-민운기 p.o.v
“saera!” aku memanggil saera yang meninggalkan aku jauh. pegangannya juga aku terlepas.
“kim saera!” aku memanggilnya sekali lagi. kali ni aku lari pecut nak kejar dia punya pasal.
siapa sahaja tidak terkejut bila dia tiba tiba mrnarik tanganku untuk cepat cepat keluar dari syarikat appanya.
“kim saera!” dia memberhentikan langkahnya.
“ye nak apa minyoongi?” betapa tenangnya dia menjawab.
“kenapa kau tergesa gesa ni?” aku memegang pergelangan tangannya supaya dia tidak lari lagi.
“takde apa apa. aku cuma mahu cepat pulang ke rumah” jawapan saera tidak memuaskan hati aku.
macam takde apa yang berlaku. aku betul betul rasa nak cepuk dia ni.
“kau serious?” dia hanya mengangguk.
sebenarnya aku tidak percaya pun tapi aku ye kan sahaja , tak nak gaduh nanti dia langsung taknak bercakap dengan aku.
“jom jalan jalan dulu sebelum aku hantar kau balik.” aku mengajaknya. dia hanya mengangguk.
⋆。˚ ☁︎ ˚。⋆。
macam biasalah jalan jalan kami hanya disekitar sungai han. tenang sahaja melihat sungai han ni.
"yoongi" panggil saera setelah beberapa minit kami tidak bercakap.
"ex aku datang balik" ujarnya seperti hendak menangis. ha ex saera datang balik?
ex dia yang mana satu? time high school ke?
"mark lee, dia datang balik. aku jumpa dekat bilik appa" lagilah aku terkejut. si budak Canada tu datang balik.
"kau nak luahkan apa apa ke kat aku saera?" ujarku. aku kena paksa juga dia luah kat aku supaya dia tidak sakit pendam sorang sorang.
"yoongi, hiks, lepas kami break up waktu high school. aku jumpa dia lagi dekat Canada. mark satu university dengan aku. cuma course yang berbeza. hiks. aku getback dengan dia balik sebab dia merayu, hiks."
panas pula hati aku dengar yang dia getback dengan si mark tu. dah tahu mark pernah sakitkan dia kenapalah diajaknya getback.
"tapi dia ulang lagi mistake dia waktu high school time kitaorang getback. huarghhhhhh hiks hiks sakit yoongi sakit hiks hiks" kuat tangisan saera bila mengingati bakik kisah cinta cintun nya bersama mark.
ෆ¯ࡇ¯ෆ
-flashback high school-
"saera, jom makan dengan aku nak lunch nanti?" ajakku.
"sorry yoongi. aku nak makan dengan mark kejap lagi"
"ouh okay"
haish nampaknya aku rehat sorang sorang lah ni. selalu saera yang teman aku makan waktu rehat tapi semenjak sudah mempunyai teman lelaki, aku selalu dipjnggirkan.
YOU ARE READING
[C] RETURN ; min yoongi
Fanfiction"untuk cinta yang cantik" first publish ; 2016 rewrite ; 3 September 2022