Hailie'nin pansuman yapıp sargı bezi ile sardığı elime bakıyor ve maundan yapılma mutfak masasında oturuyordum.
Annem, Hailie'nin bizde kalmasını teklif edip onu da yanımda getirmemi söylediğinden beri ikisi, yemek yapmaya devam etmiş ve gözlerinin önünden ayrılmamamı tembihlemişti.
Kız arkadaşınızın anneniz ile iyi anlaşması iyi bir şey olabilirdi belki; eğer kızlardan hoşlanıyorsanız tabi.
Annemle her konuşmasında nasıl gülümsediğini görüyordum.
Ve bu hiç iyi değildi.
Annem, dolaptan sebzeleri çıkartıp tezgaha koyarken ikisinin ahenk içinde dolanmalarını izliyordum.
"Belki de elin için doktora gitmeliyiz," diye öneride bulundu annem. Hailie elindeki domatesleri yıkarken anlık bir tereddütle arkasına dönüp bana bir bakış atarken omuz silktim ve elimi biraz havaya kaldırarak bakmaya devam ettim.
"O kadar da kötü görünmüyor."
"Içinde cam kalıp kalmadığını bilemiyoruz Luke, elin enfeksiyon kapabilir. Ya da daha kötüsü."
"Hailie içinde cam parçası olmadığını söyledi," dedim ve beni desteklemesi için Hailie'ye baktım. Kehribar rengi gözlerini anneme çevirirken başını iki yana salladı.
Annem Hailie'nin onaylamasıyla biraz rahatlamış gibi görünsede yine de ısrar etmeye devam etti. "Ciddiyim Luke, bir doktora gitmeliyiz."
"Belki yarın giderim," dedim umursamaz bir tavırla. "Şimdi uyumaya gidemez miyim?"
Hailie ve annem aynı anda "Hayır," diyerek başını iki yana salladığında hafifçe kıkırdadım.
&
Öğle arasını haber veren zil çaldığında kitaplarımı topluyor ve sınıftan çıkmaya çalışıyordum.
Anneme söz verdiğim gibi doktora gidecektim ve Liz Hemmings eve bir röntgenle dönmemi istemişti.
Fakat bu kadar kolay olmayacağını anlamam gerekirdi. "Luke? " diye seslendi Bay Pocket.
Kapı eşiğinden geri döndüm ve çantamın kenarından çekiştirerek Cebir hocama baktım.
Bay Pocket lacivert kravatını biraz gevşeterek eskimiş koltuğa otururken eliyle biraz daha yaklaşmamı işaret etti. "Biraz oturmak ister misin? " dedi sıraları gösterirken.
"Efendim, aslında-"
"Otur Luke," dedi daha ciddi bir tavırla kelimelerimi yutmamı sağlarken. Pes ederek ağır adımlarla sıraya geri otururken yapacağı konuşmanın bir an önce bitmesini diliyordum.
Bay Pocket en fazla 20'lerinin sonunda genç bir adamdı ve okuldaki çoğu kızın onun arkasından salya akıttığını kendisi dahil herkes biliyordu.
Ve bu benim için sadece başka bir kesik sebebiydi.
"Notlarından haberin vardır sanırım," dedi sandalyesinde biraz öne eğilirken.
Isteksizce başımı salladım. "Evet, efendim."
"Anlatmak ister misin, Luke? " diye sordu bir anda hiç beklemediğim bir harekette bulunarak.
"Sınavlara pek fazla çalışamadım ve-"
"Kastettiğim bu değildi," dedi gülümseyerek.
Anlamayan gözlerle Bay Pocket'a baktım. Herkes bu kadar karışık olmak zorunda mıydı?
"Zor olduğunu biliyorum Luke," dedi. "Lisede her şey çok zordur. Öğretmenler, arkadaşlar, notlar, kızlar... Muhtemelen her şeyi çok fazla hissettiğinden bu kadar karmaşık hissediyorsun. Ama bunun seni etkilemesine izin vermemelisin."