Part 7

925 70 0
                                    

Tiba tiba langkah mereka berhenti. Mereka semua terkejut apabila mereka mendapati bahawa orang yg berada di hadapannya sekarang ini ada beast. Ya! Itu adalah beast.

Doo Joon memandang kearah jihyo. Jihyo kaku.

Doo Joon: Banyak kau beli?! Setahu aku, kau ni tak reti bab bab fashion ni? Tetiba je!

Jihyo terdiam. Malas lah nak jawab. Ni semua korang punya pasallah!! Tengok.. Aku gak yg kena?!

Ha Young: Korang nak pergi mana?

Dong Woon: Nak pergi makan lah..

Ha Young: Lah yeke! Hurm.. Kitaorang pun nak pergi cafe juga, jomlah sekali.. Diorang dah tunggu dah tu?!

Dong Woon: Boleh ke?

Bomi: Of Course boleh!!

Yo Seob: Yeke!! Yahoo..

Bomi: Erm jomlah?!

Diorang pun pergi meninggalkan Doo Joon dan jihyo di belakang. Saja bagi chance. Jihyo membuntang. Sampai hati..

Doo Joon: Jomlah!! Diorang dah pergi tu?! Takkan taknak pergi kot..

Kata Doo Joon dingin sambil meninggalkan jihyo yg terpinga pinga di belakang. Jihyo mengejar langkah Doo Joon. Dahlah bawa banyak beg kertas lepas tu kena lari bagai. Baguslah! Aigoo..

Sesampainya jihyo di sebelah Doo Joon.

Jihyo: Doo Joon.

Mendengar namanya dipanggil, Doo Joon segera berhentikan langkah nya. Dia memandang kearah jihyo yg telah berubah mimik muka.

Jihyo: Tolong aku.. *aegyo*

Doo Joon: Huh!! *mengeluh* Tolong apa?

Jihyo memandang beg kertas yg banyak di tangannya. Bukan nya dia nak semua ni!! Doo Joon pun sama. Memandang beg kertas di tangan jihyo. Jihyo tersengih. Doo Joon merengus kasar.

Akhirnya, jihyo dapat berjalan dgn selesa berbanding tadi. Dia hanya memegang 3 beg kertas sahaja. Habis darah nya tidak berjalan. Merah je telapak tangan jihyo. Yang lain pun satu, tinggalkan diorang berdua kat belakang ni kenapa?

Wastern Food Cafe

Jihyo dan Doo Joon memasuki cafe tersebut. Lambat mereka masuk kerana diorang semua tinggalkan mereka jauh. Sampai hati kan diorang semua tu kan!

Namjoo: Amboii lambat sampai!!

Jihyo: Yelah!! Tengok barang lah punya banyak!! Sakit tangan titew ni!?

Doo Joon: Eleh bukan kau! Tapi aku.. Tak nampak ni?! Aku yg pegang bukan kau?!

Jihyo menjeling Doo Joon sekilas. Semua di situ menggelakkan mereka berdua. Jihyo ternampak ada tempat kosong di sebelah Eunji, dia mahu duduk tapi ditegah seseorang dari belakang.

??: Ehh!! Tu tempat Naeun lah.. Naeun suruh Eunji jaga?! Kan Ji?!

Eunji sekarang tengah blur. Dipandang nya jihyo dan eunji silih berganti. Mana ada naeun cakap tadi. Naeun membuat muka 'bagi diorang berdua chance lah' pada eunji. Eunji mengangguk. Jihyo memandang kearah Naeun. Dia menjegilkan matanya kearah naeun. Naeun tersengih. Lalu berjalan duduk di sebelah Eunji. Jihyo mengeluh.

Selepas memesan makanan, mereka pun menjamu makanan tersebut. Lapar tak terkata. Tanpa disedari oleh DooJi, Ha Young menangkap gambar mereka secara senyap senyap. Waktu itu, Doo Joon dan Jihyo rancak bersembang. Musuh? Dibiarkanlah buat sementara waktu ni?! Kalau boring baru sambung.

Jihyo: Wei, kau rasa apa yg Mr. Jong Kook nak denda kita esok? Dah lah 5 minggu.. Ottokhae?

Doo Joon: Entahlah!! Berserah jelah?! Hah! Kau kan pandai goda, so? Suruhlah Mr. Jong Kook kurang kan lah denda kita tu?!

Jihyo: Bijak juga kau ehh!? Ok, kalau aku berjaya, kau treat aku makan.. Promise? *keluarkan jari kelinking+senyum*

Doo Joon: On je? Sekali sekala.. Tak salah! *sambut jari kelinking jihyo +senyum*

Mereka pun membuat pinky promise. Yang lain hanya memerhati kearah mereka.

Snapp~

Sekali lagi Ha Young menangkap gambar mereka. Dah sah, itu hobi dia?! Tapi kali ni kuat. Doo Joon dan Jihyo terkejut jari mereka dilepas kan dan memandang tajam ke arah Ha Young. Ha Young membuat jari peace?! Sambil tersengih.

'Ha Young, Ha Young.. Nasib baik lah kau duduk jauh?! Kalau tak?! Memang lama dh kepala kau tu benjol'

-Rumah Jihyo-

Jihyo memasuki rumah nya dgn senang hati. Beg kertas? Oh! Dia singgah kejap dekat dorm Apink pastu dia sengaja je tinggal beg tu dekat dorm. Pastu terus balik.

Jihyo masuk ke dalam bilik nya. Dia menggapai tuala, lalu memasuki bilik air. Badan nya itu sudah pun melekit lekit. Mana tak nya, bukan nak duduk kat rumah pun?! Berjalan je tahu!

-TBC-

My Enemy As My HusbandWhere stories live. Discover now