Sudah sebulan jihyo dan Doo Joon berkahwin. Namun, masih lagi tidak berubah. Hanya bertekak dan mengenakan orang sahaja tahu! Tapi kadang kadang adalah juga damai nya!
Jihyo P.O.V
Aku bergerak ke kelas selepas pergi ke kantin untuk makan(?) terpaksa rehat sorang² sebab Ha Young rehat dengan buah hati kesanyangannya tu! Geram pula titew, dah lah rehat sama sama, lepastu siap tukar tempat lagi! Elok elok duduk sebelah aku tukar pula sebelah Dong Woon. Mana tak geram wei!! Lepastu Doo Joon pula pindah tempat sebelah aku! Jemu betul! Kat rumah nak hadap muka mamat tu, kat sekolah pun sama! Huh.. Nasib, nasib!
Setelah memasuki ke dalam kelas, aku segera duduk di tempat ku! Wajah Doo Joon di sebelah lansung tidak dipandang! Jemu.
Tiba tiba Doo Joon menghulurkan padaku sehelai kertas. Erk. Kertas apa ni! Segera aku membaca apa yang tertulis di kertas itu. Erk!
"Pahal kau ni? Nampak moody je!"
Hesy!! Bukan nak face to face pun. Surat? Huh! Ketinggalan zaman! Tapi? Romantik apa? Segera dicapai pen diatas meja Doo Joon.
"Takde pape lah! Yang kau tak cakap face to face je, pahal? Lapuk!"
Diberikan balik kertas dan pen itu pada Doo Joon tanpa sebarang riak! Aku menongkat dagu sebaik sahaja menghulurkan kertas itu pada Doo Joon. Jam ditangan dilihat. Hai! Lambat betul cikgu masuk! Ditoleh wajah pada tempat Ha Young dan Dong Woon. Huh!! Mesra gila! Jeles ambo..
End P.O.V
Doo Joon P.O.V
Selepas membalas, segera dia menghulur kan kertas itu pada jihyo kembali. Ada ke patut cakap dalam surat (?) ni lapuk! Ey, romantik apa?
"Apa yang lapuk nya? Romantik apa? Balas balas surat ni? Kau! Apa tahu?!"
Itulah yang aku tulis dalam kertas itu. Tersengih sengih jihyo membaca kertas itu. Hai.. Tiba tiba aku dapat rasakan bahawa hatinya berdetak laju! Yup, dalam sebulan ni dia dapat rasakan bahawa ada sesuatu perasaan yang hadir pada hatinya! Cinta kah itu?
End P.O.V
Selepas membaca, jihyo terus meletakkan kertas itu diatas meja. Kini, kertas dan pen saling bertindih. Terus ditukar posisi memandang Doo joon. Dikeluarkan senyuman palsu, memandang Doo Joon. Melihat senyuman jihyo itu, Doo Joon terus tersenyum kembali.
1
2
3
Keplatuk (betul tak? Bunyi dia?)
Pen biru milik Doo Joon akhirnya mendarat didahi tuannya sendiri!
Doo Joon: Ahhh appo! Yah Yoon Jihyo!
Jihyo: *gelak* tulah kau! Mengada? *jeling doo joon* Romantik pale hotak mu!
Kata jihyo terus dipandang kehadapan. Sisa tawanya masih lagi kedengaran! Kalau tengok muka Doo Joon tadi, betul betul lawak! Kalau nak tahu? Satu sekolah ni belum tahu lagi berita tentang jihyo dan Doo Joon. Diorang cuma tahu yang mereka dah berdamai! Tapi kadang kadang ada juga bertekak! Ada sikit je yang tahu yang jihyo dah kahwin. Itupun kawan kawan dengan Sir Jong Kook sahaja.
Dari jauh lagi, Dong Woon dan Ha Young memandang mereka berdua. Terbit senyuman kemenangan dari bibir mereka. Tak sangka! Rancangan mereka menghasil kan buah kejayaan!
Dong Woon: Tak sangka kan chagi? Diorang dah berbaik!
Doo Joon pun makin lama, makin keluar perangai romantik tu! Setelah sekian lama dipendamkaan! Entah? Tak tahu kenapa lah dia tak keluar kan perangai romantik kat mana mana perempuan sebelum ni! Sebab tu, dari kecil lagi dia tak pernah lihat Doo Joon bercinta!
Ha Young: Kan! Kalau lah kita tak rancang pasal kunci diorang kat stor sekolah masa tu! Huh! Pasti sekarang ni, tak berbaik lagi diorang. Lagipun, chagi dengar kat rumah diorang masa tu, diorajg asyik kenakan sesama sendiri! Bagi makan julap lah! Tidur beralas kan batu lah! Hurm.. Macam macam!
Dong Woon: Kan! Idea siapa? Ofc, boyfriend chagi yang pandai ni! *bangga diri*
Ha Young: Banyak lah oppa! Tu semua idea chagi ok? Bukan oppa! Oppa tu asyik asyik makan, tengok, gelak? Ada ke tolong chagi susun strategi!
Nafi ha Young. Sememang nya, kata kata Ha Young itu benar. Selalu sangat Dong Woon begitu tiap kali dalam misi merapatkan diorang berdua! Ha Young sahaja kena susun semua strategi! Penat.
Dong Woon mencebik! Eleh. Tolong tak ikhlas!
"Cikgu dah datang, Cikgu dah datang!!!"
Jerit salah seorang yang berada di dalam kelas! Jimin. Itu lah tugas nya setiap hari! Dengan itu, maka berlari lah orang di dalam kelas itu, duduk di tempat masing masing (?) start merepek! -_-.
Miss HaNa masuk kekelas dengan senyuman yang tidak lekang dari bibir. Selepas mengucap sejahtera, Miss HaNa meminta semua duduk.
Miss HaNa: Baiklah, hari ni cikgu nak cakap 2 perkara pada kamu semua. Tapi cikgu tak tahu nak cakap mana dulu.
"Good news ke Bad news, Cikgu?" ucap seseorang di dalam kelas itu.
Miss HaNa: Dua dua. So? Mana dulu Korang nak tahu?
"Good news dulu lah, Cikgu!"
"Betul"
Miss HaNa: Ok! Kalau semua dah cakap macam tu, kita mulakan dengan Good news dulu.
Semua menunggu dengan tenang. Menunggu apa yang Good News sangat tu!
Miss HaNa: Esok malam! Kita akan adakan, Majlis Tari Menari bagi semua tingkatan dalam sekolah ni!
Semua bersorak gembira. Yup! Sekolah ni akan membuat Majlis Tari Menari setahun sekali. Inilah masanya yang ditunggu tunggu satu sekolah. Yuhuu!
Miss HaNa: Dan... Yang Bad News nya. Tak lama lagi! Kamu akan menduduki peperiksaan.
Mendengar sahaja kata itu, semua di dalam kelas mengeluh! Huh.. Tapi seorang sahaja yang tak mengeluh! Sudah pasti Cik Mong kita. Yoon Ji Hyo!
Tahulah Cik Mong tu selalu dapat nombor satu di dalam kelas. Walaupun selalu tidur dalam kelas!
-TBC-
YOU ARE READING
My Enemy As My Husband
Roman d'amourJihyo adalah seorang Queenka di Partner Ship High School. Namun, dia seorang yg terkenal dgn sikap sopan santun nya. Jihyo seorang yg tak suka cari gaduh kecuali seseorang merangkap 'enemy' nya. Doo Joon seorang namja yg romantik, tetapi suka menca...