suasana di ruang tamu sungguh sunyi. aku mahu menangis lagi sebenarnya tapi aku tahan. surat yang yoongi tulis ini, aku seperti tidak dapat menerima.
banyak lagi persoalaan yang masih menjadi tanda tanya, bagaimana dia dapat semula segala memori ingatannya?
"sunshine, kalau nak nangis. nangislah. lepaskan segala galanya okey?"
hyunsuk... mataku sudah memerah beberapa saat jelagi sebelum tangisanku pecah. hyunsuk mengelap titisan air mataku. ini sahajalah kali terakhir aku menangis di hadapan hyunsuk. aku tidak mahu menangis lagi dihadapannya.
"sunshine, suk janji will protect sunshine dari segala ancaman"
"suk, jangan....."
"eh kenapa pula sunshine?"
"taknak kehilangan suk macam hilang yoongi"
"aigo sunshine, itukan semua takdir tuhan. kita tidak boleh buat apa apa tentang itu sayang"
"sayang?" aku pelik.
"eung sayang. kenapa?"
"sedap panggilan tu."
"nak tukar ke?"
aku mengangguk. aku suka dengan panggilan itu.
"sayang, sayang pergi mandi dulu pastu kita masak sama sama okey?"
"taknak lah, suk lah pergi mandi dulu. sayang masak eh"
aku sudah mula bangun dari sofa. hyunsuk hanya mengeleng dengan telatahku.
choi hyunsuk, aku harap kita dapat menulis buku kebahagian antara kita berdua hingga hujung hayat.
⋆。˚ ☁︎ ˚。⋆。
4 tahun kemudian ~
"yah choi hyunsuk! baik kau datang sini sebelum aku sekeh kepala kau. basah dah" jeritku yang terduduk diatas pasir.
"aigo sayang saya ini" tangannya dihulurkan. hm idea yang menarik.
aku menarik hyunsuk untuk jatuh sama sama denganku yang berada di pinggir laut ini.
splash*
"sayang! basah sudah!" air laut dipercikkan.
aku bahagia? ya! sangat bahagia bersama hyunsuk. selama 4 tahun ini, perkahwinan aku dan hyunsuk baik baik sahaja. tiada apa apa yabg berlaku. aku bersyukur.
setelah puas bermain air, aku dan hyunsuk membaringkan diri di atas pasir.
"tak sangkakan, kita dah kahwin 4 tahun" tanganku digenggam hyunsuk
"tak sangka juga kau jadi suami aku. ingatkan mendiang yoongi yang akan jadi suami aku"
aku memandang hyunsuk. mukanya cemburu setiap kali aku mention nama yoongi. ya tuhan hyunsuk, kenapalah kau mahu cemburu. yoongi yang sudah tiada juga mahu dicemburui.
"suk, terimakasi. terima kasih sangat sangat yang tak terhingga sebab sanggup tunggu aku untuk masa yang lama pulih dari kesakitan yang yoongi tinggalkan. aku tak tahu macam mana hidup aku tanpa kau hyunsuk. aku tak tahu bagaimana hidup aku kalau takdir aku bukan dengan kau. aku bersyukur suk, sebab aku bersama kau"
pipiku dipegang hyunsuk. terenyum indah hyunsuk selepas aku mengungkapkan kata kata yang selama ini terpendam dalam hati.
"terima kasih juga pada kau saera sebab cuba untuk lupakan yoongi yang telah pergi untuk aku." ciuman singkat diberikan di pipiku.
"ish orang tengoklah" aku memukulnya perlahan.
begitulah kisah hidup aku dan hyunsuk. aku bahagia dengannya.
ya tuhan, terima kasih kerana pernah hadirkan yoongi dalam hidupku dan satukan aku bersama hyunsuk.
-the end-
YOU ARE READING
[C] RETURN ; min yoongi
Fanfiction"untuk cinta yang cantik" first publish ; 2016 rewrite ; 3 September 2022