Part 13

829 54 0
                                    

(Lepas habis majlis perkahwinan antara Doo Joon dan jihyo)

(Author malas nak buat yg cari baju pengantin bagai~ lepastu, author pun tak pandai sangat nak buat yg majlis perkahwinan diorang tu.. Hehe sorry)

Selepas habis perkahwinan, jihyo terus masuk ke dalam biliknya. Serius panas gile plus melekit lekit seluruh badan ni?! Tanpa berlengahkan masa, jihyo menggapai tuala lalu memasuki bilik air.

Beberapa minit kemudian, jihyo pun keluar dari bilik air lengkap berpakaian. Dia hanya memakai seluar pendek, baju labuh sahaja. Rambutnya yg basah dan terurus itu dibiarkan. Sebelum jihyo keluar dari bilik, jihyo mendekati cermin dan menyikat rambut nya itu.

*****

Jihyo turun ke ruang tamu. Kelihatan kosong aje rumah nya itu. Erm.. tetamu dah balik mungkin. Jihyo mendekati meja makan. Adehh! Kosong?! Jihyo memegang perutnya. Adehh!! Lagu <Yey> dah berdendang.

??: Tu makanan nya?! Aku tahu kau lapar!

Jihyo memandang suara itu. Doo Joon. Kelihatan doo joon masih lagi berpakaian tuksedo hitamnya.

Jihyo: Macam tahu tahu je aku lapar~

Kata jihyo lalu mengambil pinggan nasi itu terus dia melahap makanan tersebut. Doo Joon mengetap bibir. Bukannya nak berterima kasih pun?! Hisy!! Sabo DJ Sabo~

DJ: Okay lah~ aku naik dulu?! Nak melekit dah badan aku ni?!

Kata Doo Joon dan terus pergi dari situ tanpa mendengar pembalasan jihyo. Dia tahu jihyo akan cakap apa?!

Jihyo: Pergilah~ bukan aku kesah pun?!

??: Pergilah apa ni, hyo?

Jihyo tersentak. Dia dapat mengecam itu suara siapa? Sudah jelas itu suara milik Pn. Song.

Uhuk uhukk~

Jihyo terbatuk batuk..

Jihyo: Air.. Airr... Eomma ambilkan air eomma?! Uhuk uhuk.. *pegang tekak*

Pn. Song terus berlari ke dapur. Adehh! Yang pergi tegur mengejut tadi kenapa? Kan dah tersedak! Jihyo pun satu?! Kenapa lah cakap sengsorang! Macam dah tak betul.

Doo Joon yg diatas itu segera berlari ke bawah apabila kedengaran riuh dibawah. (Riuh ke? 3 orang je kot~) kelihatan jihyo sedang meneguk air dgn lajunya.

Jackson menenangkan jihyo. Dia menggosok gosok belakang badan jihyo. Setelah kembali tenang, jihyo mengelap mulutnya menggunakan telapak tangannya. Huh lega! Nasib tak mati katak?!

DJ: Wae? Eomma, appa, oppa?

Pn. Song: Ni hah?! Isteri kamu ni! Dia cakap sengsorang waktu makan tadi~ lepas tu eomma tegurlah dia?! Tak sangka pula boleh tersedak bagai!!

DJ hanya meng'oh' kan sahaja.

'Haha, itulah padah nya kalau lawan cakap suami?! Padan muka kau?! Muahhaahaha'

Jihyo menjeling Doo Joon sekilas. Ngata aku lah tu~ huh! Doo Joon hanya membuat muka seposen. Malas lah nak bertekak depan mak, ayah, abang jihyo ni?!

My Enemy As My HusbandWhere stories live. Discover now