Verjaardag..

23 1 0
                                    

Ik wordt wakker door geklop op het autoraam. Ik wrijf in mijn ogen en kijk gapend naast me.

Ik doe mijn mond snel dicht wanneer ik Anass naar binnen zie kijken.

Hij seint dat ik de deur moet openen. Ik unlock de deur waarna Anass hem gelijk opent.

"EYY, waar was jij dagenlang!?" schreeuwt hij.

Mijn ogen vullen zich met tranen wanneer ik me realiseer wat er de afgelopen week zich allemaal heeft afgespeelt.

"Oh shit, sorry man." voegt hij eraan toe.

Ik veeg mijn tranen weg en trek mijn neus op.

"Wat is er Anass waarom ben je hier?"

"Hoe bedoel je waarom ben ik hier Chaï, ik ben je man. Ik ben verantwoordelijk voor je."

"Niemand is verantwoordelijk voor me, ik kan best voor me zelf zorgen Anass."

Ik start de auto om weg te rijden. Anass springt snel in de auto voordat ik wegrij.

Ik kijk hem boos aan, "Wat doe je nou!?" zeg ik boos.

Hij begint te lachen, "Chaïma ik laat je niet alleen klaar."

"Wacht, Chaïma jij hebt niet eens een rijbewijs wat sta je te doen?"

"Nou en ik had haast ja."

"Stop aan de zijkant van de weg, ik ga rijden vanaf hier" zegt Anass.

Ik wil precies stoppen wanneer ik politie controle aan de zijkant van de weg zie. Ze seinen dat ik aan de kant moet. In plaats daarvan druk ik vollop op gas.

"WAT DOE JE EH MEGOOL" schreeuwt Anass.

"Hallo! Liever doorrijden dan een boete."

"Godverdomme Chaïma, je bent bijna Nederlands rijkste 17 jarige. Zo erg is zo een kut boete toch niet!?"

"Helemaal wel, donder op ik ga niet betalen"

De politie haalt ons bijna in. Ik zie dat ik ergens op het platteland kan rijden en ik sla af. Ik zie in de verte een tractor staan.

"EWA CHAÏMA KLAAR, GENOEGGGG" schreeuwt Anass zijn longen kapot.

"HEY ALS JIJ EEN SLIMMER PLAN HEBT KOM MAAR OP!?" schreeuw ik terug.

"STOO JONGE STO.."

ik kap hem af en sla mijn flesje water tegen zijn hoofd aan.

"STIL!" schreeuw ik.

Doordat ik afgeleid wordt rijd ik tegen een windmolen aan.

De politie auto's zijn een eind verderop en komen eraan.

Anass zucht en wrijft in zijn ogen en verstopt zijn gezicht dan tussen zijn handen.

Hij gaat rechtop zitten met een rood gezicht.

"Chaïma stap uit en kom bij de passagiersstoel zitten."

"Maar waaro.."

Hij kijkt me met een waarschuwende blik aan.

Ik doe wat hij zegt en hij gaat zitten op de bestuurders stoel.

De politie klopt op het raam en met een overdreven glimlach gaat het raam van Anass omlaag.

"Goeiedag meneer" zegt Anass met nogsteeds een grote glimlach.

"Meneer wat is dit nou allemaal als ik vragen mag?"

"Nou het zit zo meneer. Mijn vrouw hierzo is zwanger op dit moment."

Anass doet zijn hand naast zijn mond zodat ik zijn lippen niet kan lezen.

"Hormonen weet u wel" zegt hij.

"JAA, weetje Anass ik kan nogsteeds horen hoor" schreeuw ik.

Hij kijkt me met een nep glimlach aan en kijkt dan met een "help me" blik naar de agent.

"Nou, meneer ik begrijp het wel maar waarom bent u niet gestopt?" vraagt de agent.

"Nou mijn vrouw haar hormonen waren dus weer begonnen toen ze jullie zag. Ik wou eerst stoppen maar toen ging ze hysterisch doen en schreeuwde ze dat jullie niet echte agenten waren en dat jullie ons zouden beroven"

De agent begint te lachen "Ik heb ook zo'n vrouwtje thuis, heksen zijn ze wanneer ze zwanger zijn" lacht de agent.

"jaa inderdaad" lacht Anass met hem mee.

Ik geef hem een stomp aan zijn voet.

"Potverdikkeme, ziet u dat nou agent waar ik allemaal mee moet dealen?"

"Ik begrijp je helemaal jongen. Ik zeg altijd, het enige recht van de vrouw is het aanrecht" lacht de agent.

"Nee joh maareh ik hou het op een waarschuwing jongen, de volgende keer zet ik jou ook bij het aanrecht" voegt hij erop aan.

Anass lacht naar de agent. "Dankuwel agent, fijne dag verder! Doegg"

Het blijft een tijdje stil in de auto.

"Zwanger? SERIEUS? is dat het wat je kon verzinnen?" schreeuw ik.

"Had jij wat beters te verzinnen Chaïma? Nee als je wat beters weet dan roep ik de agent weer" zegt Anass.

"Roep maar!"

"Chaïma ik wil niks van je horen deze reis, kijk wat voor schade je hebt aangericht!"

Ik wil hem tegenspreken maar besluit dan toch stil te zijn.

"Waar gaan we eigenlijk heen? We hebben niet eens een huis" vraag ik.

"Ik breng je naar het hotel, morgen beginnen we huizen te kijken" zegt hij.

De volgende ochtend.

Ik wordt wakker en kijk naar Anass naast me.

Hij opent zijn ogen en kijkt me glimlachend aan.

"Goeiemorgen" zegt hij met een ochtendstem.

"Goeiemorgen" zeg ik met een lach op mijn gezicht

Ik sta op en maak me klaar, aangezien we in een hotel zijn hoef ik geen ontbijt klaar te maken.

Ik bestel het ontbijt door naae beneden te bellen.

Wanneer het eten er is beginnen we te eten.

Ik neem een heb en kauw met een vies gezicht.

"Nouja dit had ik ook makkelijk kunnen maken" zeg ik.

Anass lacht en veegt mijn mond omdat ik een vieze eter ben.

Anass pakt zijn telefoon en belt. "Ja hallo, kunnen jullie mijn bestelling naar binnen brengen? dankuwel" zegt hij.

Een ober komt naar binnen met een chocolade taart en met erop kaarsen die in de vorm van '18' zijn.

Ik begin helemaal lachen en te tranen "O mijn god ik was het helemaal vergeten"

"Maar ik niet he, ik ben een lauwe echtgenoot"

Ik sta op en geef hem een kus op zn wang.

"Ik hou van je askim (mijn liefde)" zeg ik.

Anass geeft een kus op mijn voorhoofd.

Ik hou vooral van hem omdat hij anders is dan de "standaard" jongens in NL.

Hij is altijd netjes. Hij gedraagd zich nooit respectloos, hij is niet klef. Ookal zijn we getrouwd zit hij niet constant aan me en daar ben ik echt blij om.



Pijnlijke flashbackWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu