★Bilik Disiplin★
Panggg
Bunyi rotan yg kuat menghentak meja itu membuat kan, jihyo bagai tiada udara (?) membuatkan jihyo lemas. Air liur nya ditelan, begitu juga dgn Doo Joon. Mr. Jong kook semestinya menakutkan.
M. Jong Kook: Kamu berdua ni, kalau tak gaduh sehari tak boleh ke?! Bagilah sekolah ni tenang sikit?!! Kalau jumpa je mesti bertekak!! Kamu berdua ni tak serik ke? Dah beratus ratus kali, kamu berdua jadi 'tetamu bilik disiplin'. Jihyo, Doo joon.. Disebabkan kamu macam ni?! Selama 5 minggu saya akn denda kamu berdua. Saya dh pun call guru mata pelajaran kamu sekarang. Jadi sekarang ni, saya akan denda kamu berdua sampailah balik.
Jihyo: Cikgu!! Kalau cikgu nak denda kitaorang.. Cikgu kena denda mamat annoying ni teruk tau?! Bagi hukuman saya dekat dia?! Saya nak belajar..
DJ: Ehh!! Asal aku pulak?! Kau kan.. Kau cari gaduh dulu apasal aku lak yg kena?! Pabo!!
Jihyo: Apa kau cakap *cekak pinggang*
DJ: Dah memang betul kau pabo! Tak salah kan? Tambah lagi dgn mong kau ni, sesuai betul.
Jihyo: *acah nak tumbuk doo joon*
Pangggg
Sekali lagi rotan menghentak meja. Kali ni terlebih kuat.
Gulp
Pasangan itu menelan air liur. Aisy betul betul menyeramkan.
M. Jong Kook: Tengok! Saya baru sahaja cakap tadi.. Dah buat balik?! Mesti kamu berdua ni dh lama tak buat senaman kan? Sebagai denda, saya akn denda kamu.. Buat bangkit tubi sekarang.
Jihyo: What!! Cikgu, takde denda lain ke cikgu?! Ahh aniya?!
M. Jong Kook: Takde takde, denda saya muktamad?! Disebabkan korang punya pemikiran ni lembab, jadi apa salah nya kalau denda dia bersenam?
Hai, suka hati je cakap orang lembab.
***** ***** ***** ****** *****
Jihyo dan Doo Joon akur dengan denda yg diberi oleh Mr. Jong Kook. Jihyo memegang kaki Doo Joon.Dup dap dup dap
Doo Joon memulakan senaman nya. Dia sengaja mendekatkan muka nya pada muka jihyo. Jihyo menunduk malu. Begitu tajamnya pandangan doo joon di dalam matanya.
Dup dap dup dap
Jantung jihyo berdegup kencang. Doo Joon membuatnya lemas. Dialah lelaki pertama yg membuatkan jantung jihyo berdegup kencang.
Doo Joon yg ternampak riak wajah jihyo merona merah segera tersenyum sinis. Comel juga dia ni, monolog hati doo joon.
Setelah selesai melaksanakan denda, jihyo dan doo joon kembali ke bilik Mr. Jong Kook. Sebenarnya, diorang berdua je tadi dalam bilik kosong. Kalau nak tahu, bilik disiplin dia ada 2 bilik kosong. Satu bilik Mr. Jong kook, satu lagi bilik yg mereka berada tadi. Mr. Jong Kook saja mahu merapatkan mereka.
Jihyo mahu pergi keluar dari bilik. Ya! Dia masih lagi di bilik yg dia laksanakan denda tadi. Belum sempat mahu keluar, doo joon menyambar tangan jihyo. Jihyo tersentak. Dia memandang sekilas wajah matang doo joon.
Wajah matang!
Tapi perangai hampeehh!
Budak budak!!Doo joon merapati jihyo, jihyo melangkah kebelakang. Namun langkah nya terhenti.
Bukk
Badan jihyo melanggar dinding bilik itu. Badannya dikunci. Kakinya kaku. Mulutnya terkelu. Sepatah perkataan pun dia tak dapat katakan kerana betul betul ia terkelu. Jihyo bagaikan patung cendana sekarang.
YOU ARE READING
My Enemy As My Husband
Roman d'amourJihyo adalah seorang Queenka di Partner Ship High School. Namun, dia seorang yg terkenal dgn sikap sopan santun nya. Jihyo seorang yg tak suka cari gaduh kecuali seseorang merangkap 'enemy' nya. Doo Joon seorang namja yg romantik, tetapi suka menca...