Part 1

2.4K 97 0
                                    

Jihyo memasuki perkarangan sekolahnya. Ramai lelaki yg memandang nya manakala boleh tahan juga pelajar wanita yg membisik bisik. Ada yg jealous, gembira, dan macam macam lagi.

Harini jihyo sangat cantik, kerana dia malas mahu ikat rambut. Rambut nya dibiarkan terburai. Getah rambutnya pula dibiarkan di pergelangan tangannya.

Setibanya jihyo di hadapan kelas,
??: Hyo!?

Ada orang memanggil jihyo dari belakang. Segera jihyo menoleh. Jihyo mengukir senyuman.

Jihyo: L..

Ya!! Orang itu adalah L, atau nama sebenarnya Kim Myung Soo. Dia adalah rakan baik jihyo.

L mendekati jihyo, sesampainya dihadapan jihyo, dia membalas senyuman jihyo.

L: Jom teman L makan boleh tak?! *aegyo*

Jihyo berfikir sejenak.

'Hurm, baik aku teman L daripada aku terperap je dalam kelas?! Ha Young pun bukannya datang awal pun'

Jihyo: aigoo, tak payah nak buat muka comellah *cuit hidung L* kajja.. Tapi Hyo teman je tau?!

L: Nae?! Kajja..
★★★★★★★★★★★★★★★★
Ramai mata yg memandang L dan jihyo. Jihyo tidak selesa dgn suasana itu. Dia malas mahu menegur mereka. Biar lah?! Jihyo hairan.

Jihyo P.O.V

Adehh!! Kenapa semua pandang Aku ngan L ni?! L pun satu, bukannya nak tegur ke apa? Ini makan je?! Macam lah sebulan dia tak makan.

Jap jap!! Takkan disebabkan aku ni queenka, L ni pengawas diorang pelik. Weii, aku tak kejam lah?! Aku baik ok?!

Jangan lah korang bash aku nanti?! Aku ngan L kawan je?! Macam korang xtau!! Harap faham •_•

End P.O.V

Jihyo melihat L yg masih lagi leka makan! Aii macam dia sorang je ada dalam kantin ni? Langsung tak endahkan orang lain!

Jihyo ternampak ada kesan kotoran di tepi bibir L, lantas dia menyelok poket bajunya dan mengeluarkan tisu.

Jihyo mengelap kotoran di tepi bibir L. L tersentak dgn perbuatan jihyo, segera dia memandang jihyo.

Gulp

Jihyo menelan air liur. Ramai orang yg berada di kantin itu berbisik bisik. Ini dh 2 kali jihyo kena bisik. Ada yg melting, ada yg jealous, ada yg sedih, ada yg gembira, ada juga yg terlebih dos. Macam macam emosi sekolah ni?!

Jihyo mengumpulkan semangatnya. Dipandang wajah L yg berona merah menahan malu. Kelihatan L masih lagi sentak dgn perbuatan jihyo.

Jihyo: Er.. T.. Tadi.. Ad..ada kesan.. C.. Comot kat tepi bibir L, so Hyo lapkan lah?! Kalau orang nampak mesti L malu!! *gagap*

L: Ouh!! Gomawo chingu!? *sengih*

Jihyo: Cheonma, oklah, cepat sikit makan?! Dah nak bunyi loceng dah ni!!

L: Aip aip bos *tabik+ sengih*

Setelah selesai makan, L meninggalkan jihyo sementara dan pergi kearah besen meletak pinggan kotor. Setelah meletak L mendekati singki lalu membasuh tangan. Walaupun L makan pakai 'Chopstick' (betul x eja) tapi L penting kan kesihatan.

Mereka berjalan beriringan sampai lah di kelas jihyo. Harini L tidak bertugas jadi awallah dia masuk ke kelas. Jihyo memasuki kelasnya, ya! Jihyo dn L berlainan kelas. L kelas pertama tetapi jihyo kedua. Tak sangka, queenka otak bergeliga.

5 Go Lucky

Jihyo memasuki kelas nya, alangkah terkejut nya ia bila mendapati.......

★TBC★

Hye, ini ff kedua saya?! Harap best!! Harap ff ni best? Kalau ada Typo abaikan okay!? Kalau ada ayat tunggang langgang sorry ehh!! Vote ye?! Readers adalah kekuatan author!! Eceh ayat?!

My Enemy As My HusbandWhere stories live. Discover now