4. kapitola

996 33 0
                                    

,,Dobré ráno, Sofie." řekla tím svým podlézavým hlasem. Nemohla jsem tomu uvěřit. Stála tam přede mnou a její ještěří očka se přímo vpíjely do těch mých. Sociální pracovnice. ,,Tvá matka je v hrozném zdravotním stavu, možná se z toho nedostane." řekla s notnou dávkou lhostejnosti. ,,Je mou povinností svěřit tě do péče otce s okamžitou platností. Sbal si věci, otec na tebe čeká  autě." řekla.
Sesunula jsem se k zemi a rozbrečela jsem se. ,,Můžu mamku aspoň vidět?" řekla jsem plačtivě, i když jsem tušila odpověd. ,,Ne, nebylo by to vhodné." odpověděla. Luky mě objal a konejšil v náruči. Snažila jsem se uklidit, ale nešlo to. Mamka, moje milovaná maminka mi možná umře a oni mě k ní ani nepustí. Pošlou mě k neznámému člověku, který si říká můj otec. Kam se poděla spravedlnost?

Luky mě odnesl do pokoje a začal mi balit věci do tašky. Nic jsem nevnímala. Připadala jsem si smutná a ukřivděná zároveň. Slzy se mi řinuly z očí, že jsem ani pořádně neviděla, co mi Luky balí. Byla jsem strašně ráda, že je teď se mnou a pomáhá mi. Aspoň on, když už nikdo jiný.
Ženská ze sociálky, Veronika, se neobtěžovala zavřít dveře a jen tak se rozhlížela po našem bytě.
Luky mi u nohou zavřel tašku plnou věcí a pomohl mi se postavit. Veronika opustila náš byt a já se jako duch vlekla za ní. Luky zamknul dveře a hodil mi klíče do tašky. Všichni tři jsme sešli schody a vyšli před panelák. Veronika zamířila k autu na kraji parkoviště a pokynula mi, abych nastoupila do černého auta, kde za volantem seděl nejspíš můj otec. Lukymu vysloveně zakázala jet se mnou, a tak jenom hodil do kufru tašku a dlouhé minuty mě držel v objetí. Pak mi pomohl nastoupit. Dveře se zavřely a já Lukymu mávala do doby, než mi zmizel za rohem. Pak jsem se přes slzy podívala na toho, kdo seděl vedle mě a teď si mě někam odvážel. Připadala jsem si jako loutka, jako stín své osoby.
Muž byl středně vysoký, s tmavými vlasy a strništěm na bradě. Na sobě měl montérky zastříkané od bílé barvy a černé děravé tričko. Bylo mi ale úpně jedno, co je vlastně můj otec zač a kam mě veze. Jediná myšlenka, co mě nechtěla pustit, byla, že už nic nebude jako dřív.

ZradaKde žijí příběhy. Začni objevovat