"Biz de seni seviyorum denmez, kitap hediye edilir"...
10.01.2004
Şirin, uzunca siyah saç, kara göz, kara kaş. Tarifi imkansız yumuşacık eller. Fırat her defasında böyle tanımlıyordu Şirin'i. Hakikaten de böyle bir kızdı Şirin. Çok konuşmayan, her konuda konuşmaktan hoşlanmayan, son derece mütevazi. Çok fazla arkadaş edinmezdi Şirin. En samimi arkadaşı Cansu. Bir, iki kız arkadaşı daha. Ama Cansu en yakınıydı. En yakın olandı ona. Arkadaş, kardeş, yoldaş, sırdaş, her şeyiydi. Küçük yaştan beri arkadaşlık ederlerdi.
Şirin'in tüm ailesi; bir anne, bir baba ve iki abi. Hepsi bu kadardı. Trabzonlu bir aileden geliyordu. Belki de bu kadar çekingen, Hanımefendi, Ağırbaşlı, çalışkan, cömert, biraz da inatçı olmasının sebebi Karadeniz kadını kanını taşımasıydı.
Annesi ev hanımı, babası emekli astsubaydı. Büyük abisi makine mühendisi, küçük abisi ise bankada müdür idi. Güzel bir ortamda yetişiyordu. Şirin okumaya çok hevesliydi. Sürekli çalışır ve ders ile ilgili konuşmaktan kendini alıkoyamazdı. Ayrıca Şirin'in çocuklara ayrı bir ilgi ve şefkati bulunmaktaydı. İleride çocuklarla ilgili bir iş yapmasının kendisini çok mutlu edeceğini söyleyip duruyordu...
******************************
Şirin, her akşam olduğu gibi yine derslerinin başındaydı. En çok matematiğe ağırlık veriyordu. Matematiği seviyordu ama zorlandığı konularda hemen ilgisi dağılıyor morali bozuluyordu. Son zamanlarda yapamadığı sorular olunca ilk olarak Fırat'a soruyordu. Çünkü Fırat Şirin'in sorduğu soruların cevaplarını anlaşılır bir üslupla izah ediyordu. Tam bir öğretmen havasında anlatıyordu. Bazen basit soruları bilerek yapmayıp sırf Fırat'ın soruyu anlatışını seyretmek için sorduğu da oluyordu.
Ders kitaplarını kapattıktan sonra Fırat'ın hediye ettiği kitabı açıp kaldığı yerden okumaya devam etti Şirin. Kitabın adı 'Üvercinka'. Cemal Süreyya kitabıydı. Ayrıca Fırat'ın Şirin'e verdiği ilk hediyeydi. Şirin bir an önce kitabı bitirip Fırat ile kitap hakkında konuşmak, yorumlarda bulunmak istiyordu. Çünkü birkaç defa yaptıkları edebi sohbetlerden büyük keyif almıştı Şirin. Fırat'ın bu kadar edebiyata, yazarlara hakim olmasına çok şaşırmıştı. Zihninde Fırat ve onun kendisinde bıraktığı etki ile Cemal Süreyya'nın şiirlerindeki üslubu, şiirleri yaşatışı Şirin'de tarifi imkansız bir tat bırakmıştı. Derken Şirin kitaptaki son şiiri de okudu ve bir yaprak daha çevirdi. El yazısı şeklinde bir yazıya rastladı. Yazıda şu yazıyor idi;
"Bizde seni seviyorum denmez, kitap hediye edilir"/Fırat Demir.
Bu yazıyı okuduktan sonra zihninde canlanan ve kalbinde oluşan heyecan mutluluk karışımı duyguyu ilk başta idrak edemedi. Yazıyı birkaç defa daha okudu. Okudu, okudu. Zihni bir türlü kavrayamıyordu. Adeta yazıları okuyamıyordu. Okuduğunu da anlamıyordu. Derin bir nefes aldı ve yazıyı bir kez daha okudu. Bu sefer anladı. Fırat'ın kendisini sevdiğini anladı, anladığına sevindi. Fırat Şirin'i seviyordu. Sevdiğini söylemeyip, yazıyordu. Hem de yazacak kadar çok seviyordu. Bu düşünceler eşliğinde Şirin Fırat'a mesaj atmak istedi. Ama yazıyı okuduğunu belli etmeyecekti. Belli etmemeye çalışacaktı.
Şirin-" Kitabı okudum, çok güzel bir kitaptı. Teşekkür ederim Fırat :) ".
Fırat, Şirin'den gelen mesajı okudu. Demek Şirin yazdığı yazıyı görmemişti diye de içinden geçirdi. Ardından mesaj yazdı.
Fırat-" Rica ederim, beğendiğine çok sevindim :) ".
Şirin-" Yalnız kitabın son sayfasını okuyamadım. Koparılmış gibiydi Fırat ".(Oyun oynamanın verdiği gülümseme eşliğinde)
Fırat-" Bilmiyordum Şirin, Hiçbir fikrim yok ".
Şirin oyun oynamaya devam etti.
Şirin-" Artık son sayfayı da başka bir yerden okurum :) ".
Fırat-" Kütüphanede vardır muhakkak.(Yazdığı yazının kaybolma ihtimalini düşünerek gönderdi mesajını)
Şirin-" Fırat? ".
Fırat-" Efendim? ".
Şirin-" Unutmadan bir şey söylemek istiyorum ".
Fırat-" Nedir? ".
Şirin-" Ben de seni seviyorum :) ".
Fırat ne olduğunu anlamadı ilk başta. Düşündü ve Şirin'in kendisine oyun oynadığını anladı. Yüzünde gülümseme ve kalbinde mutluluk hakimdi. Çok mutlu olmuştu. Seviyordu, seviliyordu. Yaradan sevdiriyordu...
OLUMLU, OLUMSUZ YORUM YAPARSANIZ ÇOK MUTLU OLURUM. VOTE İLE KATKI SAĞLARSANIZ ÇOK SEVİNİRİM... BÖLÜMLER EKLENMEYE DEVAM EDECEK :) // ERKAN KURMAN
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İNCİR ÇEKİRDEĞİ #Wattys2016
RomanceAslında Bütün mesele incir çekirdeğinde, öyle ki bazen onun içini doldurmayacak sebeplerden birbirimize düşeriz, olmadık yere kalplerin derinliklerinde tarifi imkansız yaralar açarız. İncir çekirdeğini doldurmayacak sebeplerden ötürü kırmak, kırıl...