{Chaïma}
Ik wacht in de woonkamer met mijn gezicht tussen mijn handen.
Ik focus me op het getik van de klok. Ik pak de kam die naast me ligt en gooi de klok kapot.
Er wordt hard op de deur geslagen, Ik loop naar de slaapkamer en sein Anass dat het zover is.
We lopen naar de deur en openen die.
Iliyas en Nur lopen schreeuwend de hotelkamer binnen.
Nur's gezicht is helemaal nat van de tranen "WAAROM? Waarom heb je dit gedaan!?" schreeuwt ze.
Ik probeer haar te kalmeren, "Nur, Nur.."
"Stil! Hoe durf je om nog te spreken!?" schreeuwt ze.
Ik zie een vaas naast me liggen en sla hem kapot op haar hoofd, ik weet dat er niks kan gebeuren want het is een hele dunne vaas.
Ik draai me om naar Iliyas en Anass die me met open mond en grote ogen aankijken.
Ze kijken van mij naar Nur die op de grond ligt.
Ik haal mijn schouders schuldig op en trek Nur mee naar de logeerkamer. Ik leg haar daar neer op bed en kus haar op haar wang, "Sorry zuster.."
Ik loop naar de woonkamer en ga zitten, Anass en Iliyas kijken me nogsteeds geschockeerd aan.
Ze schudden afkeurend met hun hoofd.
"Wat? Er was geen andere manier om haar te kalmeren" zeg ik schouderophalend.
Iliyas en Anass gaan ook op de bank zitten. Na een tijdje zijn gezicht tussen zijn handen gehad te hebben kijkt Iliyas zuchtend op.
"Chaïma heb jij dit gedaan?" vraagt Iliyas.
Ik blijf stil en kijk naar de grond en mijn ogen vullen zich met tranen.
"Vieze kanker hoer, Nur was zo'n goeie vriendin voor je" schreeuwt Iliyas.
Anass staat waarschuwend op en pakt zijn schouder stevig vast "Rustig broeder rustig." zegt hij waarschuwend.
"Wat rustig man, gewoon een kanker slet. Deze slet heeft heel Nur's leven verpest en dan komt ze nog lullen"
Ik sta ineenkeer op, "Luister is heel goed, ik heb niemands leven verpest. Nur is mijn vriendin en zo iets zou ik haar nooit aan doen, zelfs als het de einde van de wereld zou betekenen!" antwoord ik
"Hou die tering kanker bek van je! Jij was de enige die het buiten ons wist!"
Ik wil precies iets terug zeggen wanneer we "Alexandra Herrera ex-vrouw van Ricardo herrera" horen op tv. We kijken alle 3 naar het scherm.
"De zo aangenomen dochter van Alexandra Herrera en Ricardo Herrera die de rijkste zakenman van Europa was, blijkt helemaal niet zo te zijn. Met een DNA test is aangekondigt dat dochter Anastasia Maria Herrera niet de biologische dochter is van het ex-koppel. Er is nog geen verdere informatie over dit onderwerp en nu verder met het weer.." horen we de nieuwsgever zeggen.
Iliyas en Anass kijken me geschokt aan. Ik kijk naar de grond en loop meteen naar de gang. Ik doe mijn schoenen aan en pak de autosleutels. Anass loopt achter me aan maar hij is telaat. Ik rij meteen weg.
Flashback.
Anass zegt niks en kijkt naar de grond, ik loop naar de kamer. Hij wilt achter me aan lopen maar ik hou hem tegen.
Eenmaal in de kamer aangekomen pak ik mijn telefoon erbij.
"Doe wat je niet laten kunt." stuur ik naar de anonieme persoon.
Zo iets kan ik noch mijn vriendin noch zomaar iemand aandoen. Beter dat er zo iets gebeurd dan iemands leven en carriere te verpesten.
einde flashback
Ik ben nooit in mijn leven op deze wijze behandeld. Oke eigenlijk wel maar ik had het nu helemaal niet verwacht.
Ik ken Iliyas niet lang, maar deze woorden raakten me echt.
Ik zou zoiets Nur nooit aandoen.
Ik hoor mijn telefoon afgaan, "Anass" staat er op het scherm later komen er nog 2 wisselgesprekken bij van Nur en Iliyas.
Daarna komen er tig andere onbekende nummers op mijn scherm
"Wie the fuck zijn dit nou weer?" fluister ik in me zelf.
JE LEEST
Pijnlijke flashback
Action"Ik kijk haar in haar lichte maar duistere ogen aan, ben ik dit? Is dit mijn innerlijk?" "Jij, jij zult nooit gelukkig worden!" schreeuwt ze met een angstaanjagende stem keer op keer. Een verhaal over een bekeerling genaamd Anastasia Maria Herrera...