Het was bijna kerst vakantie de laatste dag was moeilijk door te komen. Het begon met een proefwerk voor Frans. En natuurlijk waren ze nog niet uitgeput genoeg om me nog te beledigen. Na school gingen Ik, Eline, Zoë en Kate naar Zoë en gingen we een kwarktaart maken.
We stonden in de keuken bij Zoë. "hier de bloem." Zei Kate. "Kate er zit geen bloem in een kwarktaart." Zei ik lachend. "weet ik." Zie Kate. "waarvoor heb je het dan?" vroeg ik het verbaasd. "hiervoor." Zei Zoë en ze pakte wat bloem en blies het zo in mijn gezicht. "hey!" en ik pakte een handje bloem en gooide het op Zoë die net weg wist te duiken waardoor het op Eline belande. Kate gierde het uit van het lachen. "stop met lachen!" riep Eline terwijl ze mikte op Kate.
Kate stopte, zodra het bloem haar gezicht raakte, met lachen. Ze pakte ook een handje bloem, maar haar richting gevoel was al met vakantie dus het hele zooitje belande op Zoë. Ik lag dubbel van het lachen. Zoë liep naar me toe en greep me ineens bij mijn middel. "snel Kate mik!" riep Zoë.
Kate ging voor me staan. "hier pak aan!" riep ze terwijl ze een handje bloem vol in mijn gezicht gooide. De bloem belande in mijn neus waardoor ik moest hoesten. "gaan we die taart nog bakken of wat." Zei ik chagrijnig. Zoë kwam achter me staan, ze sloeg haar armen om me middel en ze legde haar hoofd tegen de mijne. "is ze een beetje boos?" vroeg Zoë melig. Ik pakte een beetje bloem. "nee hoor." Zei ik onschuldig terwijl ik de bloem naar achter gooide. Zoë proestte het uit dankzij de bloem in haar mond. Ze begon me te kietelen. "nee stop dat!" gilde ik. "oke tortelduifjes zijn jullie klaar?" vroeg Eline lachend. Ik begon te blozen.
De taart moest nog in de koelkast hard worden dus we gingen een spelletje doen. ik liep richting de woonkamer en kwam langs een spiegel. Ik keek naar mezelf en ik schoot in de lach. "wat is er." Vroeg Eline achter me. "kijk ons we zij helemaal bedolven onder de bloem." Grinnikte ik. Eline keek in de spiegel en schoot ook in de lach.
"welk spel gaan we doen?" vroeg Zoë. "pesten!" riep Kate enthousiast.Nadat ik de meiden voor de derde keer had in gemaakt gingen we de taart eten. En daarna gingen we allemaal weer naar huis.
"wat zie jij er uit dan!" lachte mijn moeder. "oh ja we hebben een taart gemaakt." Grinnikte ik. "dat moet lekker geweest zijn." Lachte ze. Ik knikte en ik wou naar boven lopen naar de badkamer, maar mijn moeder hield me tegen.
"je bent de laatste tijd echt vrolijk, ben je verliefd?" vroeg mijn moeder geamuseerd. In paniek zocht ik naar een geschikt antwoordt. "nee." Zei ik haastig terwijl ik me snel om draaide en voordat mijn moeder me weer kon tegen houden liep ik de woonkamer uit. Ik trok de deur achter me dicht en hoorde mijn zusje binnen komen. "wat is er met Fleur?" hoorde ik de gedempte stem van Sara zeggen. "ze is verliefd tot over haar oren." Zei mijn moeder grinnikend. Hoe?! Hoe kunnen moeders alles weten. Nou moet ik zeggen dat mijn antwoordt ook niet heel overtuigend was. Maar alsnog!
JE LEEST
Gepest door liefde
Ficção AdolescenteFleur verliest haar beste vriendin, Maaike, maar ook het meisje waar ze verliefd op is. Als dat bekend wordt op school wordt Fleur vreselijk gepest. Ondanks de steun van haar vriendinnen word het steeds zwaarder. Hoelang houdt Fleur dit vol?