Part 20

859 62 2
                                    

Di Rumah (Pagi)

Selepas sahaja memasak, jihyo segera ke ruang tamu. Tiba tiba telefon jihyo berbunyi minta diberi perhatian. Tertera nama 'L' di nama panggilan. Tanpa ragu- ragu segera dia menekan punat hijau untuk menjawab.

"Yeoboseyo? Wae L telefon ni?"

"Takde apa apa lah. L cuma nak tahu! Hyo dah ada partner ke belum untuk majlis tari menari nanti?"

"Belum! Kenapa, L?"

"Boleh tak kalau L jadi partner Hyo? Sebab L pun xde partner lagi?"

"Ahhh.. Ok?"

"Gomawo, Hyo"

"Nae.. Anyeongg!"

Jihyo terus mematikan talian. Dalam kepala otaknya lupa bahawa dia telah bersuami. Sebab itu lah dia beri jawapan tanpa berfikir panjang. Doo Joon menuruni anak tangga. Rasa lapar pula.

Dipandang wajah jihyo sekilas. Amboi! Ralit betul tengok tv! Hurm..

Doo Joon: Kau dah makan ke belum?

Jihyo: Dah!! Kau makan lah.

Jawab jihyo tanpa memandang wajah Doo Joon. Doo Joon terus membuka langkah pergi ke meja makan untuk menjamah makanan. Pehh!!! Lapar.

*****

S

elepas habis makan, Doo Joon terus melabuhkan punggung nya diatas sofa. Kosong.

Doo Joon: Jihyo!

Jihyo: Apa dia? *masih pandang tv*

Doo Joon: Erm! Pasal Majlis tu kau menari ngan siapa nanti?

Mendengar ayat itu terus jihyo berpaling. Memandang wajah Doo Joon yang agak serius akan hal ini.

Jihyo: Ermm... L

Prangggggggggg

Berkecai hati Doo Joon waktu itu. Dah ada suami, tapi kenapa perlu menari dengan orang lain! Tak ke masam tu! Namun dikawal riak wajah nya. Tak mahu jihyo mengetahui yang dia sedang cemburu!

Doo Joon: Oh! Oklah.. Aku naik dulu. Tiba tiba rasa ngantuk pula!

Kata Doo Joon. Tanpa mendengar pembalasan yang akan keluar dari mulut jihyo, segera dia membuka langkah menaiki tingkat atas.

Jihyo hanya menghantar Doo Joon dengan lirikan matanya sahaja. Pelik! Sah pelik! Jihyo menjongket bahu nya, mulut nya dimuncung sedikit. Kemudian, matanya kembali memandang kaca tv.

...........

Skip (Majlis Tari Menari)


Suasana di majlis itu sangat riuh dengan suara suara dan juga lagu lagu yang dimainkan dalam dewan itu.

Tiba tiba muncul sebuah kereta mercedes benz berwarna hitam kilat berhenti di hadapan dewan. Turun seorang lelaki yang kacak bersuit hitam bersama T putih bersama seorang wanita yang agak cantik persis bidadari. Semua mata memandang kearah mereka dengan mata yang agak terkejut. Mana tak nya? Pengawas sekolah bersama Gadis yang selalu masuk bilik disiplin selalu. Tak lain, tak bukan. Song Ji Hyo adalah gadis itu.

 Song Ji Hyo adalah gadis itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Jihyo pakai macam atas ni. Lepas tu, rambut panjang dia. Dilepaskan.

L pulak pakai yang baju macam yang kat multimedia tu.

Mereka bergerak ke dalam dewan. Banyak yang bersama pasangan mereka sendiri.

Dari jauh lagi dapat melihat susuk tubuh yang amat dikenalinya. Siapa lagi jikalau bukan suami nya. Doo Joon. Tapi siapa perempuan tu? Kenapa Kot Doo Joon ada pada tubuh perempuan tu? Banyak soalan berada di kotak fikiran gadis ini. Entah mengapa dia dapat rasakan hati berkecai sekarang ini?! Adakah dia....... Dia sudah mula cintakan suami nya sendiri?

-TBC-

My Enemy As My HusbandWhere stories live. Discover now