Part 2

1.4K 83 3
                                    

Alangkah terkejutnya ia apabila mendapati ada belambak bunga di atas meja nya. Jihyo memandang orang yg berada di dalam kelasnya, kot kot diorang tahu!! Semua yg berada di dalam kelas mengangkat bahu apabila jihyo memandang mereka menandakan tidak tahu!!

Jihyo mendekati mejanya dan terus lending dgn tenang di kerusi. Satu satu lah kan!? Janganlah gelojoh sangat. Jihyo mengambil bunga bunga itu, terdapat 5 bunga yg jihyo dapati.

Jihyo membaca memo card yg berada di dalam bunga tersebut, sebelum itu, seperti biasa dia menghidu terlebih dahulu wangian bunga itu (?) Hurm! Wangi.

'Always be smile, noona.. Semoga hari ni menjadi hari yg terlebih indah buat noona?!'

Jihyo mencari nama pengirim di kad itu, namun hampa! Dia hanya menulis 'Mr. Flower Boy'. Jihyo mengambil bunga yg lain, sebelum sempat mahu membaca yg lain. Ha Young sudah pun sampai?! See, selalu buat orang menunggu.

Ha Young: Haii, Hyo?! Wow bunga lagi?! Arghh cantiknya?? *overdose*

Jihyo sudah tahu apa yg akn terjadi segera mengendah kan Ha Young. Sikap dia gila sikit!! Opps lupa nak bagitahu yg ahli Apink yg lain dh universiti dh, tinggal diorang je?!

P/s: Korang, author tak tahulah siapa maknae Apink!! So author letak Ha Young je!? Tak pe kan!!

Ha Young: Wei, hyo?! Kau kan sama je?!

Jihyo: Sama apa? *mong*

HaYoung: Yelah famous je memanjang?! Dari first day masuk sekolah sampailah sekarang!! Tak pernah berkurang fans kau!!

Jihyo: Erghh kau pun sama jugak?!

HaYoung: Eh mana ada!? Cer kau check list 'Siapa yg paling top (yeoja)' kau yg nombor satu.

Jihyo: Erghh!! Tak payah lah cakap pasal tu!? Aku tak cantik sangat pun!! *rendah diri*

HaYoung: Erghh ye ye lah tu!! Hah! Mesti bilik kau dh takde tempatkan untuk bunga ni?

Jihyo: Haah!! Aku nak tidur pun tak boleh, ruang sempit sangat!! Bilik stor pun dh penuh?!

HaYoung: Kesian kau?! Ehh bacalah!!

Jihyo: Ok!

Doo Joon P.O.V

Aku memasuki kelas, tiba tiba Aku ternampak yeoja yg kubenci?! Erghh potong line ahh baru nak happy Sikit!! Yeoja itu merangkap enemy ku?!

Aku mendekati yeoja itu, kedua belah tanganku diselok di dalam poket. Rambut ku diraup ke belakang!!

DJ: Yah!! Tak payah nak menunjuk sangat lah!? Isy!! Itupun nak menunjuk!?

End P.O.V

Dj: Yah!! Tak payah nak menunjuk sangat lah!? Isy!! Itupun nak menunjuk.

Jihyo memandang orang itu. Erghhh rimas betul apabila memandang wajah itu!?

Jihyo: Pahal!! Lantak ahh diorang bagi kat aku ke ape? Asal? Jealous xde orang bagi kat kau! *sinis*

DJ: Meme tak Ahh!! Aku rasa kan, orang yg bagi bunga ni kat kau memang buta kan!? Dah lah hodoh!! Lepas tu singa kelaparan?! Isy Ada hati nak jadi famous?

Jihyo: Kau kan balik tempat ahh!! Menyemak sehh!?

DJ: Memang aku nak balik pun! Perasan?!

