-OMG CAFE-
Jihyo dan Doo Joon sudah pun memasuki perkarangan cafe tersebut. Mereka mengambil tempat di tepi tingkap.
Beberapa minit kemudian, Waiter pun datang untuk mengambil pesanan.
Doo Joon: Jjampong dgn Jus Orange.
Jihyo: Sama!
Waiter: Tu je?
Jihyo mengangguk. Kemudian, waiter itu pun berlalu pergi. Doo Joon memandang jihyo. Jihyo yg tidak selesa dgn pandangan doo Joon bertanya.
Jihyo: Kenapa pandang aku camtu?
Doo Joon: Esok dah sekolah lah! Tak best!?
Jihyo: tulah! Takpe, esok aku akan pujuk Mr. Jong Kook. Tapi kau nak teman tak?
Doo Joon: Erm boleh lah! Takpe, nanti dah kahwin, baru nak gaduh.. Gaduhlah.. Keluar kan semuanya.. Hahaha?!
Jihyo: Okay!! Aku takkan kalah dgn kau!
Doo Joon: Okay!!
Berapa minit kemudian, makanan yg dipesan sudah pun sampai. Mereka pun menjamu makanan.
****************************
Sesampai nya dirumah.
Jihyo masuk ke dalam rumah. Doo Joon mengikuti langkah jihyo dari belakang. Jihyo baru teringat sesuatu.
Jihyo: Wait!! Kau tak jawab soalan aku tadi?!
DJ: Yang mana?
Jihyo: Bengap lah kau ni.. *luku kepala Doo Joon * soalan tadi lah!
DJ: Ahh appo *pegang kepala*
Jihyo: Padanlah muka!! Cepatlah jawab! Aku nak tidur lah ni?!
DJ: Isy! Yelah!! First sekali,
Flashback~
Doo Joon yg sedang duduk di bilik itu segera keluar apabila dipanggil oleh Pn. Yoon.
DJ: Wae eomma?!
Tanya doo joon sebaik sahaja sampai di tingkat bawah.
Pn. Yoon: Eomma nak kamu kemas baju kamu?! Jangan lupa, bawa baju sekolah sekali?!
DJ: Wae?
Pn. Yoon: Malam ni, kamu akan tidur di rumah jihyo. So? Esok eomma nak kamu pergi sekolah dengan jihyo!! Arra?
DJ: Wae?! Dj pulak!
Pn. Yoon: Sebab kamu tu bakal suami jihyo!! Please i begging you?!
Dj: Hurm Yelah yelah!!
*************************
[Rumah Keluarga Song Wang]Doo Joon masuk kedalam rumah agam tersebut. Kemas. Dia hanya memberi kan senyuman sahaja pada Pn. Song, habis nak cakap apa?
Pn. Song: Dj, boleh tak dj tolong kejut kan jihyo?! *main jari*
Erk...
DJ: A.. Are.. Aresso aunty?!*gagap*
Pn. Song: Eomma, call me eomma?!! Tak lama lagi kan, kamu akan jadi menantu eomma.. So please don't call me aunty!?
DJ: Nae~ Eo.. Eomma *gagap*
Kata Doo Joon dan pergi ke arah bilik jihyo. Sesampai sahaja di tingkat atas Doo Joon tidak tahu dimana bilik jihyo. Jadi, Doo Joon mencari ada tak orang yg lalu lalang di situ.
Nasib menyebelahi Doo Joon, Jackson keluar dari biliknya untuk ke tingkat bawah.
DJ: Maaf, boleh tak hyung tunjukkan mana bilik jihyo?
Jackson: Ouh, tu je?! *tunjuk sebelah bilik nya*
Doo Joon: Gomawo, hyung. Saya pergi kejutkan dia dulu.
Jackson: Kasar sikit tau kejut dia tu?! Kena banyak bersabar!! Dia tu macam budak budak bila bangun dari tidur!
DJ ketawa kecil. Dia mahu menjaga adabnya. Dahlah rumah orang.
'Eomma pesan, kalau pergi rumah orang.. Kena jaga tingkah laku'
Lalu Jackson pun turun menuruni tangga dgn berhati hati. Doo Joon pula bergerak ke bilik jihyo.
Waa.. Kemasnya bilik dia~ jakun kejap! Hehe.. Semua hitam?! Swagger ahh kau jihyo. Daebak!! Top class~
Lalu doo joon pun pergi merapati katil dan melaksanakan amanah Pn. Song.
End P.O.V
Jihyo hanya mengangguk.
DJ: Yang kedua, tu aku datang memang dah ada. Tapi mak kau ada cakap, Ha Young ada datang hantar beg tu!! Diorang cakap kau main tinggal je?!
Tersentak jihyo mendengar. Patutlah macam pernah tengok, tak guna?! Adehh!! Melepas?!
DJ: Yg ketiga, sebab tadi je?!
Jihyo mengangguk lalu naik ke dalam bilik nya. Doo Joon ternganga.
'Eh eh, dia nikan?! Aku dah bagi jawapan, ini balasan dia.. Hampeh punya yeoja?!!'
-TBC-
YOU ARE READING
My Enemy As My Husband
RomansaJihyo adalah seorang Queenka di Partner Ship High School. Namun, dia seorang yg terkenal dgn sikap sopan santun nya. Jihyo seorang yg tak suka cari gaduh kecuali seseorang merangkap 'enemy' nya. Doo Joon seorang namja yg romantik, tetapi suka menca...