02

210 12 0
                                    

-김새라 p.o.v

"saera, bangun" omma mengejutku dengan lembut. dah pukul berapa ni? mataku digosok dengan perlahan.


"harini kan hari pertama saera kerja kat company appa" omma menutup pintu bilikku perlahan.

ouh kerja. kerja? kerja dekat company appa. hmm. boleh ke eh aku tanggung bebanan kerja.

mata aku masih tertutup. kepalaku dipicit. waduh sakit betul kepala ni. omma masuk duduk di tepi katilku.

tanpa sedar, aku mengambil tangan omma untuk dijadikan pelapik. kenapa tangan omma lembut semacam?

bukan tangan omma berkerut sedikit ke? hmm nak tanya omma lah dia guna cream apa.


“e--erk sa--saera , tangan aku” aku mula pelik dengan kelakuan omma. mata aku dibuka seluas luasnya. seriously, terkejut! it's yoongi.

“eh yoongi, macam mana kau masuk bilik aku ni?” aku melihat bawah selimut. nasib baik aku masih berpakaian.

“boleh keluar tak yoongi? aku tak selesa" aku menghalau yoongi keluar dan dia hanya menuruti . aku dengan pantas masuk ke tandas.

⋆。˚ ☁︎ ˚。⋆。

sepanjang berada di meja makan, kepala aku ditundukkan. aku masih malu dengan tindakan aku. ingatkan tangan omma yang dipegang, rupanya si yoongi.

“saera , kenapa makan tunduk kepala tu?” appa menegurku. aku nak jawab apa ni.

“ha , yang pipi merah sangat ni kenapa?” aku memegang pipi aku selepas omma menegur.

“tadi ada orang tu, dia ingatk omma dia yang kejut sampai tarik tangan jadi alas lapik kepala.” yoongi sindir aku. back-off yoongi. aku rasa nak tumbuk je yoongi ni.

“appa, sejak bila si yoongi ni ada dekat sini?” aku bisik ke arah appa. hanya senyum ditunjukkan.

“saera pergi company dulu” aku mengambil beg aku dari kerusi dan melangkah ke arah pintu tak tahan duduk di situ lama lama.

“kejap” ada seseorang memegang pergelangan tangan aku. siapa lagi kalau bukan si yoongi. 

“kau macam tetahu je jalan nak ke company” dia menarik aku ke arah keretanya.

kalau boleh aku taknak pergi company pun hari ni tapi omma dan appa suruh pergi. turun sahaja aku dari kereta, si yoongi memegang tangan aku.

"yoongi lepaslah” aku menarik tangan aku.

“aku kalau kat company ni, sebagai bodyguard kau. appa kau yang lantik aku. jadi aku kena protect kau”

bodyguard? bodyguard? bodyguard?


“kau tak payah nak buat lawak kat sini. lepaslah. malulah orang tengok” dan akhirnya. aku berjaya lepaskan tangan aku dari dia.

“ha jalan lah sorang , pepandai lah ye , cari pejabat sendiri” aku memandang yoongi. dia ni tak habis habis nak perli aku hari ni.

“yoongi”
“yoongi”
“yoongi”

[C]  RETURN ; min yoongiWhere stories live. Discover now