Doo Joon pun balik ke tempat nya. Jihyo dn HaYoung mengemas bunga bunga tersebut.
★★★★★★★★★★★★★★★★

Doo Joon berasa sangat sangat bosan. Dong Woon di sebelahnya dipandang sekilas. Amboii syok belajar?! Kemudian, Dia berpaling kearah jihyo yg sedang kyusyuk belajar? Tiba tiba satu mentol menyala di atas nya?!

Kedudukan jihyo dan Doo Joon

Meja kedua last!
Jihyo barisan tengah, Doo Joon tepi tingkap belah kiri.

Kanan: Mingyu, joshua
Tengah: Jihyo, HaYoung
Kiri: Dong Woon, Doo Joon

Doo Joon mengonyokkan kertas kosong dan membaling kearah jihyo yg leka belajar itu. Pergh Sharp sehh! Tepat kena kepala jihyo.

Jihyo: Yahh!! Yoon Doo Joon!!

Mrs. Yein yg sedang menulis nota di papan putih itu segera berpaling.

Mrs. Yein: Wae? Ada masalah ke?

Jihyo: Doo Joon tu Mrs?! Dia baling kertas kat saya cikgu!!

Doo Joon: Ehh mana ada Mrs!! Dia ni hah! Angin takde ribut takde tiba tiba je marah!?

HaYoung dan Dong Woon hanya memandang sesama sendiri. Adehh kawan sorang ni, kalau gaduh tak sah!?

Jihyo: Weii, kalau xde angin xde ribut tak de lah aku nak marah!! Yang kau baling kertas ni buat apa?

Doo Joon: Eleh aku tak baling lah?! *x mengaku*

Jihyo : betul cakap orang kan! Kalau orang tu buat, dia takkan mengaku nyerr!? Yah! Pabo kau ngaku jelah?!

Doo Joon: Eh eh!! Eomma appa aku pun takde panggil aku pabo?! Kau sape nak panggil aku pabo?!

Jihyo: Aku sebagai manusia, yg berhak panggil kau pabo!! *peluk tubuh*

Doo Joon: *geram* Yah kalau berani sangat meh lah lawan!! *buka langkah*

Jihyo mendekati Doo Joon, memang dia berani pun?! Mrs. Yein yg disitu sudah hilang sabar.

Mrs. Yein: yah!! Berhenti?! Kamu ni tak malu ke hah?? Dah! Sekarang ni, saya nak kamu berdua kutip sampah dekat padang?! Sekarang! Sampai lah bersih?!

Jihyo dan Doo Joon menurut. Sempat lagi mereka bertolak tolak! Mrs. Yein menggeleng. Memang dah berapa kali dh diorang bergaduh?! Tapi langsung tak serik serik!!
*****************************

Doo Joon dari tadi merungut.

Doo Joon: Hisyy!! Panas lah!? Kau lah ni!!

Jihyo: Eh!! Cakap orang pulak dia yg start dulu!? Kutip jelah!!

Doo Joon dan jihyo pun mengutip sampah itu, dan memasukkan ke dalam plastik. Tiba tiba, jihyo mendapat satu idea.

Jihyo: Doo Joon.. *pergi dekat doo joon*

Doo joon memberhenti kan langkah nya dan menoleh kebelakang.

Doo Joon: Wae?

Jihyo: Mianhae.. *tunduk*

Doo Joon: For *mong*

Jihyo: *keluar kan sampah secara senyap dan baling ke muka doo joon*

Doo Joon: Yahh!!

Jihyo pun berlari. Mereka bermain sambil membaling sampah terhadap pihak lawan.

Jihyo: Bluerkk tak kena tak kena?! *jelir lidah*

Doo Joon teruskan membaling sampah, diikuti dgn jihyo. Padang yg kian bersih menjadi kotor kembali dek kerana perbuatan mereka berdua.

??: Yoon Doo Joon, Song Ji Hyoo

-TBC-

My Enemy As My HusbandWhere stories live. Discover now