22

70 7 0
                                    

- 최현석 p.o.v

kejadian antara aku dan saera didalam kereta masih bermain diminda. kadang kadang aku tersenyum sendiri bila mengingatinya. comel sahaja si saera ini.

baru aku teringat aku perlu pulang ke rumah sebentar untuk mengambil beberapa buah buku untuk ulangkaji.

"sunshine" panggilku.

"ye sukkk"

"sunshine, suk nak pergi rumah kejap ye. nak pergi ambil buku"

"jomlah pergi sama sama" tanganku dipautnya.

"sunshine. suk pergi kejap je okey. sunshine sambunglah masak"

"alah..... jangan pergi lama lama tau suk!"

"okeyy" senyumku. langkah dipercepatkan ke unit apartment aku.

lama juga aku tidak pulang ke rumah. habuk habuk yang berada di atas meja aku lap. buku yang ngin dibawa ke rumah saera aku cari.

lama juga aku mencari buku buku ulangkaji.

selesai mencari aku terus pulang ke rumah saera. aku memasukki kod rumah saera tapi kenapa keaan rumah seperti sunyi?

"sunshine?" panggilku.

dapur aku tuju. tiada orang. segenap ruangan rumah itu aku cari.  saera memang tiada di rumah. kemana pula saera pergi.

mataku tertancap pada kertas yang ditampal di television

'mahu saera? langkah mayat aku dahulu'

ya tuhan. siapa pula yang menculik saera ini. aku cuba mendail nombor yoongi.

angkatlah yoongi angkat.

panggilan yang anda dail tidak dapat dihubungi.

ya tuhan, kau selamatkan saera daripada perkara yangtm tidak diingini. aku perlu ke pejabat yoongi.

-김새라 p.o.v

bunyi kod pintu dimasukkan. aku yakin hyunsuk sudah pulang dari mengambil bukunya. aku cepat cepat menyiapkan meja makan untuk kami berdua.

pintu utama kedengaran seperti sudah ditutup tapi kenapa hyunsuk diam sahaja? selalunya dia akan tanya apa yanh aku sedang masak atauphn adakah aku sudah siap memasak

aku menandang kearah pintu, alangkah terkejutnya aku melihat jejaka yang sudah lama aku tidak berjumpa berada di hadapanku sekarang.

"saera sayang" panggilnya.

aku takut. aku takut sangat. aku cuba untuk jerit tapi aku tak mampu. hyunsuk mana kau? aku perlukan kau.

aku cuba berlari untuk masuk ke bilikku untuk menyembunyikan diri tapi jejaka itu pantas menangkapku dan menekup mulutku dengan kain putih. aku terhidu bau itu dan aku pengsan.

hyunsuk, aku sayangkan kau.


- 민윤기 p.o.v

pintu pejabat dibuka dengan kasar. siapa yang kurang ajar sangat ini masuk kedalam pejabat aku tanpa adab

"YAH YOONGI!!!" jeritnya. eh hyunsuk?

"SAERA!!! YOONGIII SAERA!!!"

"SAERA KENAPA??? KAU BAGITAHU AKU SEKARANG HYUNSUK!!"

"SAERA KENA CULIK. TOLONG AKU YOONGI TOLONG!!!"

pantas aku memanggil taehyung untuk cari lokasi saera. hyunsuk pula aku suruh pegawai aku yang lain untuk menenangkannya. dia kelihatan sangat cemas bila ungkapkan itu.

skrin laptop aku perhatikan untuk mencari maklumat maklumat mengenai kes kehilangan saera.

ting

unknown
hi yoongi?
cari saera?
mari ke sini kalau kau mahu selamatkannya dan tidak sayangkan nyawa kau
📍Location

"hyunsuk. kau ikut aku. taehyung kau pergi buat report polis. yang lain backup aku dari belakang" arahanku untuk mereka pantas bergerak.

"kau tahu ke dia dekat mana yoongi?" soal hyunsuk. aku mengangguk. sebelum aku jalan melepasinya dia sempat menarik tanganku

"yoongi, tolong. tolong selamatkan saera. dia seorang sahaja yang aku ada sekarang ini" aku lihat muka hyunsuk. penuh dengan keikhlasan.

hyunsuk betul betul sayangkan saera. bukan seperti aku sudah ada saera tapi memilikki yang lain juga.

"hyunsuk, kita selamatkan saera sama sama" aku merangkul bahunya untuk bergerak pantas denganku.

⋆。˚ ☁︎ ˚。⋆。

lokasi yang diberikan aku tuju bersama hyunsuk. agak dalam lokasi ini, kalau tidak diberikan penunjuk, pasti sudah sesat.

aku memandang sekeliling. sunyi kosong. aku perlu selamatkan saera sekarang.

"hyunsuk, kau tunggu dalam kereta. kalau 15minit aku tidak keluar, kau masuk. aku pasti dalam 15 minit juga pihak polis dan taehyung akan sampai"

hyunsuk memahami segala yang aku perkatakan. aku tahu dia pasti sedang risau akan saera. tidak mengapa hyunsuk, aku akan selamatkan saera.

pintu gudang lama itu aku masuk.

"hello. ada sesiapa di sana?" ujarku.

"well well well. hero sudah sampai" suara itu----

"kenapa? terkejut yoongi? aku sudah kata, saera itu hanya milik aku. milik aku seorang!" jeritnya dari tingkat 2 gudang yang boleh menampakkan aku dibawah.

"dari zaman sekolah yoongi. dari zaman sekolah. kau selalu sahaja sibuk bila aku mahu bersama saera. kau tahu aku benci melihat saera rapat dengan kau. kenapa saera tidak terkejar kejarkan aku seperti wanita lain di sekolah itu? pastinya sebab kau yoongi! saera itu sudah lama sukakan kau dari zaman sekolah.

sebab itu, aku cuba dapatkan saera sebab kau tak layak bahagia yoongi. anak yatim piatu seperti kau, harta apa sahaja yang kau ada untuk beri saera makan?" gelaknya selepas menghina aku.

saera suka aku dari zaman sekolah? kenapa aku tidak pernah tahu?

lelaki itu, andy park atau jisung park. aku tidak tahu yang dia sukakan saera. selama ini dia budak baik disekolah, muka polos dan sentissa dibanggakan guru.

"kau tahu dimana mark dan jungkook?" jarinya menunjuk ke meja snoker yang berada tidak jauh dari aku.

mark... dan jungkook.... sudah mati? ya tuhan. aku cuba menghampiri tubuh mereka tetapi dihalang oleh orang orang jisung.

"mark bodoh. dia ingat bila dia upah aku untuk bunuh jungkook, aku takkan bunuh dia sekali. sudah pasti aku akan bunuh kedua duanya untuk aku dapatkan saera!"

jisung bunuh mark dan jungkook kerana mahukan saera. selepas ini pasti aku sasaran seterusnya.

"apa yang kau fikirkan itu yoongi hahaha. kau fikir kau sasaran seterusnya? tidak. itu yang diluar itu. itu sasaran seterusnya"

diluar? ya tuhan. aku lupa hyunsuk. aku memandang ke arah belakang. hyunsuk sudah tertunduk kerana dibelasah orang orang jisung.

"well yoongi, hyunsuk sudah dibelasah tinggal untuk dibunuh sahaja. sekarang, giliran---- kau"

tiba tiba kepalaku dipukul dari belakang. ya tuhan sakitnya. pandangan aku menjadi gelap.

[C]  RETURN ; min yoongiWhere stories live. Discover now