"Hoe.. hoe weet jij dit?" zegt mijn moeder.
"Dat doet er niet toe! Waarom heb je tegen me gelogen!?" schreeuw ik.
"Lieverd.."
Ik kap haar af "Noem me geen lieverd, vanaf nu wil ik jou nooit meer spreken noch zien! Ik ga nu mijn spullen halen en adios amigos, je zal me nooit meer zien."
Ik pak Anass zijn hand vast en sleur hem mee naar buiten. Vrijwel meteen wanneer we de deur uit lopen vullen mijn ogen zich met tranen.
Ik wil niet dat Anass ze ziet "Ik ga even naar het toilet, ik kom zo" zeg ik zonder hem aan te kijken.
In de wc aangekomen kijk ik mezelf aan in de spiegel. Na een tijdje geluisterd te hebben naar de negatieve stemmen in mijn hoofd sla ik de spiegel kapot met mijn hand.
Ik loop de wc uit naar Anass. Hij wilt me bij mijn hand vastpakken maar ziet dan de scherven en bloed in mijn hand.
"Anastasia wat is dit!?" schreeuwt hij.
"Rustig aan, ik kreeg even een woede aanval" antwoord ik kalm.
"Hoe bedoel je!? Loop naar die zuster daarzo en laat het gevolg van je megolische reactie zien" zegt hij boos.
Ik rol met mijn ogen en loop naar de zuster toe, die daarna gelijk mijn hand behandeld.
Wanneer ze klaar is bedank ik haar en loop ik naar Anass. Ik kijk hem aan en lach, ik ga rechts van hem lopen en kijk hem met een overdreven glimlach aan en laat hem dan mijn linkerhand zien.
"Mijn linkerhand bestaat ook nog Anass.."
Hij kijkt me bedreigend aan.
"Nou ja zeg" zeg ik lachend.
Na een tijdje gaan we naar het park waar we altijd zitten, heb ik jullie trouwens al verteld hoe die heet? "Bos 't groen" hahahaha wat humoristisch he?
We gaan zitten op het bankje. Na een tijdje stilte. Sta ik enthousiast op, ik zie dat Anass schrikt van mijn actie.
Ik kijk hem met een enorme glimlach aan, "Anass ik wil je wat vertellen en ik heb je hulp nodig"
"Zeg het eens, waar kan ik mijn zeehond mee helpen?" zegt hij en leunt relaxt achterover.
"Ik heb er lang over nagedacht, en ik weet het nu zeker"
Hij kijkt geïnteresseerd maar zit nogsteeds achterover.
"Ik.. ik wil geloven waar jij in gelooft. Ik wil in de islam geloven. Ik .. ik wil me bekeren tot de islam"
Hij gaat een beetje verbaasd rechtop zitten.
"Ben je nu serieus??" vraagt hij verbaasd.
Ik knik als een teken van ja met een glimlach op mijn gezicht.
"Weet je het zeker?" vraagt hij weer.
"Ja ik weet het zeker" antwoord ik blij.
Hij staat enthousiast op en tilt me knuffelend op.
Na een tijdje zet hij me eindelijk neer.
"Okee, ben je klaar?" vraagt hij.
"Ja kom maar op"
"Okee je staat nu op het punt om de islam te betreden"
ik knik
"Oke spreek me na"
ik knik weer
"La ilaha" begint hij
"La ilaha" zeg ik hem na
"Illallah" zegt hij weer
"Illallah"
"Mohammed" voegt hij eraan toe
"Mohammed"
"Rasoel Allah" Zegt hij als laatst
"Rasoel Allah" spreek ik hem na
"Wat heb ik nu eigenlijk gezegd?" vraag ik.
"Allah Subhana Wa Ta'aala is mijn God, mijn Schepper Mijn Profeet is Mohammed (Sallallahu Alaihie Wa Sallam Mijn religie is de Islam" antwoord hij.
Ik kijk hem een paar minuten denkend aan.
"Wauw, ik kan het gevoel in me niet beschrijven. Ik heb me in tijden niet zo goed gevoeld. Zelfs als er niemand om me heen is zal ik iemand hebben, zelfs als niemand om me geeft zal er iemand om me geven. Zelfs als niemand me beschermt zal iemand me beschermen. Zelfs als niemand me vergeeft zal Allah mij vergeven. Want hij is de genadevolle en de vergevende!" Denk ik terwijl ik een paar minuten van de wereld af ben.
Ik kom uit die prachtige wereld door Anass die tegen me praat.
"Anastasia, wanneer wordt je 18?"
"ten eerste Nog 2 maanden. En ten tweede, wil je me aub NOOIT meer Anastasia noemen?"
"Waarom?"
"Noem me voortaan.." begin ik met een bedenkelijk gezicht.
"Ehmm, noem me voortaannn..."
"Chaïma Esma Herrera"
Dit was de 1e en laatste keer dat je een goeie keuze hebt gemaakt "Chaïma" er staat je nog veel te wachten. Klem je aan je geloof wat er ook gebeurd.
JE LEEST
Pijnlijke flashback
Action"Ik kijk haar in haar lichte maar duistere ogen aan, ben ik dit? Is dit mijn innerlijk?" "Jij, jij zult nooit gelukkig worden!" schreeuwt ze met een angstaanjagende stem keer op keer. Een verhaal over een bekeerling genaamd Anastasia Maria Herrera...