Leus
"Doni", Rose sanoi hennosti itkun keskeltä.
Nyökkäsin ja annoin hänelle pienen hymyn.
Neito avasi salaman nopeasti kätensä ja sitoi ne ympärilleni. Kaaduin selälleni maahan. Pudotus ei ollut suuri, koska olimme molemmat lähellä maata, eikä nurmikko ollut kova alusta.
"Luulin etten näkisi sinua enää koskaan. Ikävöin sinua. Ikävöin niin paljon", hän itki.
Asetin käteni hänen ympärilleen ja pidin tiukasti kiinni. Maa kostutti selkääni, mutta se ei haitannut. Se oli pieni hinta siitä, että ensirakkauteni oli taas käsissäni.
"Minäkin sinua", hymyilin ja tunsin kuinka silmäni kostuivat.
"Miksi et kertonut?" Rose kysyi.
Naurahdin pienesti. "Emme ole nähneet kuuteen vuoteen. En näytä samalta kuin 12-vuotiaana", selitin. "Olisi muutenkin ollut outoa, jos olisin juossut suoraan luoksesi. Enkä ollut varma, että muistaisit minut. Halusin odottaa siihen asti, että tunnistaisit kasvoni."
Hän nyökkäsi.
"Ai niin, olet jo kahdeksantoista", Rose sanoi pienesti nauraen.
"Ja sinä seitsemäntoista."
Pystyin kuulemaan hänen hymynsä. Rosen hiukset tuoksuivat ihanalle. Ikävöin häntä niin paljon.
Viimeisen kahden päivän aikana on ollut hankalaa olla sulkematta häntä syleilyyni, mutta nyt kaikki oli hyvin.
Nousin istumaan, pitäen häntä edelleen sylissäni. Kumpikaan ei päästänyt irti. Voisinpa jäädä tähän, juuri tähän hetkeen ikuisesti.
"Olen onnellinen", Rose sanoi itkuisesti.
"Miksi sitten itket?" kysyin hymy kasvoillani.
"Koska kaikki on hyvin", Rose vastasi ja nosti päänsä olkapäältäni. Hän katsoi minua silmiin ja sanoi: "Kaikki on vihdoin hyvin."
En voinut olla hymyilemättä. Painoin otsani hänen otsaansa vasten, tunsin palavan halun suudella häntä, mutta tiesin, että se vain pilaisi hetkemme.
"Niin on", kuiskasin ja suljin silmäni.
Nautin hetkestä vielä pienen hetken, kunnes nousin seisomaan ja nostin hänet ylös samalla.
"Olen pahoillani kaikesta, mutta nyt en voi hukata enää aikaa. Sinun täytyy saada tietää kaikesta", sanoin ja asetin kämmeneni hänen poskellensa.
"Se syy, miksi lähdin on syy, jota et pysty ymmärtämään ellet unohda kaikkea, mihin uskot juuri nyt", selitin. "Pystytkö siihen?"
Hän nyökkäsi epävarmasti, ja vedin käteni takaisin kroppani viereen. Minun täytyi selittää hänelle kaikki alusta alkaen, mahdollisimman tyhjentävästi.
"Ne kaksitoista vuotta, jotka asuin naapurissasi isäni kanssa, olivat tietystä syystä", aloitin. Tiesin, että kaikki täytyi selittää hitaasti ja selkeästi. "En ole täältä maailmasta kotoisin. Kotini on Watairissa."
Pidin pienen tauon ennen kuin jatkoin selittämistä. "Watair ei ole kaupunki tässä maailmassa, mutta se ei ole myöskään oma planeettansa. Kahden kuun aikaan syntyy repeämä, jonka läpi kulkemalla pääsee sinun maailmaasi."
"Ai niinkuin rinnakkaisulottuvuus?" hän kysyi.
"Ajattele se niin, jos se helpottaa ymmärtämään", vastasin. "Watairissa on henki, joka ennusti ovesta. Oven takana lepää kiranamme, eli hallitsijamme. Kirana kuvaa arvonimikettä keisarinna. Ymmärrätkö?"
YOU ARE READING
Rose Kuroi ja Musta ruusu (Valmis.)
FantasyEnnen sitä päivää, kun Rose Kuroi tapasi mysteerejä täynnä olevan pojan, hän ei uskonut aaveisiin tai kummitustarinoihin. Jo samana päivänä ensitapaamisestaan Leuksen kanssa - neidon omasta elämästä oli muodostunut vuosisadan kauhukertomus. Jatkuvat...