Hoofdstuk 3

126 3 4
                                    

Ik liep de klas in en ging naast Kate zitten. Kate en Eline zijn naast Maaike mijn beste vriendinnen. Kate heeft lange blonde haren en blauwe ogen, Eline ook. Wij zijn samen een beetje een clubje maar toch zijn we heel verschillend.

Ik hou van toneel terwijl Kate van hockey houdt, Eline van piano en Maaike van voetbal. Ik besliste dat ik het Kate binnenkort ook zou vertellen. Eline en ik kennen elkaar al sinds de basisschool en we fietsen altijd samen dus ze is mijn vertrouwenspersoon dus zij wist het al. "Fleur we krijgen vandaag een nieuw meisje he!" Zei Kate enthousiast. Kate was altijd heel vrolijk dat bewonderde ik aan haar. "Ja leuk." Antwoordde ik.

We waren druk bezig met de opdrachten voor Nederlands, toen erop de deur geklopt werd. Onze mentor meneer van de Berg kwam samen met een meisje binnen lopen. Ik keek niet op en ging verder met mijn opgave tot meneer van de Berg onze aandacht vroeg. "Zoals jullie weten komt er een nieuw meisje in de klas.." Ik luisterde niet meer.

Het meisje had lange zwarte haren die tot net over haar schouders vielen. Ze had prachtige blauwe ogen. "Ik ben Zoë, ik ben 15 jaar en mijn hobby is tennis." Zei het meisje "wie zou Zoë willen rondleiden?" Hoorde ik meneer van de Berg zeggen. Ik twijfelde geen moment en stak mijn hand op.

"En dit is de aula." Eindigde ik de Tour mee. "Dankje." Zei Zoë dankbaar. "Waarom ben je eigenlijk verhuisd?" Vroeg ik. "Mijn vader heeft hier een baan gevonden." Antwoordde ze. Maaike en Kate waren er ook bij komen staan. "Waar kom je vandaan?" Vroeg Maaike "ik kom uit Groningen." Zei Zoë. "Oh dan zal je je vriendinnen wel missen he?" Vroeg Kate, wat haar een elleboog in haar zij van mij opleverde. "Kate dat vraag je toch niet!" Siste ik. Zoë die mij blijkbaar hoorde zei "het is Oke, nee ik mis ze niet want ik had ze toch niet." Ik keek naar Maaike en Kate en zei snel "nou welkom in Gelderland dan." Zoë glimlachte naar me, en ik kreeg een raar gevoel in mijn maag.

Na school gingen ik, Maaike en Kate naar Kate's huis. "Ga je het haar vertellen?" Fluisterde Maaike toen Kate naar de wc ging. "Ik durf niet." Fluisterde ik terug met neergeslagen ogen. "Zal ik het zeggen voor je?" Vroeg Maaike lief. "Graag." Antwoordde ik. "Alleen als jij het wilt he." Zei Maaike. Ik knikte.

Toen kwam Kate binnen. "Kate ga even zitten." Zei Maaike serieus. "Wie is er dood?" Vroeg Kate half lachend. "Fleur zit met iets maar ze durft het niet te vertellen dus doe ik het even." Zei Maaike. De blik van Kate veranderde. Ze keek me bezorgt en vragend aan. "Fleur valt op meisjes en ze is verliefd op mij. Er viel een angstaanjagende stilte. Ik keek paniekerig naar Maaike en toen weer naar Kate.

"En dat durfde je niet te vertellen?" Antwoordde Kate droog. Ik schoot bijna in de lach van haar toon. Ze kwam naar me toe en sloeg haar armen om me heen. "Het maakt me toch helemaal niet uit joh." Zei Kate met een lieve stem.

"Fleur wat vind je van het nieuwe meisje?" Vroeg Maaike na een paar uur kletsen. Ik schrok van de vraag maar ik wist niet waarom. "Uuh..wel aardig, jij?" Vroeg ik snel. "Mij lijkt ze ook aardig jij Kate?" "Ja mij ook." Zei Kate.

Met een raar onderbuikgevoel keerde ik terug naar huis. Alsof ik wist wat er die volgende dag ging gebeuren.

Gepest door liefdeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu