Sekitar 13 minit berlalu. Dan Daus sudah menjerit separuh mati sejak 9 minit lepas. Aku sendiri menelan pahit airliur apabila membayangkan jika 'adik' aku sendiri diperlakukan begitu. Bau daging terbakar telah menusuk masuk ke hidung aku sedari tadi lagi. Dan memandangkan aku tahu apa punca bau ini, selera makan aku tadi terus termati. Dan aku rasa lebih elok jika ia terus termati.
Daging kemaluannya yang dikepit terlihat merah, ada bahagian yang sudah siap dimasak – jika itu terma yang sesuai – dan bahagian-bahagian dicelah kelengkang yang merah dan melecet dan berbau. Aku yakin tidak ada harapan untuk budak lelaki ini memberikan nafkah batin kepada isterinya andaikata dia berkahwin. Dan untuk itu, aku bersimpati. Namun mujur saja andaikata itu tadi hanya tinggal andaikata.
"AKU GIVE UP! TOLONG, aku baca! Aku baca! Tolong, aku dah tak tahan! Lepaskan benda ni please aku merayu, please!" kata Daus.
"Apa dia?" soal Sara.
"Aku baca, aku baca, aku buat apa kau nak! Tolong.. urghh, cabut benda ni!"
"Ah, good."
Paparan PowerPoint dihidupkan semula.
"Sekarang, baca."
"Cabut dulu benda ni please aku tak tahan!" kata Daus, kedua kakinya menggigil. Tidak lama kemudian cecair kuning mula membasahi kerusi, meleleh dari paha ke betis dan terus ke lantai. Penis-nya berasap, dan kadangkala aku terdengar bunyi 'hiss'. Aku rasa itu mungkin akibat daging basah yang dikepit besi panas.
Aku yang jarang memberi reaksi pun berkerut dahi melihat keadaan Daus, macam mana Sara masih boleh tenang lagi, itu aku tidak pasti. Benarkan teori aku tadi, perempuan dalam dunia ni semuanya gila.
"Ok, kita boleh teruskan conversation ni sampai batang kau yang separuh masak tu hangus, or, kau boleh baca dan tamatkan semua ni sekarang." jawab Sara.
"Ok, Ok. Alright..." kata Daus, dadanya turun dan naik dengan laju, kakinya masih lagi menggigil. Peluh sudah sedari tadi bermandi dibadannya. "Demi menebus dosa saya, saya Firdaus Bin Ahmad Zaid bersedia membayar semula dengan apa-apa cara, termasuk.." dia berhenti, mengumpul semula nafas.
"...termasuk nyawa saya sendiri arghhhh! Dah! Dah! Aku dah baca, tolong cabut benda ni sekarang!" teriak Daus.
"As you wish,"
Aku melihat Sara menggenggam kuat hair straightener yang di klip kan tadi, kemudian dengan laju dia memulasnya ke kiri dan kanan sebelum merentap laju ke belakang dan–
Splat!
And now, it's official I'd never be having hotdogs for the rest of my life.
"GRAAAARRGHHH!!!"
"Urgh," aku tertunduk, mataku terpejam rapat.
"Whoa. Now that was unexpected." kata Jimie, "Berdiri bulu tengkuk aku!" ujarnya lagi sambil menggosok tengkuknya beberapa kali.
"This woman is sick." kata aku, masih lagi sukar untuk membuka mata.
"So are you. That's why you guys are perfect together." balas Jimie.
"What do you expect then? Bercinta, kahwin, bina mahligai bahagia macam orang normal? Gitu?" soal aku.
"Bercinta, yes. Kahwin, yes. Bahagia, mehh maybe. But I don't recall saying normal."
"You too are sick."
"Hehehe. We were born sick, remember?"
Aku hanya memberi satu jelingan meluat ke arah Jimie, sebelum kembali melihat pertunjukan percuma di hadapan.
"Sial... Sial... Kau tipu aku..." kata Daus, setiap patah perkataan berselang satu nafas.
"No. Aku tak tipu kau. Kau yang cakap, kau sanggup bayar apa saja. Dan kalau aku tak salah, kau baru cakap termasuk nyawa kau sendiri, kan?"
Daus mengangguk beberapa kali, sebelum ketawa kecil. Namun setiap tawanya terlihat sukar dan berat.
Dia mendongak melihat Sara, "Aku... aku akan mati hari ni, kan?"
Sara tidak membalas."Stop seksa aku. Kalau kau... memang nak bunuh aku... Do it fast..."
"Hahahaha! Wow, you're a fast learner."
Daus sekadar tertunduk.
"Mati harini, ya."
Sara menolak kepala Daus ke belakang. Perlahan-lahan kerusi yang mengikatnya turut terangkat kemudian jatuh menghempas lantai. Tangannya mencapai seterika dan letakkannya di atas dada Daus.
"But fast? Sorry."
Sara berdiri di sisi Daus, masih mengekalkan gaya tenangnya.
"Anak-anak kucing yang kau bunuh tu pun tak mati dengan cepat, kan?" ujarnya lagi.
Suis ditekan, lampu menyala, dan suhu diputar ke tahap paling tinggi.
Yeah, she's a badass.
YOU ARE READING
SHAHRIL
Mystery / ThrillerBeg sandang itu aku dikeluarkan isinya satu persatu. Satu lagi beg strip hitam yang aku gunakan untuk menyimpan pelbagai jenis alatan - playar, pisau, gunting, et cetera - aku keluarkan dan letak di sebelah kanan lelaki itu. "Let the game begin."