Flashback
Selepas L menghantar jihyo balik. Kereta milik L pun meluncur laju dari perkarangan rumah jihyo. Kelihatan L sekarang bukan main susah nak bercakap sangat dgn jihyo, lain daripada L yg dulu.
Jihyo menunduk(ala ala nak ambil something) dia mengutip berapa ketul batu besar di halaman rumah nya.
Jihyo: Haha!! Projek ni pasti akan menjadi.. Kuang kuang kuanggg
Selepas mengutip batu bata besar di halaman rumah. Jihyo pun masuk ke dalam rumah. Dia naik ke tingkat atas untuk mandi dahulu. Diletakkan batu bata itu di meja belajar. Kemudian, jihyo menggapai tuala untuk mandi.
Selesai sahaja mandi, jihyo keluar dari bilik air dgn lengkap berpakaian. Dia bergerak mendekati meja belajar. Senyuman nya tidak pernah pudar dari bibir. Difikirkan, bagaimanalah agak nya riak muka Doo Joon. Hahhaha.. Jihyo mula ketawa terbahak bahak. Pasti teruk riak wajah Doo Joon itu.
Jihyo mengambil batu bata itu dan keluar dari bilik tidurnya untuk menuju ke dapur. Mesti lah basuh dulu. Nanti kotor, tak pasal pasal 'Monster' tu mengamuk. Boleh runtuh rumah ni?!
Jihyo menyanyi kecil. Huarghh!! Bestnya hari ni?! Yoon Doo Joon kau tunggu.. Aku ada hadiah paling top! Tak pernah kau lupakan. Sukar?! Memang sukar untuk dilupakan. Pftt muah.. Muahhahahaha..
Jihyo membasuh basuh batu itu. Selepas siap membasuh, dia mengeringkan batu tu dulu. Tak boleh basah basah! Nanti gagal rancangan nya itu.
End Flashback
Jihyo menuruni anak tangga. Nasib tak terlewat. Ada juga Doo Joon kejut nya tadi. Mungkin dah insaf kot. Jihyo terpaksa berjalan kaki, Doo Joon dah lama pergi. Bukan lama, tapi baru sekejap tadi.
Skip
Partner Ship High School
Jihyo memasuki perkarangan sekolah. Huhu!! Happynya hari ni?! Ingat malas lah nak kenekan Doo Joon hari ni?! Semalam dah kena dah. Lagi teruk! First time dibuat orang.
5 Go Lucky
Kelihatan Ha Young sudah sampai awal bersama Dong Woon. Sejak jihyo kahwin ni, Ha Young selalu datang awal. Pelik!
Dilihat nya tempat duduk Doo Joon. Aik! Kosong.. Mana monster ni pergi. Keluar rumah punya lah awal.Jihyo berjalan menuju ke arah Ha Young dan juga Dong Woon. Huh!! Dia tak nampak aku kat sini. Rancak nya bersembang.
Dong Woon: Young.. Petang nanti, Jom pergi date. *angkat kening*
Date?
Date?
Jihyo pelik. Diorang ada hubungan ye?! Hehehe.. Dulu korang bahan aku dgn Doo Joon kan?! Sekarang ni aku akan Bahan Ha Young pulak. Muahahahaha.
Ha Young: Nae~ Petang nanti pakai couple shirt ok!
Dong Woon: Nae~ Yeojachin ku tersayang.. Muah..
Ha Young: Hehe..
Malu malu kucing Ha Young dibuat nya. Kalau nak tahu! Dong Woon dan juga Ha Young dah Couple dah! HaWoon couple. Siapa ship?
Ehem ehem
Ha Young dan Dong Woon berpaling. Membuntang mata mereka. Muka Ha Young merona merah. Malu nya. Dia dengar ke?
Dong Woon: Young.. Woon balik tempat dulu ye?
Ha Young mengangguk. Jihyo 'smirk' kearah Ha Young. Muka ha young dari tadi merah aje.
Jihyo: Wow! Date.. Congrat Young... Matang juga kau akhirnya~
YOU ARE READING
My Enemy As My Husband
RomanceJihyo adalah seorang Queenka di Partner Ship High School. Namun, dia seorang yg terkenal dgn sikap sopan santun nya. Jihyo seorang yg tak suka cari gaduh kecuali seseorang merangkap 'enemy' nya. Doo Joon seorang namja yg romantik, tetapi suka menca...