terus. Sha need komen2 korang. Komen n voted korang macam semangat sha. Acece😱😱
Keep supporting yaa geng..😘😘
YOU ARE READING
Wife Ku Penggoda (complete 💞)
Novela Juvenil*Bacaan 18 dan keatas shja! Kahwin dengan Mamat Ais Kutub Utara? Awal-awal Arheana geleng kepala. Tapi, bila dah kata jodoh, terpaksa juga Arheana terima. Dalam terpaksa, timbul jua rasa sayang pada Encik Suami. Tapi, Encik suami pula sebeku Ais at...