Anass help me

47 4 2
                                    

Ik lig op mijn bed een boek te lezen met een beetje klassieke muziek op de achtergrond.
Ik wordt verstoord door mijn telefoon die trilt.
Ik kijk op mijn beeldscherm en zie +31 6 87.... staan en neem op. "Hallo met Anastasia Herrera?" ik hoor iemand zwaar ademen aan de andere kant, ik begin bang te worden maar realiseer me dan dat dit zeker een kut streek is van Anass.

"Anass, stop met deze streken anders maak ik je echt dood even serieus!"
Ik hoor hem aan de andere kant lachen,

"Oke ik stop al, dus ik belde je eventjes om je mijn nummer te geven" zegt hij.

"Ehm ja dankjewel.. denk ik".

"En om nog een andere redene.. ik wil je namelijk morgen avond uiteten nemen. Zou je mee willen gaan?" vraagt hij.

"Ik weet niet hoor ik ken je pas n..."

"Ik weet het, maar dit is een goeie manier om elkaar beter te leren kennen. Alsjeblieft geef me deze kans.." zegt hij weer.

"Ehm, oke dan. Waar gaan we heen?"

"Dat is voor jou een vraag en voor mij een weet" antwoord hij.

"Oke, tot morgen dan Anass. Je staat weer megolisch te doen."

"Hahahahah oke tot morgen" zegt hij.

Ik zet mijn telefoon op mijn nachtkastje, waarna ik me bedenk dat ik Evelien moet bellen.

De telefoon gaat 2 keer over en dan hoor ik ;
"De persoon die u probeert te bellen is nu niet bereikbaar, neem na de toon uw bericht op."
Ik hang op en bel nog een keer waarna ik hoor "Wat is er Anastasia wat moet je?", raar waarom doet ze zo..

Flashback

(11 jarige Anastasia)

Ik zoek Zeynep (Mijn nieuwe eerste vriendin die pas hierheen is verhuist) op het plein tijdens de pauze. Ik zie haar staan bij Romy en Mila.

Na een beetje twijfelen besluit ik naar haar toe te lopen. Ik tik haar aan op haar rug, "Hey Zeynep.."
Ze draait zich om en kijkt me van top tot teen aan, "Wat moet je?" zegt ze.

"Ik wou vragen of we na school buiten kunnen spelen, samen."

"Ken ik jou? Ik heb gehoord dat jij geen vader hebt. Sorry maar dan heb je geen plaats in mijn leven, loser" zegt ze.

Mijn hart breekt in duizend stukjes. Ik heb mijn vader net 2 weken geleden verloren, hebben ze dan helemaal geen gevoel?

Ik kijk Romy en Mila aan, ze hebben een vieze grijns op hun gezicht.

Wat moet je? Wat moet je, serieus?
Ze hebben zelfs mijn enige vriendin van me afgepakt..

Einde flashback

"Hoe denk jij dat je met me staat te praten!? Jij bent vergeten wie ik ben, maar dat zal niet lang meer duren. Ik help je het wel herinneren!" schreeuw ik.

"Luister Anastasia, jij staat er gewoon alleen voor oke? Ik wil niks met jou te maken hebben, doei."

En ze heeft opgehangen.
Evelien.. waarom doet ze zo? We zijn al bijna 4 jaar vrienden. Zij heeft de kant van mij gezien die niemand heeft gezien, Evelien heeft mij gezien.

Ik ga maar slapen..

De volgende avond

Ik maak me klaar voor de afspraak met Anass. Ik heb een bolle zalmkleurige rok aan die tot net boven mijn knieën valt. Daarin stop ik een witte strakke blouse. Daaronder doe ik witte stiletto's aan.

Mijn haar doe ik in 2 ingevlochten vlechtjes en mijn make-up doe ik niet te opvallend.

Wanneer ik klaar ben zeg ik mijn moeder gedag en loop ik naar buiten. Voor mijn huis zie ik Anass al staan voor zijn auto. Ik begroet hem en ga zitten in de auto.

Na een uur rijden zijn we er eindelijk. We lopen samen naar binnen en nemen plaats.

Ik besluit om een schotel met rijst, kip en salade te nemen. De ober neemt mijn bestelling op en vraagt dan aan Anass wat hij wil eten, "Een salade graag". Ik kijk hem raar aan.

Wanneer de ober weg is vraag ik aan Anass "He Anass waarom heb je een salade bestelt, Heb je geen honger?"

"Nee ik heb niet echt honger, maar buiten dat het is niet Halal hier" zegt hij.

"Wat betekend "halal""? vraag ik.

"Halal betekend iets dat is toegestaan iets dat mag volgens Allah swt, als een dier onder de naam van Allah swt is geslacht is dit dier Halal geslacht en is het dus rijn geslacht. Het tegenovergestelde van Halal is Haram, dit is iets dat juist niet mag. Bijvoorbeeld varkensvlees, varkensvlees is haram en blijft haram omdat het vlees van varkens onrijn is en ongezond is. Het is slecht voor het menselijk lichaam. De regels van de islam bestaan het meest uit regels die voor jou gezondheid en jou eigen bestwil zijn."

Wow wat interessant, "Anass kan je me meer vertellen over je geloof?"

En zo praten we de hele avond door.

Wanneer we eenmaal thuis zijn aangekomen parkeert Anass voor de deur.

"Anass ik vond het echt een leuke avond. Weetje, toen ik je voor de eerste keer zag dacht ik dat je zo een typische straatjongen was. Maar naar mate ik je vaker gezien heb, heb ik gezien dat je je netjes kleed en dat je juist helemaal niks hebt te maken met straatjongeren" zeg ik.

"Nee natuurlijk niet Anastasia, die jongens van tegenwoordig denken dat ze helemaal de bom zijn door op straat te hangen en te dealen etc. Die dingen zijn niks voor mij nee" antwoord hij.

"Wat doe je eigenlijk voor werk?" vraag ik.

"Op dit moment studeer ik voor medisch specialist, ik leef dus nog van mijn vaders geld hahaha" lacht hij.
"Oh en mijn vader werkt als advocaat" voegt hij eraan toe.

"Echt wat toevallig, mijn moeder is ook advocaat." zeg ik.

Evelien komt eventjes in mijn gedachtes rondspoken, waardoor ik aan Romy en Mila denk. Ik moet echt wraak van ze nemen ookal was het 5 jaar geleden.

"Anastasia, gaat alles goed? Je bent opeens stil" zegt Anass

Ik negeer zijn vraag en zeg "Anass je moet me ergens mee helpen, eerst ga ik je alles vertellen over mijn verleden, luister goed."

Nadat ik hem alles heb verteld over dat ik gepest en geplaagd werd en hoe erg het uiteindelijk werd voor mij dat ik ook nog is aan zelfmoord dacht, staat zijn mond open.

"Ik ehm ik weet niet echt wat ik hierop moet zeggen.." zegt hij.

"Je moet niks zeggen Anass, je moet me helpen. Na deze klus ga ik mijn verleden achter me laten" antwoord ik.

"Anastasia.."

"Anass ga je me helpen of niet?" reageer ik op hem.

Hij lijkt eventjes te twijfelen maar zegt dan vastberaden "Oke ik ga je helpen, wat is het plan?"

"Oke luister.."

Je werkt je zelf alleenmaar dieper in de problemen Anastasia, denk een keer aan de mensen om je heen en zet die haat van je is aan de kant.

Heyy lieveee lezerss, ik hoop dat jullie het hoofdstuk leuk vonden!
Ik ga proberen zo vaak mogelijk te uploaden voor jullie!
Goeie avond verderr

Pijnlijke flashbackWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu