Part 10

941 68 0
                                    

??: Yahh!! Jihyo yahh!! Ireonna?! Dah lewat dah ni?!!

Jihyo: 5 minutes?!

??: No 5 minutes nowww *teriak*

Jihyo membuka mata nya?! Terkejut beruk dia apabila mendapati orang itu adalah Doo Joon. Mak aihhh bapa singa betuii. Garang nak mampoih. Yg pasal terkejut tadi, takdelah teruk sangat sampai jadi beruk ehh ?! Hehe!!

Wachhaaa...

Doo Joon: Ahh appo *gosok punggung*

Punggung Doo Joon telah pun selamat mencium lantai bilik jihyo. Muka nya merah menahan sakit. Gila ke kau, sakit sehh!! Dipandang wajah jihyo sekilas.

Jihyo: Yahh!! Kalau ye pun tak payah lah teriak kat orang?! Nasib baik telinga aku ni berfungsi lagi, kalau tak.. Patah kaki lah kau jawabnya?!!

Kata jihyo dgn marah. Mana tak marah?! Nasib baik telinga dia boleh guna lagi. Doo Joon, Doo Joon, apalah nasib kau nanti, bila kahwin dgn ibu singa tu?!

Cuba korang fikir, tak ke riuh rumah diorang nanti?! Tengok tu!! Pagi dah gaduh?! Nanti bila 24 jam berjumpa, uisyy!! Boleh runtuh juga rumah diorang nanti. Cayalah?!

Doo Joon mula berdiam. Adehh!! Kebas punggung nya itu. Adoiii.

DJ: Yahh!! Kalau aku tak kejut kau?! Rasa nya pukul 7 keatas pun kau tak bangun lagi? Cepatlah mandi, dah lewat ni?! Kau nak ke kena denda!! Dah lah kita dah kena denn... Hmmppphh hmmpphhh..

Jihyo menekup mulut Doo Joon, dia terpaksa memanjat badan Doo Joon kerana Doo Joon itu tinggi orang nya.

Jihyo: Kau kan.. Kalau aku tak buat macam ni?! Sampai tahun depan pun tak berhenti bebel. Kau tu lagi teruk dari mak aku kau tahu?! Baik kau tutup mulut kau tu?! Kalau tak aku sumbat dgn cili.

Kata jihyo lalu melompat dari badan Doo Joon seraya itu, melepaskan tekupan dari mulut Doo Joon. Jihyo segera berlari menggapai tuala dan masuk ke dalam bilik air.

See.. Cuba lah korang bayangkan?! Kalau diorang duduk serumah?! Rasanya siapa yg tak tahan? Jiran ke rumah tu? Author rasa rumah tu yg roboh dulu.

Doo Joon: Yahh!! Isyy!! Bedebah ni?!! Main tekup je mulut aku?! Dah lah tak mandi lagi?! Habis busuk bau badan aku yg semerbak wangi ni!? *cakap slow slow*

Jihyo: Aku dengarlah!! *jerit dalam bilik air*

DJ: Telinga tajam!!

Kata Doo Joon lalu pergi dari bilik Ibu Singa itu.

**********************

Selepas memakai seragam sekolah, jihyo menepek sedikit bedak asas di muka nya. Tak payah banyak pun! Natural Beauty lah katakan.

Kemudian, Jihyo menyembur minyak wangi berperisa Vanila pula. Sebenarnya, jihyo ni mempunyai banyak minyak wangi berbau manis. Yg paling dia suka, minyak wangi berperisa strawberry.

Ini bukan air lah, berperisa perisa bagai?!..
Hehe! Author tak tahu nak buat ayat untuk minyak wangi ni?! Hehe..
Jangan kecam author tau?
Jangan ngumpat author tau? Author tak salah!!

Selepas selesai, jihyo pn menuruni tangga. Terserlah bau minyak yg dipakainya seluruh rumah. Macam ni pun ada ke? Kalau ada author pun nak juga! Hehe. Rambut jihyo diikat. Memandangkan dia rajin pada hari ini.

Doo Joon yg sedari kehadiran jihyo mula keluar dari dapur. Dia mendekati jihyo.

DJ: Tu *tunjuk meja* aku dah masakkan?! Makan cepat sikit!! Lepas makan cuci pinggan. Kalau tak, aku takkan masakkan untuk kau dah?! Cepat sikit.. Dah nak bunyi loceng dah ni?! *dingin*

Kata Doo Joon lalu menaiki anak tangga untuk memasuki biliknya.

Sebaik sahaja memasuki bilik yg ditidurnya semalaman, Doo Joon mengambil kunci kereta dan beg sekolah nya. Kemudian, Doo Joon sempat lagi menyembur perfume khas untuk lelaki di baju seragam sekolah nya. Nasib waktu jihyo panjat belakang badannya itu, dia belum pakai lagi. Kalau tak?! Habis.

Doo Joon pun keluar dari bilik itu. Sebelum itu, dia melihat bilik itu. Hurmm!! Kemas?! Doo Joon menutup pintu bilik itu lalu menuruni anak tangga dengan berhati hati.

Sesampainya dibawah! Doo Joon melihat, jihyo baru sahaja keluar dari dapur. Kemudian, pandangannya beralih pada meja. Kemas. Doo Joon berpuas hati. Huh! Nasib tak susah jaga budak ni?!

Jihyo memakai kasut Converse hitam miliknya. Kemudian, dia memasuki kedalam kereta milik Doo Joon. Dia terpaksa pergi ke sekolah dgn menaiki Doo Joon.

****************
Partner Ship High School

Doo Joon mencari parking untuk memarkir keretanya. Cari punya cari, akhirnya dapat juga parking. Selepas memarkir kereta, Doo Joon dan jihyo pun keluar dari perut kereta. Mereka pun berjalan beriringan. Ramai pelajar berbisik bisik tentang mereka.

Pelajar 1: Weii!! Enemy partner pergi sekolah sama sama lah?!

Pelajar 2: kan!! Diorang dah rapat ke? Pelik nya~

Pelajar 3: Aku ship diorang berdua~ sama cantik sama hensem sama padan..

Jihyo mula malu. Mukanya merona merah. Lantas memasuki ke dalam kelas nya.

***************
[Rehat]

Jihyo dan Doo Joon bergerak menuju ke bilik disiplin. Mereka harus berpura pura berlakon rapat untuk mengurangkan dendanya.

~Tock Tock~

Jihyo mengetuk pintu bilik Mr. Jong Kook. Setelah diberi arahan menyuruh mereka masuk, mereka berdua pun masuk kedalam bilik tersebut.

'Ingat!! Kalau kau berjaya, Mr. Annoying tu akan belanja kau?! Demi makanan aku sanggup.. Muahahahaha' - Jihyo

Mr. Jong Kook: Ya!! Ada apa apa boleh saya bantu?

Jihyo: Erk.. Erm.. Erk.. Erm.. Erk

Mr. Jong Kook: Erk erm apa? *tinggikan suara*

Jihyo: Kami datang nak kurangkan denda!! Hah!! Denda?! *cakap laju laju*

Jihyo bagaikan sedang rap dek kerana terkejut dgn sergahan Mr. Jong Kook. Doo Joon yg disebelah menahan gelak?!

Mr. Jong Kook: Kalau saya kekalkan, apa kamu buat?

Jihyo: Erm! Kami berdua dah rapatlah Mr. Jong Kook?! *tumbuk bahu Dj*

Adusss.. Sakit lah nenek?! Pabo?! Doo Joon tersenyum kelat. Kalau buka ni, pasti lebam!! Pasti?!

DJ: Haah!! Kami dah rapat?! *tolak badan jihyo *

Jihyo yg ringan itu terus terjatuh. Aduihh!! Ini dah melampau ni?! Memang melampau?!! Ok! Demi makanan aku sanggup!?

Hai, makanan lagi?! Kau makan punyalah banyak! Tapi bukannya badan naik pun!!

Mr. Jong Kook: Gwenchana, jihyo

Jihyo mengangguk sambil tersenyum.

Jihyo: Inilah cara kitaorang bergurau, Mr. Jong Kook?! Nampak kasar, tapi ini nama dia gaduh manja.! Kan Doo Joon.

Doo Joon tersentak dgn kata kata jihyo. Lantas kepalanya mengangguk.

Mr. Jong Kook: Kalau macam tu, keputusan saya........

-TBC-

My Enemy As My HusbandWhere stories live. Discover now