-민운기 p.o.v
ini kali pertama aku memeluk saera. mesti dia terkejut. selama aku berkawan ngan dia , satu je cara untuk tenangkan aku bila marah , aku memerlukan seseorang untuk dipeluk dan ye orang yang selalu peluk aku ialah saera.
“dahlah yoongi, everyting gonna be okay. jomlah kita pergi lunch” suara tu perlahan sahaja tapi aku dapat dengar.
anggukan diberikan. mesti saera lapar. kereta dipandu keluar dari syarikat tuan kim.
“gummy!” aku buat buat tak dengar.
“yoongi!” lagi sekali aku buat buat tak dengar.
“minyoongi!!!!!” okey kali ni aku pandang dia sebab aku taknak tengok dia mengamuk.
“ye kenapa saera?” aku masih lagi fokus dengan jalan raya.
"kenapa girlfriend kau minta putus dengan kau?" pertanyaan saera buatkan aku terkaku.
"privacy hehe sorry"
"oh okay. takpe! hehe" kenapalah saera mudah memahami aku.
"saera" aku memanggilnya untuk memecahkan kesunyian diantara kami.
“aku taknak kau hilang dari pandangan aku” aku melihat muka saera. merah seperti tonato pipinya.
bahuku ditumbuk olehnya. kuat juga si saera ni, sakit.
"kau kenapa yoongi? nak cari penyakit ke?” saera mengeluarkan handphonenya. malu ke tu?
aku tertanya tanya , aku sukakan saera ke? tapi mana boleh. aku hanya anggap dia kawan baik aku sahaja.
-김 새라 p.o.v
tidak guna punya yoongi. habis merah seperti tomato pipiku. mahu sahaja aku menumbuk mukanya bagi sedar tadi.
telefon aku dikeluarkan dari handbag untuk mengalihkan fokusku daripada perkara yang berlaku tadi.
s
esampai sahaja di cafe yang berdekatan, aku dan yoongi memasukki ruangan cafe. cantik. meja untuk dua orang dipilih.
menu untuk dipilih diberikan oleh pelayan yang bekerja di sini. nampak sedap ye segala menu yang berada di cafe ini."tuan dan puan, hari ini ada menu special untuk couple seperti tuan dan puan. harga promosi juga diberikan" terang pekerja itu.
"okey boleh lah menu couple yang ni. spaghetti cabonara" ujar yoongi.
terkejut aku bila yoongi memilih menu couple. okey aku tak kesah pun makan spaghetti cabonara tu, tapi menu couple kowt?
"okey baik. saya ambil dulu ye menu ni. tuan dan puan nampak sesuai sangat hehe" ujar si pekerja.
senyuman yang janggal aku tayangkan. agak pelik kalau aku dengan yoongi ni couple.
"terimakasih" ujar yoongi. tangannya aku pukul.
"sweet couple kan kita ni" sengaja lagi diusiknya. aigo yoongi yoongi.
bunyi loceng dipintu berbunyi menandakan ada pelanggan yang baru masuk. mata aku tertancap kepada figura tersebut.
“eoo korang dua pun lunch sini?” ujarnya. siapa lagi kalau bukan si jungkook jeon.
"aku join korang boleh? lagipun aku sorang lunch harini"
"tak boleh / boleh" aku memandang yoongi yang berkata serentak denganku.
kenapa yoongi nak benarkan jungkook makan sekali dengan kami? aku tak selesalab dengan jungkook. dia macam ada agenda lain tau.
aura dia buatkan aku rasa seram sejuk.
"yoongi, taknaklah" bisikku perlahan kepada yoongi supaya tidak menyakitkan hati jungkook.
dia hanya mengangguk. aku repeat dia hanya mengangguk. dasar yoongi tidak guna.
cepat cepat jungkook mengambil kerusi di belakang untuk join kami.
"hana! macam biasa eh" ujar jungkook kepada salah seorang pekerja disitu. nampak gaya macam dia selalu ke cafe ni.
"so saera, kau baru habis belajar dari mana?" tanya jungkook.
"Canada" sepatah sahaja aku jawab. seperti yang aku kata. aku tak selesa dengan jungkook.
"yoongi hyung, lepasni hyung nak pergi dating ke?" yoongi mengeleng.
ish yoongi ni kenapa asyik angguk geleng angguk geleng sahaja. stress pula aku melihatnya.
makanan kami sampai dan dijamu dengan selera.
⋆。˚ ☁︎ ˚。⋆。
"saera, kau nak balik dengan aku atau dengan appa kau?" tanya yoongi. masa bekerja sudah tamat sekarang ni.
"kejap nak tanya appa"
aku melangkah laju ke pejabat appa supaya yoongi tidak menunggu dengan lama.
"ap---pa..." jeritan yang seharusnya ceria tiba tiba menjadi suram setelah aku melihat seseorang yang dikenali di dalam bilik appa..
"ha ni anak saya, kim saera" ujar appaku kepadanya.
"wah kim saera! we meet again" senyuman diberikan kepadaku.
aku masih lagi dalam mood terkejut. dia datang semula?"dah kenal dengan anak saya ke, mark lee?" tanya appa.
ya, dia mark lee. manusia yang----
"appa, saera balik dengan yoongi" cepat cepat aku keluar dari bilik appa.
tak sanggup aku nak berlama lama dalam tu bersama mark lee. yoongi yang masih menungguku di hadapan pejabat appa, pantas aku tarik bersama.
"eh saera-----" tak sempat pun dia nak habiskan ayatnya kerana aku menariknya dengan pantas.
tak saera tak. kau tak boleh menangis. kau kuat.
aku takkan biarkan marklee tu menyibuk lagi sekali dalam hidup aku.
YOU ARE READING
[C] RETURN ; min yoongi
Fanfiction"untuk cinta yang cantik" first publish ; 2016 rewrite ; 3 September 2022