21. Zproštění viny

4.6K 308 35
                                    


Annabeth:

Seděla jsem na snídani a poklidně jedla topinku, když mi před obličejem proletěla sova. Ze zobáku jí vypadl dopis a Denní věštec. To je divné, já ho přece neodebírám.

Vzala jsem do ruky dopis a chtěla ho otevřít, když jsem si všimla Siriusovi fotky na titulní straně novin. Usmíval se tam. Nad ním byl titulek SIRIUS BLACK ZPROŠTĚN VŠECH OBVINĚNÍ!

Položila jsem dopis zpět a vzala do rukou noviny.

V podvečer 5. června 1996 byl spatřen a chycen Peter Pettigrew, jenž byl považován za mrtvého. Po krátkém výslechu na ministerstvu kouzel se doznal prozrazení Jamese a Lily Potterových Tomu-jehož-jméno-nesmíme-vyslovit a vraždě dvanácti mudlů. Na jeho předloktí se též našlo Znamení zla, znak smrtijedů a služebníků Toho-jehož-jméno-nesmíme-vyslovit.

Proto byl Sirius Black oficiálně zproštěn všech obvinění, který byl v této věci neprávem obviněn a zavřen do Azkabanu.

Panu Blackovi bylo také navráceno původní zaměstnání bystrozora a ministr Kornelius Popletal se mu osobně omluvil.

Rozhovor s ním naleznete na straně 5.

Rychle jsem pootáčela stránky a dala se znovu do čtení.

,,Jak to tedy bylo?"

,,Ten večer jsem byl doma se svou snoubenkou. S Jamesem jsem udržoval kontakt pomocí speciálního zrcátka. Neměli jsme totiž moc možností se vidět. Vždy mi do pár minut odpověděl.

Když se téměř hodinu neozval, tušil jsem, že se něco stalo. Okamžitě jsem se sebral a šel k nim do domu.

Před ním už stál Hagrid se slzami v očích. Když jsem spatřil Harryho v jeho náruči, došlo mi, že Peter zradil. Jako strážce tajemství mohl jediný prozradit jejich místo pobytu. Doufal jsem, že bych alespoň mohl k sobě vzít Harryho, protože jsem jeho kmotr.

Jenže Hagrid měl rozkazy od profesora Brumbála. Proto jsem šel najít Petera. Nebylo to tak těžké.

Dohonil jsem ho v jedné mudlovské ulici kousek za Godrikovým dolem.

Začal jsem na něj křičet a vytáhl hůlku. Zpočátku jsem se chtěl pomstít a zabít ho. Po cestě jsem si však uvědomil, že bych klesl na jeho úroveň a to jsem nechtěl. Proto jsem ho chtěl odvést na ministertvo. Kolem nás se začali hromadit mudlové z okolních domů, čeho on využil.

Začal mě obviňovat ze smrti Jamese a Lily. Všichni ti mudlové to slyšeli. Vyvracel jsem jeho tvrzení a obracel to proti němu.

Když pak dojeli další bystrozorové, namířil na mě hůlkou. Nemeškal jsem a udělal to samé. Vyslal na mě nějaké kouzlo, které jsem vykryl a sám na něj poslal odzbrojovací. V ten moment ale kouzlem způsobil velkou explozi, která zabila dvanáct mudlů. Sám si uřízl prst a proměnil se v krysu, aby to vypadalo, že jsem ho zabil.

A protože jsem na něj vyslal kouzlo a to jeho poslední nebylo vidět, obvinili mě z vraždy jeho, těch dvanácti mudlů, prozrazení Jamese a Lily a stoupenectví Voldemorta.

Jakkoliv jsem se bránil, byl proti mě i Brumbál a nakonec mě poslali do Azkabanu."

,,A jak to, že ani Brumbál nevěděl, že je strážcem tajemství právě Pettigrew?"

,,Brumbál se nabídl, že se stane strážcem on. James s Lily si ale vybrali mě a to řekli i všem ostatním. Nakonec se mi je podařilo přesvědčit, aby dali Petera.

Annabeth Raddle II. - druhý rok v BradavicíchKde žijí příběhy. Začni objevovat