Part 17

872 62 3
                                    

Jihyo berlari menuruni anak tangga. Kuang joq punya Doo Joon, kau tak kejut aku?! Huarghhh sampai hati kau!!

Pin pin

Jihyo: Ehh!! L dah sampai?!

Nasib dia sempat bagithu L yg dia nak tumpang L pagi ni?! Kalau tak!! Tak tahu lah~

Jihyo menutup pintu rumah dan juga Grey. Dia bergerak ke pagar utama untuk keluar dari rumah. Selepas itu, jihyo pun memasuki perut kereta milik L.

Okay!! Sorry ehh!! Ayat author tak boleh blah!! Author tak pandai nak buat ayat hehe.. Kadang kadang ayat menjadi, kadang kadang ayat tunggang langgang. Ayat atas dikategorikan ayat tunggang langgang.

L: Apahal lambat!! Lama L tunggu?! Berapa kali L hon!

Jihyo: Sorry L.. Hyo bangun lewat tadi. Mamat tulah!! Bukan nya nak kejut hyo.

L: What ever *rolling eye*

Jihyo mengetap bibir. Hesy!! Merajuk 4 hari. Kalah Oppa Jackson. Kereta milik L itu pun meluncur laju dari perkarangan rumah.

*****
Partner Ship Highschool

L dan jihyo berjalan beriringan ke kelas. Nasib sempat. Harini L tidak ada tugas. Petang nanti adalah. Senyap antara mereka berdua. Merajuk lah tu?! Huh!! Ini lah perempuan?! (Hehe.. Author pun perempuan juga, jangan kutuk ehh)

Sesampainya di 5 Go Lucky (pelik tak nama dia)

Ok! Author nak bagitahu?! Author pernah buat 5 Butterfly kan?! Tapi tu salah lah, Go Lucky ni yg sebenar?! Hehe 0_<

Jihyo masuk ke dalam kelas tanpa memandang L.

Kan aku dah cakap! Merajuk punya jihyo tu!! Bukan aku baru kenal dia semalam! 4 tahun dah aku kenal jihyo tu?! -L

L segera meneruskan perjalanannya. Huh!! Rehat nanti kena pujuk jihyo. Tak kira.

Jihyo memasuki kelas 5 Go lucky. Kelihatan Doo joon sedng membuat muka seposen aje. Jihyo memgetap bibir. Taguna kau!! *suara boboiboy* siap kau balik nanti!! Kau tengok lah apa jadi kat kau nanti?!

Jihyo mengambil tempatnya di sebelah Ha Young. Huh!! Cepat pulak chingu aku ni sampai!

Ha Young: Lambat sampai.. *perli*

Jihyo: Ialah!! Mana tak lambat?! MALAUN SEKOR tu main tinggal je aku kat rumah.. *jeling DJ*

Jihyo menekan kan perkataan MALAUN SEKOR, supaya Doo Joon dapat mendengar. Doo Joon mengetap bibir.

'Kau kata aku Malaun!!! Woii, minah?! Habis kau tu apa?'-bentak hati Doo joon.

Dong Woon disebelah Doo Joon ketawa kecil. Mana tak lawak, cer cakap!! Lawak beb?! Malaun.. Padan muka kau Doo Joon! Yg kau pi tinggal dia tu kenapa?

Doo Joon: Yahh!! Apa kau gelak gelak!! Kau back up siapa sekarang ni?! NENEK tu ke aku?

Sekarang ni, Doo Joon pula menekan kan perkataan NENEK pada jihyo. Rasakan kau!! Muahahahaha... Jadi adudu kejap.

Jihyo mengetap bibir. Kau kata aku nenek. Kuang joq punya sewel!! Tak pe kau?! You wait and see ok!! Jangan marah kalau aku buat something yg agak kasar dekat kau?!

Ha Young menggeleng. Bila lah boleh berbaik malaun dua orang ni. Hehe, cakap dalam hati xpe!! Jangan cakap luar sudah. Mahu dia melayang ke Afrika Selatan nanti sebab kena sepakan free jihyo.

Tidak lama kemudian, Cikgu mata pelajaran Sains pun masuk. Kelas yg tadi riuh kini senyap. Gila tak senyap! Karang tak pasal pasal kena penyakit baru, sebab kena membebel dgn Cikgu Hulk itu.

Mereka pun belajar. Bosan tak bosan, terpaksa lah doo joon pandang hadapan! Kalau tak pasti kena denda. Bukan berdiri kat padang ok! Kena jadi cleaner sekolah. Makk aii malu doe. Sekali kena tak nak buat lagi dah!! Kalau cleaner biasa tak pe lagi, ini cleanar basuh tandas. Lelaki plus perempuan. Gila kau tak malu. Teruk betul Cikgu Hulk tu punya hukuman.

*****
Skip (Waktu Rehat)

Sesampai nya jihyo di kantin. Ha Young menyuruh jihyo mencari tempat, sementara dia membeli makanan untuk jihyo. Itu pun permintaan dari L. Kata nya nak minta maaf. Bagi green light je lah. Tak pe, janji tak lebih dari tu.

Selepas mendapat tempat, jihyo pun duduk menunggu Ha Young. Lambat giler minah ni beli makanan. Jihyo menongkat dagu. Weii!! Apa lama sangat ni?!

Tiba tiba, jihyo dapat rasakan ada orang duduk di sebelah nya. Segera jihyo menoleh. Rupanya orang itu L. Huh!! Dia nak apa lagi ni?! Tak faham ke orang ni tengah merajuk. Padan lah muka. Jihyo kembali menongkat dagu dan memandang ke tempat lain.

L: *mengeluh* Alah!! Hyo, jangan merajuk?! Nanti kalau Hyo merajuk, L nak bergurau dgn siapa?

Jihyo:........

L: *tak putus asa* Hyo, jangan lah merajuk. Bosan tahu tak kalau, hyo merajuk. Nama je Queenka, tapi suka merajuk.

Jihyo mengetap bibir. Macam ni ke cara nak pujuk orang tengah merajuk. Huh!! Tak pandai pujuk langsung. Tak sama macam oppa aku?! Kalau oppa aku pujuk, aku yakin.. 100 yeoja dalam dunia ni cair. Bukan cam kau?! Tak romantik langsung. Erghhh

L: I AM SORRY OKAY!! *letak something atas meja*

Jihyo pandang benda itu. Jihyo menjilat bibir. Arghh!! Makanan feveret ku~

EHH JIHYO, Kau kan tengah merajuk sekarang ni?! Kawal diri kau tu?! - Jihyo

L: Ni tanda L nak minta maaf. Kalau Hyo maafkan L, Hyo terimalah coklat tu?! Kalau tak! Hyo sedekah lah dekat mana mana?! L faham, Hyo dah tak nak kawan dgn L dah..

Kata L lembut. Hehe, ni je cara yg ada. Jihyo tersentak. Alah!! L ni tak gentle langsung lah!!

-TBC-

Sorry kalau pendek. Harap part ni best. Sorry part ni banyak ayat tunggang langgang. Hehe.. Kalau ada sebarang typo abaikan ok! Dia tu suka sangat kacau line orang kan?!

My Enemy As My HusbandWhere stories live. Discover now