Hoofdstuk 19

70 4 0
                                    


Ik bekeek mezelf nog eens goed in de spiegel. Ik had mijn haar gekruld met de krultang. Ik ben minstens een uur bezig geweest met mijn eyeliner. Ik liep naar mijn kast ik pakte mijn mooiste spijkerbroek en mijn beste shirt. Ik was zenuwachtig vandaag zouden mijn ouders Zoë voor het eerst ontmoeten. Ik keek uit het raam, mijn zusje was samen met mijn vader bezig met rotjes af steken. Ik glimlachte, over een paar weken zou mijn vader weer weg gaan. Ik had geen idee voor hoe lang, misschien 2 maanden maar het kon ook voor  1 jaar zijn.

"Fleur!!" hoorde ik mijn moeder roepen. Ik liep naar beneden. "ja?" vroeg ik. "Fleur ga even zitten." Zei mijn moeder rustig. Bezorgd keek ik naar mijn moeder. "Fleur, papa gaat morgen al terug naar het buitenland." Mijn ogen werden groot. "Wat?! Maar hij zou pas over een paar weken gaan!" riep ik boos en verdrietig tegelijk. Mijn moeder omhelsde me. "kom laten we er nog wat van maken nu. En Zoë komt zo." Ik zuchtte en knikte.

De bel ging en ik deed open. Voor me stond Zoë haar blik stond gespannen. Ik pakte haar hand en gaf haar een knipoog. Ze haalde een keer diep adem en volgde me de woonkamer in. Het was een gezellige middag. Mijn ouders vonden Zoë heel aardig. Mijn oma's en mijn opa waren we ook. Ook Sara vond Zoë heel leuk. Ik keek naar Zoë die samen met Sara aan het spelen was. Zoë kietelde Sara, en Sara kwam niet meer bij van het lachen. Het was zo schattig om te zien.

"10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1 HAPPY NEW YEAR!" Riepen we door elkaar. Ik omhelsde Zoë en ik gaf haar een kus, mijn ouders deden hetzelfde. Mijn oma gaf Sara een stevige knuffel en ook mijn opa en oma gaven elkaar een kus. Ik hoopte dat 2016 een beter jaar zou worden. Nieuwe ronde nieuwe kansen, dacht ik.

Die maandag daarop moesten we weer naar school, ik had er echt geen zin in, maar Zoë was jarig.

Met knikkende knieën stond ik voor de ingang van de school. Ik hoopte zo dat het voorbij zou zijn. Maar de vakantie had niet geholpen. Zodra ik de school binnen was gelopen kreeg ik al een duw van een laatstejaars. De dag viel tegen en duurde ook heel lang. Na school gingen Kate, Eline en ik mee naar Zoë's huis. Daar gaven we allemaal een cadeautje, ik had een cadeaubon om te gaan karten en chocola gehaald.

"Ik moet iets vertellen."zei Kate voorzichtig. We keken haar allemaal vragend aan. "Ik heb een vriendje." Zei ze met een vrolijk gezicht. "Wat leuk! Wie is het?" vroeg ik enthousiast. "hij heet Danny." "die jongen die twee jaar ouder is dan jou?!" Vroeg Eline met open mond. "ja" zei Kate blozend. Ik keek Eline verbaasd aan. "Is dat geen ongelofelijke player?" Vroeg ik voorzichtig. "Je kent hem niet eens!" Schoot Kate meteen in verdediging. "Maar hij heeft al met drie meisjes gehad in een maand!" Kaatste Eline terug. Kate stond boos op, "waarom zijn jullie niet gewoon blij voor mij!" Met die woorden rende ze het huis uit. Verbaasd keken wij haar na.

Ik staarde voor me uit. "Gaat het?" Vroeg Zoë. "Nou niet echt, Kate is volgens mij echt boos." Zei ik met neergeslagen ogen. Ze sloeg een arm om me heen en gaf me een kus, Eline was al naar huis.

Gepest door liefdeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu