-민윤기 p.o.v
pagi pagi lagi aku sudah meminta driver untuk menghantar aku ke university semalam. bilik director university aku tuju.
"ouh hello mr. yoongi min. what can i help you?" ujarnya
"i wanna meet saera kim. a student of faculty accountancy" aku perlu mention sekali dengan fakulti si gadis ini ambil supaya aku tidak salah saera.
"is there any problems to do with saera kim mr. yoongi min?"
"no problem. i just wanna meet her"
"she's a top student in our faculty. she's a good girl. i hope you can make a good deal with her about education mr.yoongi min"
aku tersenyum dan mengangguk dengan apa yang diperkatakan oleh Professor William yang merupakan director university ini.
"attention to saera kim. a student from faculty accountancy. please make your way to the director's room. i repeat. attention to saera kim. a student from faculty accountancy. please make your way to the director's room. thank you" announcement yang baru dibuat itu memudahkan kerja aku untuk berjumpa dengan saera kim.
tak sabar untuk aku berjumpa dengan kau saera kim. siapa sebenarnya kau dalam hidup aku?
-김새라 p.o.v
"attention to saera kim. a student from faculty accountancy. please make your way to the director's room. i repeat. attention to saera kim. a student from faculty accountancy. please make your way to the director's room. thank you"
tersedak sedak aku yang sedang makan bersama hyunsuk di cafe.
"sunshine. kenapa nama awak dipanggil ni" aku menggeleng tanda tidak tahu menagapa nama aku dipanggil secara tiba tiba. sudahlah dipanggil menggunakan pembesar suara yang membolehkan seluruh university dengar.
"sunsine, nak suk teman tak?" aku menggeleng
"no problem suk, sunshine boleh pergi sendiri" aku bilang ke hyunsuk supaya dia tidak merisaukan aku.
"apa apa call me" handphone yang berada di tangan aku tunjuk ke hyunsuk menandakan aku akan call dia selepas segalanya selesai.
wallpaper handphone aku dipandang. gambar aku dan hyunsuk sedang membuat muka tidak senonoh. macam biasalah hyunsuk yang mengajak untuk aku menangkap gambar seperti itu.
pintu director aku ketuk. berdebar debar juga risau jika aku ada buat salah.
"ouh saera kim, you're here. someone wanna meet you" ujar miss anna selaku pembantu kerani di pejabat.
"saera kim, this is mr.yoongi min. our biggest donaters in the university"
aku menunggu lelaki yang bernama min yoongi itu memusing menghadap aku. tolonglah bukan yoongi yang aku kenal tolonglah.
"hello miss saera kim" dia menghulurkan tangan untuk berjabat tangan denganku.
aku teragak agak untuk menyambutnya tetapi Professor William sudah menyatukan jabatan tanganku dan yoongi.
ya tuhan, sungguh aku rindukan figura ini. dia nampak lain. nampak seperti dia tidak mengenaliku.
"have a seat miss saera kim" kenapa dia pula yang menjemput aku duduk. patutnya biarlah professor yang menjemput aku. kenapa perlu yoongi?
"erm professor give me a second. i just remember that i need to make a call to someone important." setelah mendapat kebenaran daripada professor, nombor hyunsuk aku dail.
ya tuhan, hyunsuk tolonglah angkat.
'hello sunshine! you okey?'
'suk, can you standby depan pintu bilik director? tolong jangan terkejut dengan apa yang sunshine nak cakap ni'
'kenapa sunshine?'
'suk, dalam bilik professor william ada yoongi. min freaking yoongi, suk. suk hati sunshine sakit sangat bila nampak dia.'
'sunshine, you go in there first. suk datang sekarang juga okey. everything gonna be fine. yang penting ingat tau your hyunsuk always love you'
'love you too suk. please be here asap'
'okey sunshine'
panggilan dimatikan. aku mengambil nafas sedalam mungkin. everything gonna be fine saera kim.
"saera kim, have a seat here beside me" panggil profesor william.
"so saera kim, i would like to ask you about your poem entitle 'Stars in Heaven'. i was really interested in your poem. may i know where did you get the inspiration?" tanya yoongi. ya tuhan, andai sahaja yoongi tahu itu adalah apa yang pernah dia bilang pada aku, pasti dia sendiri terkejut.
act professional saera. anggap sahaja inspiration puisi itu bukan dari yoongi.
"inspiration of making the 'Stars in Heaven' was from someone that I love. someone that i trust the most. someone who protect me no matter what happened. someone who always support me from behind. but one day, that person left me without any news. that's why i create this poem. the poem where it remind me of that person who always look at me as the stars in the heaven." terangku panjang berjela.
aku melihat yoongi yang menganggul bangga dengan penjelasanku.
"i would like you to take this card. please contact me as soon as possible. i want to offer you a good place" kad business yoongi diberikan kepada aku.
aku memerhatikan kad tersebut. masih belum aku ambil tapi professor william yang ambil.
"i'll go first" langkahnya dibawa keluar dari bilik professor william. kepalaku dipegang tanda aku serabut dengan keadaan sekarang.
yoongi sudah lupakan aku? atau dia sedang bermain main dengan aku?
aku terus berlari keluar dari bilik professor tanpa menunggu dia berkata kata sesuatu kepadaku. mataku melilau mencari hyunsuk sebab dia sudah janji untuk berada di sini.
hyunsuk terlihat sedang menunggu aku di ruangan menunggu pejabat.
"hyunsuk" panggilku dengan air mata yang sudah menitis nitis
"sun----" belum sempat dia memanggil aku, pelukkan yang erat aku berikan kepada hyunsuk.
"sunshine, is everything okey in there?" rambutku dielus lembut oleh hyunsuk
"suk, yoongi ada dalam tu tadi. dia bercakap dengan aku suk tapi dia seperti tidak kenal aku suk."
"sunshine. it's okay. tiada apa yang berlaku right? dia tak marahkan sunshine saya kan?" aku menggeleng. masih lagi aku memeluk hyunsuk erat sebab aku rasa aku insan yang paling lemah sekarang ini selepas 2 tahun tidak berjumpa yoongi.
hyunsuk masih lagi setia menenangkan aku. ya tuhan, kau bukakanlah hati aku untuk hyunsuk.
YOU ARE READING
[C] RETURN ; min yoongi
Fanfiction"untuk cinta yang cantik" first publish ; 2016 rewrite ; 3 September 2022